اوراق قطعی توافق مالیاتی عملکرد 1394 با اصناف استان صادر و ابلاغ شد.
کد خبر: ۳۸۶۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶ 28 February 2017
به گزارش تابناک تبریز، غلامرضا شریفی، مدیر کل امور مالیاتی استان گفت: امسال برای نخستین بار با اصناف برای مالیات عملکرد سال 94 به توافق رسیدیم و هیچ افزایش مالیاتی نداشتیم و در مقابل، شاهد افزایش اعتماد مودیان به دستگاه مالیاتی و مشارکت بالای آنها برای پرداخت مالیات به عنوان حقوق حقه دولت بودیم.

شریفی افزود: در این راستا با بیش از 345 اتحادیه در سطح استان به توافق رسیدیم و 23 هزار و 598 نفر از مودیان در سطح استان نسبت به قبول توافق اقدام نمودند. اداره کل امور مالیاتی نیز نسبت به قطعیت این پرونده ها بدون رسیدگی اقدام نموده و اوراق قطعی آنها را صادر کرد و بیش از 98 درصد از این اوراق ابلاغ گردیده است.

مدیر کل امور مالیاتی استان مودی مداری را اصل نخست و سیاست بنادین نظام مالیاتی بر شمرد و ادامه داد: برخورد محترمانه و مناسب با مودیان و احترام به حقوق ایشان و آگاه سازی مردم نسبت به تکالیف قانونی شان، بسیار مورد اهمیت است و اقدامات متعددی در این راستا صورت گرفته است.

شریفی ایجاد فضای اداری شایسته و مناسب برای مودیان و همکاران را نیز بسیار مهم برشمرد و گفت: در کنار برخورد شایسته و محترمانه با مردم، توسعه فضای اداری و ارایه خدمات مناسب و در شأن مردم در دستور کار ما قرار دارد و تا پایان سال جاری فاز اول ساختمان اداری جدید این اداره کل با مساحتی بالغ بر 3 هزار متر مربع در میدان دانش سرای تبریز افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه گفت:با تعامل با مودیان مالیاتی در بخش مالیات بر ارزش افزوده، توانسته‌ایم اقدامات خوبی را در راستای وصول درآمدهای مالیاتی انجام دهیم و در نتیجه آن با کمک به نهادهای ذی‌ربط از محل این درآمدها در عمران و آبادانی شهرهای استان و ارتقا بخش سلامت سهیم باشیم.

شریفی مالیات را از پاک‌ترین و با ثبات‌ترین درآمدهای دولت خواند و بر ضرورت فرهنگسازی در جامعه نسبت به پرداخت مالیات تأکید کرد و افزود: پرداخت آگاهانه مالیات اهمیت ویژه‌ای دارد که باید نسبت به ارتقای سطح آگاهی عمومی در این خصوص اقدام شود.

مدیر کل امور مالياتي آذربایجان شرقی، ماليات را هم حق بيت المال و هم حق مردم عنوان کرد و گفت: ما حق نداريم در امر وصول ماليات که به بيت المال و مردم تعلق دارد کوتاهي کنيم و در امر وصول ماليات که از جنس عدالت نيز هست، نبايد مرتکب ظلم يا بي عدالتي در حق مردم شويم.

وی عدالت مالیاتی را به معنای وصول عادلانه مالیات با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و استان و همچنین هزینه کرد مالیات با رعایت عدالت و توزیع مناسب ثروت و آبادانی و عمران متوازن کشور عنوان کرد.

وی اجرای عدالت مالیاتی را مهمترین سیاست نظام مالیاتی برشمرد و گفت: سازمان امور مالیاتی به هیچ عنوان بنا ندارد تا با بی عدالتی و فشار بر مودیان مالیاتی، مالیات اخذ کند؛ بلکه وصول مالیات حقه باید با شناسایی مودیان جدید و گسترش تور مالیاتی انجام گیرد.

شریفی به سیاست اصلی سازمان امور مالیاتی کشور اشاره کرد و گفت: اراده بر این است که از بخش خاکستری اقتصاد مالیات اخذ شود و با اجرای طرح جامع مالیاتی در استان، عملا کسانی که در تور مالیاتی نیستند، شناسایی شده و فرار مالیاتی کاهش خواهد یافت.

مدیر کل امور مالیاتی استان در پایان از شناسایی منابع جدید مالیاتی در چند ماه اخیر خبر داد و افزود: به زودی آمار واحدهای جدید شناسایی شده نهایی شده و با تشکیل پرونده و وصول حقوق حقه دولت از این واحدها، فشار مالیاتی از منابع موجود کاهش خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار