در میزگرد «استان سمنان کانون سفرهای نوروزی؛ اقدامات و راهکارها» با حضور مسوولان دستگاه های اجرایی و نهادهای مرتبط، مسوولان بر آمادگی هر چه بیشتر و برخی اقدامات خود برای سفرهای نوروز 96 در استان سمنان تاکید کردند.
کد خبر: ۳۹۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱ 14 March 2017
به گزارش ایرنا، عصر دوشنبه میزگردی به میزبانی خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) استان سمنان با عنوان «استان سمنان کانون سفرهای نوروزی؛ اقدامات و راهکارها» برگزار شد که با مسوولانی به نمایندگی از فرمانداری‌ها، جمعیت هلال احمر، پلیس راه، حمل و نقل و پایانه ها، دانشگاه علوم پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مدیریت بحران استانداری سمنان حضور داشتند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان در این میزگرد با اشاره به تنوع آب و هوایی و امکان رخداد برخی بلایای طبیعی در این استان از آمادگی کامل و ارایه هشدارهای لازم به فرمانداری ها، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مسوول خبر داد و گفت: 25 درصد خطوط ریلی کشور در استان سمنان وجود دارد و باید به امنیت این محور ترددی توجه شود.
ایرج رئیسیان با اشاره به اینکه فاصله دمایی سرترین و گردمترین نقطه در استان سمنان 80 درجه سانتی‌گراد است، گفت: این نوع آب وهوایی باعث افزایش احتمال رخداد سرمازدگی، کولاک و یخبندان و سیلابی شدن مسیرها و محورهای ارتباطی را به ویژه برای ایام آغاز بهار در نوروز افزایش می دهد که به آن توجه شده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان تاکید کرد: با شرکت آب منطقه ای، اداره کل منابع طبیعی و دیگر دستگاه اجرایی استان سمنان در رابطه با مهم ترین هشدارهای طبیعی در ایام نوروز 96 هماهنگی شده است.
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نیز در این میزگرد گفت: یکی از ظرفیت های گردشگری استان، طبیعت، سنت ها، آثار تاریخی و حتی زبان منحصربه فرد و دست نخورده استان است و پارک ملی کویر و منطقه خارتوران از ظرفیت های کویری برای گردشگری استان است .
مریم سلمانیان با اشاره به اقامت 256 هزار مسافر در اقامتگاه های رسمی و غیررسمی استان سمنان نفر در تعطیلات نوروز 95 گفت: ظرفیت اقامت رسمی در این استان اکنون حدود 2 هزار نفر در شب است.
معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان معرفی صنایع دستی استان سمنان را یکی از ظرفیت های جذب گردشگر برشمرد و از فعال بودن 90 غرفه فروش صنایع دستی در نوروز 96 در استان خبر داد و افزود: میراث فرهنگی 15 موزه فعال در استان سمنان دارد که از ساعت هشت تا 20 در تمام روزهای نوروز 96 به روی علاقه‌مندان باز است.
مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان نیز در این میزگرد با اشاره به فعال بودن سه پایگاه سلامت در شهرستان های آرادان، سرخه و دامغان به صورت شبانه روزی در ایام نوروز 96 برای ارایه خدمات و درمان های سرپایی به مسافران عبوری، گفت: 28 پایگاه اورژانس به صورت شبانه روزی در این ایام در استان سمنان فعال است.
زهرا مهدیان با بیان اینکه تمام بیمارستان های استان سمنان با حضور متخصصان و پزشکان در نوروز 96 به صورت فعال و کشیک اماده ارایه خدمت هستند، از پیش بینی برای تامین انواع داروهای مورد نیاز در مراکز درمانی استان سمنان خبر داد و گفت: فعال بودن تمام داروخانههای شبانه روزی در شهرهای دارای این نوع داروخانه و همچنین برقرار بودن داروخانه های کشیک در شهرهای فاقد داروخانه های شبانه روزی در شهرهای استان سمنان برای نوروز 96 پیش بینی شده است.
معاون اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان سمنان نیز در این میزگرد با اشاره به اینکه تامین ایمنی تردد مهمترین دغدغه این اداره کل برای مسافرت های نوروزی هموطنان از محورهای استان است، گفت: با توجه به اینکه حدود 70 درصد از سوانح رانندگی جاده ای در استان از نوع واژگونی است 27 مجتمع خدمات رفاهی در محورهای استان تجهیز شده اند تا آماده ارایه خدمات به مسافران عبوری برای داشتن استراحت های کوتاه به منظور جلوگیر یاز خستگی رانندگان و بروز حوادث جاده ای باشند.
غلامرضا طحان با بیان اینکه در تعطیلات نوروز 95 بیش از 75 هزار نفر از ناوگان عمومی استان به نقاط مختلف کشور سفر کردند، ادامه داد: بیش از 30 شرکت حمل و نقل با 260 دستگاه اتوبوس و 500 دستگاه مینی بوس و خودروی سواری خدمات انتقال مسافران استان سمنان به دیگر نقاط کشور را در نوروز 96 برنامه ریزی کرده اند.
جانشین فرماندهی پلیس راه استان سمنان نیز در این میزگرد با بیان اینکه طرح ارابه خدمات نوروزی استان از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 با حضور همه نیروهای انتظامی، امدادی، درمانی، راهداری اجرایی می شود، گفت: نشست کمیسیون های ایمنی راه و خدمات سفر به منظور خدمات رسانی به مسافران نوروزی در چند روز گذشته برگزار شد.
سرهنگ محمد عباسی با تاکید بر اینکه آموزش های راهنمایی و رانندگی به رانندگان ناوگان عمومی ارایه شده است، افزود: «پرهیز از خطر، آرامش در سفر» شعار امسال پلیس راه برای سفرهای نوروزی است.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان سمنان نیز در این میزگرد با بیان اینکه 26 پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در آستانه نوروز 96 در استان سمنان فعال می شود، گفت: پنج کشیک کاری برای خدمات رسانی به مردم در نظر گرفته شده است و یک ناوگان هوایی برای امداد ونجات فوری در عید نوروز 96 آماده خدمات رسانی به مردم است.
علی یحیایی افزود: کاهش زمان رسیدن به محل حادثه به منظور کاهش تلفات جانی یکی از برنامه هایی است که در نوروز 96 از سوی هلال احمر استان سمنان دنبال می شود.
فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز در این میزگرد با تاکید بر لزوم داشتن نگاه فراشهرستانی و فرااستانی برای تحقق شعار «استان سمنان از معبر به مقصد سفر» گفت: هنوز نتوانسته ایم جاذبه های گردشگری استان سمنان را به کشور معرفی کنیم و به همین منظور دفترچه معرفی گردشگری در آستانه نوروز 96 در شهرستان مهدیشهر طراحی شده است که به مسافران نورزی اهدا می شود.
حسن ارگی با تاکید بر بهره گیری از معیارهای جهانی برای تحقق شعار استان سمنان از معبر به مقصد، گفت: این رویکرد جدید گردشگری که از سوی محمدرضا خباز استاندار سمنان مطرح شد در حال حاضر با اجماع نظر مردم و مسوولان فرهنگ سازی و نهادینه شده است.
استان سمنان بیش از 700 کیلومتر از مسیر اصلی آسفالته غربی- شرقی و حدود 25 درصد از شبکه ریلی کشور را در خود جای داده و سالانه و به ویژه در ایام نوروز میزبان عبور حدود 20 میلیون زائر حرم مطهر ثامن الائمه(ع) است ،از سوی محمدرضا خباز استاندار سمنان شعار«استان سمنان از معبر به مقصد سفر» در سال 95 به عنوان سرلوحه فعالیت های دستگاه های خدمات رسان به سفر در این استان تعیین شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار