به گفته مقام‌های ارشد، تفنگداران نیروی دریایی آمریکا با تجهیزات جنگی وارد شمال سوریه شدند تا از نیروهای محلی مورد حمایت واشنگتن علیه گروه تروریستی داعش پشتیبانی کنند.
کد خبر: ۳۹۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷ 09 March 2017

این مقام‌ها به شبکه خبری سی‌ان‌ان گفتند نیروهای مورد حمایت آمریکا طی هفته‌های آتی آماده حمله به شهر رقه سوریه، پایتخت خلافت خودخوانده داعش می‌شوند. با این وجود وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و تفنگداران نیروی دریایی آمریکا به دلایل امنیتی درباره استقرار این نیروها در این منطقه اظهار نظر نکردند.

آنها همچنین مکان دقیق نیروها و یا تعداد آنها را نیز مشخص نکردند. استقرار تفنگداران نیروی دریایی آمریکا چهارشنبه در گزارش واشنگتن پست فاش شد. در این گزارش آمده بود: استقرار نیروها موج جدیدی در جنگ آمریکا در سوریه ایجاد می‌کند و متعارف‌ترین نیروهای آمریکایی در میادین نبرد قرار می‌گیرند. یک استقرار مشابه نیز سال گذشته در نزدیکی موصل عراق انجام شد که در آن صدها تفنگدار دریایی پشتیبان نیروهای پیشتاز بودند.

استقرار جدید احتمالا امروز (پنج‌شنبه) با حضور ژنرال جو ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا که مسوول نیروهای آمریکایی در خاورمیانه است، در جلسه استماع کنگره درخصوص جنگ علیه داعش مورد بررسی قرار می‌گیرد. ووتل ماه پیش در سفر منطقه‌ای به خبرنگاران گفته بود که احتمالا نیروهای بیشتری با تجهیزات به سمت سوریه اعزام می‌شوند.

آمریکا مجاز است تا ۵۰۰ نیرو در سوریه مستقر کند. پیش از ورود این تفنگداران آمریکایی حدود ۳۰۰ پرسنل عملیاتی ویژه آمریکا از نیروهای سوری محلی در آنجا حمایت می‌کردند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار