تلاش برای تحقق عادلانه درآمدهای مالیاتی کشور، زمینه ساز توسعه اقتصادی و رهایی از اقتصاد تک محصولی میتنی بر نفت است.
کد خبر: ۳۹۳۸۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷ 13 March 2017
به گزارش تابناک تبریز، محمد اسماعیل سعیدی، نماینده محترم مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در بازدید از اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی بر شفاف‌سازی مالیاتی تاکید کرد و افزود: ایجاد اعتماد مردم در این بخش بسیار مهم و اساسی است، چون مردم با پرداخت مالیات مشکلی ندارند.

وی گفت: حقوق بگیران جامعه با وجود درآمد کمی که دارند، مالیاتشان را به‌روز پرداخت می‌کنند و لازم است این حساسیت در مقابل همه قشرهایی که باید مالیات پرداخت کنند وجود داشته باشد تا عدالت اجتماعی رعایت شود.

سعیدی افزود: درآمدهای مالیاتی به عنوان درآمد پاک و غیرتورم زا بوده و اداره کشور از این محل باعث توسعه و پیشرقت زیرساخت های اقتصادی کشور خواهد شد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در دوران رکود، وصول مالیات باید به نحوی انجام گیرد که کمترین فشار بر اقشار کم درآمد کشور وارد شود و بهترین روش شناسایی منابع جدید و جلوگیری از فرار مالیاتی است.

وی وضعیت اداره کل امور مالیاتی استان را از لحاظ شاخص طرح تکریم، مطلوب دانست و افزود: در دیدارهای عمومی با مردم، مودیان این اداره کل از نظر ارائه خدمات مناسب و احترام متقابل بیشترین رضایت را از همکاران اداره کل دارند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب از نظر رشد درآمدهای مالیاتی، باید فرهنگ سازی مالیاتی به نحو احسن توسط رسانه ها انجام یافته و زیرساخت های لازم از جمله استفاده از صندوق مکانیزه فروش در بین اصناف رواج یابد.

سعیدی به بازنگری قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: قانون فعلی ارزش افزوده تا یک سال دیگر تمدید شد و در این فاصله این قانون به طور کامل بازنگری شده و در جهت رفاه حال تولیدکنندگان و اصناف اصلاح خواهد شد.

غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار گفت: یکی از اهداف اصلی همکاران این اداره کل، وصول مالیات توام با جلب رضایت مودیان مالیاتی است و در این مسیر بهترین شیوه، بسط و توسعه عدالت مالیاتی است.

وی به اجرای طرح جامع مالیاتی در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح و با دسترسی به بانک اطلاعات فعالان اقتصادی، تشخیص مالیات از حالت علی الراس خارج شده و شفافیت در رسیدگی به پرونده های مالیاتی بیشتر خواهد شد.

شریفی گفت: در سال"اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل"، اقدامات چشمگیری در تکمیل فرایندهای مالیات بر ارزش افزوده و ایجاد اداره امور حسابرسی الکترونیکی انجام یافته است که در تحقق درآمدهای مالیاتی مثمر ثمر خواهد بود.

وی در پایان گسترش تعامل با اتحادیه ها و انجمن های صنفی، شناسایی مودیان جدید مالیاتی، برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان برای مودیان و اجرای توافق مالیاتی با اصناف را از جمله برنامه های اخیر اداره کل برشمرد که موجب ترویج فرهنگ مالیاتی در جامعه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :