در نشست شورای اداری ‌دامغان مطرح شد‌
فرماندار ‌دامغان در نشست شورای اداری این شهرستان از چاپ ۱۳ جلد کتب وصایای شهدای والامقام استان سمنان از جمله بیش از ۶۰۰ شهید این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۳۹۲۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 12 March 2017

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در نشست شورای اداری دامغان که با حضور فرماندار، نماینده مجلس و مدیران دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و مدیرکل راه‌آهن شمال‌شرق برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 630 شهید و 16 هزار رزمنده سندهای ایمان و عزت و آیینه‌های بصیرت و ولایتمداری مردم شهیدپرور شهرستان دامغان هستند.

شورای اداری دامغان

فرماندار دامغان در ادامه این نشست با گرامیداشت 22 اسفند روز شهید، تبیین جایگاه و مقام شامخ شهدا و ترویج بیش از پیش فرهنگ جهاد و شهادت را نیاز مبرم جامعه امروز دانست و اظهار داشت: در همین راستا به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان برنامه‌های متعددی اجرا می شود.

علی‌اصغر مجد اضافه کرد: پس از تأسیس بنیاد شهید در سال 58 به فرمان امام (ره) و سپس تأسیس دو نهاد بنیاد مستضعفان و ستاد امور ایثارگران در سال 67، در سال 83 بنا به درخواست رئیس‌جمهور وقت این سه مجموعه ادغام و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف حفظ، احیا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و ارتقاء سطع معیشتی خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و زنده نگه داشتن یاد و نام و حفظ آثار آنها تشکیل شد.

وی با شایسته تقدیر خواندن خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران و البته ضرورت رسیدگی بهتر و بیشتر به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، خاطرنشان کرد: در کنار کارهای گسترده‌ای که با هدف حفظ و نگهداری آثار و یادگارهای شهدا در طول سال‌های اخیر انجام شده است، کتب وصیتنامه شهدای استان سمنان شامل وصایای یک هزار و 600 تن از 3 هزار شهید والامقام استان که دارای وصیتنامه بودند، در 13 جلد از سوی انتشارات آستان قدس رضوی منتشر شده است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دامغان نیز در این جلسه، مراسم بزرگداشت روز شهید امشب در حسینیه اعظم سیدالشهدا(ع)، آئین تجدید میثاق با شهدا صبح فردا در گلزار شهدای فردوس رضا(ع) و همایش تکریم مادران و همسران شهدا در محل حسینیه اعظم معصومزاده دامغان را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده برای بزرگداشت این روز برشمرد.

سید علی میرعلی‌اکبری با بیان اینکه هر روز روز شهدا است و بزرگداشت این دلاورمردان تنها خلاصه به یک روز نمی‌شود، بلکه همه باید خود را مدیون شهدا بدانیم و کوشش کنیم در برابر ایثار عظیم انان کاری هرچند کوچک انجام دهیم؛ تصریح کرد: از سال 90 تاکنون بیش از هفت هزار دیدار با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران شهرستان دامغان انجام شده و همزمان باروز شهید زنگ شهید و شهادت صبح فردا در تمامی مدارس این شهرستان نواخته می‌شود.


منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار