تیمی که برنده از بازی خارج شد، الاهلی بود. دقیقه ۹۰ و یک ضربه ایستگاهی. همان تاکتیک آشنای الاهلی که سرانجام زهر خود را به استقلال ریخت.
کد خبر: ۳۸۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 21 February 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از ایران ورزشی آنلاین:

دوشنبه 95/۱۲/۲، هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، گروه A، ورزشگاه شیخ راشد، ساعت: ۱۹,۴۵، تماشاگر: ۵۵ هزار نفر

الاهلی ۲

ماختی دیوپ (۴۵+۱ و ۹۰)

استقلال ۱

امید ابراهیمی

داور: پیتر گرین، کمک ها: الکساندر ناتان، شتینین آنتون

اخطار: ماجد حسن، حبیب الفردان از الاهلی

بهنام برزای، رابسون جانواریو، خسرو حیدری، میلاد زکی پور از استقلال

الاهلی: ماجد ناصر، سالمین، عبدالعزیز هیکل، عبدالعزیز صنقور، ولید عباس، ماجد حسن، حبیب الفردان (۷۲، اسماعیل الحمدی)، خمیس اسماعیل، اورتون ریبیرو (۹۰+۲، احمد جابر)، احمد خلیل (۸۲، آساموآ ژیان)، ماختی دیوب

سرمربی: کازمین اولاریو

استقلال: مهدی رحمتی، رابسون جانواریو، لئوناردو پادوانی، خسرو حیدری (۸۶، سیدمجید حسینی)، میلاد زکی پور، امید ابراهیمی، امید نورافکن، فرشید اسماعیلی (۸۰، فرشید باقری)، بهنام برزای (۶۴، وریا غفوری)، علی قربانی، کاوه رضایی

سرمربی: علیرضا منصوریان

بازیکن برتر: ماختی دیوپ

پیتر گرین استرالیایی تا سوت بازی الاهلی و استقلال را در ورزشگاه شیخ راشد در نخستین بازی گروه A به صدا درآورد، شاهد حضور گسترده ستاره های قرمز و مشکی پوش در نیمه شمالی زمین بودیم. تیمی که با مثلث احمد خلیل، ماختی دیوپ و اورتون ریبیرو برزیلی، حلقه محاصره را به استقلال تنگ کرد تا دفاع استقلال زیر تازیانه حملات میزبان قرار بگیرد. اتفاقی که وقتی با اشتباهات پی در پی زنجیره دفاعی استقلال همراه شد، برتری را کامل به حریف داد. نتیجه این برتری و البته اشتباهات کودکانه مدافعان استقلال خطاهای پرتعدادی بود که مدافعان آبی پوش پشت محوطه جریمه روی مهاجمان الاهلی مرتکب می شدند و ضربات ایستگاهی را به حریف هدیه می دادند. آنچه به نظر یکی از تاکتیک های اصلی حریف برای فتح دروازه رحمتی بود. تاکتیکی که خیلی زود و در همان ابتدای بازی به شدت دروازه استقلال را تهدید کرد.

در دقیقه ۱۱ شلیک دیدنی احمد خلیل روی یک ضربه ایستگاهی با واکنش به موقع رحمتی در آخرین لحظه روبرو شد تا این توپ وارد دروازه استقلال نشود. آنچه نشان می داد که استقلال روز دشواری را پیش رو خواهد داشت. در سراسر نیمه نخست مالکیت توپ و میدان با الاهلی بود و همین سبب شد تا استقلال هرگز چهره آن تیم شاداب، با طراوت و پرشور لیگ را نداشته باشد. پاس های اشتباه پرتعداد و خط میانی منفعل و البته مدافعان دستپاچه کل موجودیت آبی ها در نیمه نخست بودند، آنچه هیچ شباهتی با استقلالی که می شناختیم، نداشت.

هر چه از بازی می گذشت و به دقایق پایانی نزدیکتر می شدیم، ضرباهنگ حملات الاهلی افزایش می یافت و استقلال فشرده تر و جمع تر بازی می کرد. اتفاقی که بازی را تقریبا یک نیمه ای کرد و همین سبب شد تا در دقایق پایانی دروازه استقلال به توپ بسته شود. مهاجمان الاهلی بار نخست در دقیقه ۴۰ توپ را دیرک دروازه کوبیدند. احمد خلیل از راست آهنگ دروازه استقلال کرد و با اشتباه زکی پور و ارسال او روی تیر دوم در حالیکه رحمتی هم جا مانده بود، با ضربه دیوپ به دیرک عمودی دروازه اصابت کرد. ۵ دقیقه بعد دیوپ دیگر اشتباه نکرد و توپ را به تور دوخت.

در دقیقه ۴۵+۱ کرنر ارسالی خلیل از راست پس از عبور از همه مدافعان استقلال با ضربه سر عجیب زکی پور به سمت دروازه خودی همراه شد و دیوپ سنگالی توپ را در حال ورود به دروازه به تور چسباند تا الاهلی مزد برتری خود را گرفته و با برد به رختکن برود.

نیمه دوم نیز تداوم روند نخست بود. بازی برتر الاهلی و انفعال استقلال. هافبک های استقلال آشکارا بازی را به هافبک های تنومند و فانتزیست الاهلی باخته بودند تا کمکان دروازه استقلال زیر فشار حملات میزبان باشد. این روند تا زمانی ادامه داشت که استقلال دست به تعویض زد. حضور وریا غفوری در زمین سبب شد تا خسرو حیدری از خط دفاع آزاد شده و جلو بکشد و حرکات او استقلال را نه تنها از زیر فشار خارج کرد بلکه استقلال را به گل رساند.

در دقیقه ۷۴ نفوذ حیدری از راست و ارسال مواج او با گذر از همه بازیکنان روی تیر دوم به امید ابراهیمی رسید تا شلیک سر ضرب و روپای ابراهیمی به تور دروازه چسبیده و بازی را به تساوی بکشاند. گلی که نه تنها استقلال را به بازی بازگرداند بلکه استقلال را بدل به تیم برتر بازی کرد. اتفاقی که سبب شد تا توپ به محوطه جریمه الاهلی رفته و دروازه ماجد ناصر تهدید شود که مهمترین آن ضربه علی قربانی در دقیقه ۸۰ بود که البته ناصر آن را گرفت.

با این وجود تیمی که برنده از بازی خارج شد، الاهلی بود. دقیقه ۹۰ و یک ضربه ایستگاهی. همان تاکتیک آشنای الاهلی که سرانجام زهر خود را به استقلال ریخت. روی یک ضربه کرنر و ارسال بلند ژیان روی تیر دوم، با پرواز بلندتر دیوپ و ضربه سر او به تور دروازه رسید تا در عین ناباوری بازی را از دست داده و با دست خالی راهی خانه شود. نتیجه ای که با توجه به روند نیمه دوم استقلال بسیار تلخ و ناعادلانه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار