نماینده اصلاح طلب مجلس در نطق میان دستور خود با اشاره به تفاهم ملی، از رهبری درخواست کرد تا به دفترشان دستور دهند و زمینه ارتباط اصلاح طلبان شناخته شده با ایشان فراهم شود.
کد خبر: ۳۷۸۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۲ 15 February 2017
به گزارش تابناک سمنان به نقل از خبرآنلاين:
مصطفي كواكبيان در نطق ميان دستور خود در جلسه علني امروز- چهارشنبه، 27 بهمن، با اشاره چهلمين روز درگذشت آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: در آستانه چهلمين روز ارتحال عالم جليل القدر، امير كبير دوران آيت الله هاشمي رفسنجاني قرار داريم با تقديم برترين سلام ها و درودها به روح ايشان پيشنهاد ميكنم كه چون ايشان اولين رئيس مجلس بعد از انقلاب بودند حتما مجلس جلسه ويره اي براي نكوداشت از سوي هيئت رئيسه مجلس تدارك ببيند. زيرا مردم در تشييع با شكوه جايگاه ايشان را براي همگان ثابت كردند.
Image result for ‫کواکبیان‬‎

وي افزود: در آستانه انتخابات 96 قرار داريم براي چندمین بار مي گويم نبايد سياست هاي ابلاغي رهبري بر زمين بماند،‌ضرورت جلوگيري از دخالت نيروهاي مسلح و قواي سه گانه در جهت گيري انتخاباتي،‌شفاف سازي هزينه هاي انتخاباتي ودولت توجه كند كه طرح هاي دو فوريتي مجلس ممكن است با بار مالي و ايراده شوراي نگهبان مواجه شود،‌دولت هر چه زودتر قبل از ورود مجلس لايحه در مورد انتخابات رائه دهد.

كواكبيان با اشاره سالگرد انتخابات مجلس دهم، ادامه داد: در آستانه هفت اسفند اولين سالگرد برگزاري انتخابات مجلس دهم هستيم هر چند در انتخابات ما نمايندگان منتخب، وعده هاي زيادي به مردم داديم،‌من به عنوان اصلاح طلب ميگويم ما چندان مناسبات دروني و دموكراتيك و شكل گيري‌هاي كميسيون هاي مجلس را نتوانستيم،‌ ساماندهي كنيم و لذا از ملت شريف ايران شرمنده هستم. هر چند بر ميثاق با ملت تاكيد ميكنيم و از حقوق مردم كوتاه نخواهيم آمد.

اين نماينده اصلاح طلب مجلس ادامه نطقش را خطاب به همكارانش مطرح كرد: طرح گفتگو و تفاهم ملي كه ما اصلاح طلبان مطرح مي كنيم چند پايه دارد، اولا پذيرش فصل الخطاب بودن رهبري و قانون اساسي،‌ ثانيا عدم مصادره امام،‌رهبري، قانون اساسي، ‌سپاه و بسيج و امثال آقاي هاشمي از سوي يك جناح خاص است.

كواكبيان از رهبري نيز درخواستي كرد و گفت: از رهبري درخواست مي كنم به دفترشان دستور دهند زمينه ارتباطات با اصلاح طلبان شناخته شده را بيشتر از قبل فراهم كنند.

او در ادامه تشريح پايه هاي اساسي طرح گفتگو و تفاهم ملي، افزود: ثالثا ارزش هاي ديني و اخلاقي و موازين اسلامي در همه زمينه‌ها در روابط بين جريان ها و تشكل هاي سياسي پذيرفته شود كه اين جانب با همكاري دوستان شاخص هاي مهم آن را پيش نويس كرده ايم، در همين جا با برخوردي كه با روحاني مبارزو همكار عزيزمان،‌جناب آقاي مازني در زادگاهشان انجام شد برخورد كنند. عده اي با تصوير به دار آويخته شده محصوران آمدن و مانع سخنراني ايشان شدند، علي رغم اينكه استاندار و فرماندار موافقت خود را اعلام كرده بودند، ‌آيا با چنين روش هايي تفاهم ملي آن هم در آستانه انتخابات شكل مي‌گيرد.

كواكبيان در بخش پايان نطقش كه با فرياد بيان مي‌شد، تأكيد كرد: با تشكر از حدود 80 نفر از نمايندگان كه در نشست فراكسيون ديپلماسي با حضور دكتر ظريف حضور داشتند درخواست می کنم تعداد بيشتري در این جلسات حاضر شوند تا از اين ظرفيت در ديپلماسي پارلماني استفاده شود.از رئيس مجلس می خواهم كه يك اتاق سه در چهار، نه بیشتر، به دفتر بين‌المجالس اختصاص يابد.(خنده)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار