از طریق ویدئو کنفرانس و باحضور رئیس جمهور:
با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه هفدهم فروردین 96 در آئینی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان به صورت ویدئوکنفرانس، 17 طرح افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح صنعتی آغاز شده است.
کد خبر: ۴۰۳۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸ 06 April 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از صدا و سیمای مرکز سمنان،با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه هفدهم فروردین 96 در آئینی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان به صورت ویدئوکنفرانس، 17 طرح افتتاح و عملیات اجرایی یک طرح صنعتی آغاز شده است.


حوزه راه:

از 8 طرح بخش راه استان سمنان با حدود پنج هزار و 740 میلیارد ریال اعتبار شامل:

· افتتاح یک دهنه پل تقاطع غیرهم سطح درجزین شامل سه دهانه 16 و 20 متری با اعتبار بیش از 60 میلیارد ریال،

· بهره برداری از راه اصلی شاهرود- میان دشت با احداث 92 کیلومتر راه و

· بهره برداری از 58 کیلومتر روکش آسفالت و بهسازی با اعتبار 700 میلیارد ریال،

· بهره برداری از روکش آسفالت محورشاهرود- آزاد شهر به طول 22 کیلومتر،

· افتتاح و بهسازی محور شاهرود- گرگان به طول 30 کیلومتر،

· افتتاح راه اصلی گرمسار- جنداب با 300 میلیارد ریال،

· بهره برداری از تعریض و بهسازی و روکش آسفالت به طول 90 کیلومتر به عنوان راه اصلی،

· افتتاح 2 دهنه پل زیرگذر فرودگاه شاهرود و 2 دهانه 9 متری و روشنایی افتتاح شد.

بهره برداری از 18 طرح استان سمنان

حوزه امداد هوایی:

افتتاح سایت امداد هوایی و آشیانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان سمنان نیز دیگر طرح افتتاحی با حضور دکتر روحانی رئیس جمهوری در سمنان بود، سایت امداد هوایی و آشایانه بالگرد جمعیت هلال احمر استان سمنان با اعتبار 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسید
این سایت با زیر بنای 2 هزار و 100 متر شامل آشیانه، میهمانسرا، تعمیرگاه، تاسیسات در 10 هکتار زمین آغاز احداث شده و ظرفیت نگهداری 6 فروند بالگرد دارد، بخش باند فرود و برخاست این آشیانه سه هزار متر مربع مساحت دارد که طی 2 ساخته شده است.

بهره برداری از 18 طرح استان سمنان

حوزه سازمان پایانه ها:

· افتتاح 2 مجتمع خدمات رفاهی در استان سمنان با بیش از 55 میلیارد ریال یکی در کیلومتر هشت محور ایوانکی- آبسرد در زمینی به مساحت 15 هزار متر مربع با سه هزار و 355 متر مربع زیربنا شامل جایگاه سوخت، سرویسهای بهداشتی فروشگاه تجاری و نمازخانه با سرمایه گذاری 30 میلیارد ریالی بخش خصوصی

· و همچنین گام اول ساخت مجتمع خدماتی رفاهی سربداران واقع در کیلومتر 15 محور میامی - شاهرود در زمینی به مساحت 15هزار متر مربع با سه هزار و 300 متر مربع زیربنا شامل جایگاه سوخت، فروشگاه تجاری، سرویس های بهداشتی و نمازخانه با سرمایه‌گذاری 25 میلیارد ریالی بخش خصوصی بهره برداری


حوزه مسکن :

یک هزار و 756 طرح مسکن مهر با حضور دکتر روحانی در استان سمنان به صورت ویدئوکنفرانسی بهره برداری شد

که در قالب طرح های تعاونی، گروهی، خود مالک وسه جانبه همزمان با سفر دکتر روحانی به سمنان به بهره برداری رسید.


از این تعداد یک هزار و 120 واحد در شهرستان شاهرود، 316 واحد در دامغان، 299 واحد در سمنان و 21 واحد در شهرستان گرمسار است و این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و آورده های نقدی متقاضیان تامین شده است.


حوزه صنعت و معدن :

چهار طرح با اعتبار 2 هزار و 620 میلیارد ریال تومان به بهره برداری رسید که شامل:

واحد خودروسازی فردا از جمله 36 طرح ملی و کشوری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی در استان سمنان است که با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومان و ظرفیت تولید روزانه 37 دستگاه با اشتغالزایی حدود 2 هزار نفر با حضور رئیس جمهوری افتتاح شد و طرح توسعه خط رنگ و بدنه این مجموعه آغاز شد که سرمایه گذاری ارزی به ارزش 90 میلیون یورو نیاز دارد.

شرکت شکوفا شیمی تولید کننده مواد اولیه شوینده‌ها و شرکت شکوفا بهداشت آرین تولید کننده انواع محصولات بهداشتی و پاک‌کننده با سرمایه‌گذاری نزدیک به 409 میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که در این سفر به بهره‌برداری رسید که با افتتاح این واحدها زمینه اشتغال حدود 180 نفر در استان فراهم می شود.

واحد تولیدی فرابرد هوشمند گرمسار با سرمایه‌گذاری بالغ بر 19 میلیارد ریال ظرفیت و تولید سالانه 75 هزار دستگاه انواع کلید مینیاتوری، کارت کنترلی، کارت شبکه و انواع ترانسمیتر را دارد که زمینه اشتغال حدود 15 نفر را در استان فراهم کرده است.
بهره برداری از 18 طرح استان سمنان

حوزه جهادکشاورزی:

تجهیز پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان به سامانه آبیاری تحت فشار با دستور ویدئوکنفرانسی دکتر روحانی رئیس جمهوری در استانداری سمنان بهره برداری شد که اعتباری نزدیک به 470 میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.


شایان ذکر است، در سفر یک‌روزه ریاست جمهوری به سمنان، ۱۷طرح افتتاح و یک طرح کلنگ زنی خواهد شد که طی آن برای ۸۸۵ نفر شغال آفرینی می شود.

سفر یک‍‌روزه هیئت دولت به استان سمنان عصر امروز به اتمام می رسد.

قابل ذکر است ، عملکرد ضعیف روابط عمومی استانداری سمنان در عدم دعوت از رسانه ای تاثیر گزار، از نقاط منفی این سفر بود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار