شهردار منطقه ۱۲ آخرین وضعیت حادثه خیابان ۱۷ شهریور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۹۲۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ 11 March 2017
عابد ملکی - شهردار منطقه 12 با بیان اینکه ساعاتی قبل آتش سوزی در یک ساختمان نیمه ساز در خیابان 17 شهریور رخ داده است، اظهار داشت: این حادثه به دنبال عدم توجه به هشدارهای ایمنی در یکی از انبارهای غیرمجاز لوازم خانگی به وقوع پیوسته است.

ملکی با بیان مطلب فوق تصریح کرد: عمده حادثه در طبقات منفی یک، دو و سه بوده است. البته در حال حاضر ایمن سازی محل حادثه انجام شده اما چون دپوی فوم و لوازم خانگی در طبقات زیرزمین ها بوده، حریق به صورت صددرصد اطفا نشده است.

شهردار منطقه 12 عنوان کرد: ساختمان مذکور ایمنی کافی را نداشته که برای انبار لوازم خانگی مورد استفاده قرار گیرد. همین نکته و عدم رعایت موارد ایمنی که همیشه مورد تاکید آتش نشانی است، حادثه آفریده است. 

ملکی تاکید کرد: نیروهای آتش نشانی از اولین لحظات حادثه در محل حاضر شدند و اطفا حریق را انجام دادند اما به دلیل نوع لوازم و محل غیر مجاز نگه داری شان که به صورت غیر ایمن نگه داری می شده کار آتش نشانان سخت شده است.

در همین رابطه سخنگو آتش نشانی به شهرنوشت گفت: در این ساختمان نیمه ساز قرار بوده طبقه منفی یک کاربری انبار تجاری و طبقات منفی 2 و 3 به عنوان  پارکینگ استفاده شود اما متاسفانه از طبقه منفی 3 تا منفی یک همگی به عنوان انبار غیر مجاز لوازم خانگی استفاده شده است که همین امر موجبات عدم توفیق 100 درصدی در اطفا حریق را فراهم اورده است.

وی در توضیح بیشتر با بیان اینکه بعد از گذشت 6 ساعت هنوز طبقه منفی 3 در آتش می‌سوزد، خاطرنشان کرد: این بدان دلیل است که هنوز تخلیه دود به طور کامل صورت نپذیرفته و تا زمانی که دود از طبقات خارج نشود کسی نمی تواند به طبقات و زیر زمین وارد شود تا کار اطفا کامل گردد. این در حالی است که اگر این لوازم در طبقه منفی یک نگه داری می شد دسترسی میسر و تاکنون کار خاموش کردن حریق به اتمام رسیده بود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار