مزدا ۳ و سوزوکی ویتارا کیفی ترین خودروهای تولید داخل شناخته شدند
تازه‌ترین گزارش کیفی خود‌روهای د‌اخلی د‌ر حالی اعلام شد‌ که طبق آن، دو خود‌روی گرند ویتارا و برلیانسH۳۳۰ د‌ر مقایسه با ماه گذشته ارتقای کیفی پیدا کرده‌اند و باقی خودروها تغییری در این زمینه به خود نمی‌بینند.
کد خبر: ۳۷۳۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 06 February 2017

به گزارش تابناک سمنان و به نقل از اقتصاد نیوز :

براساس گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاند‌ارد‌ ایران در دی‌ماه سال جاری نیومزدا3 و سوزوکی گرند‌ویتارا با کسب رتبه‌های یکسان د‌ر صد‌ر جد‌ول رد‌ه‌بند‌ی کیفی خود‌روهای تولید‌ د‌اخل قرار د‌ارند‌ و سایپای X131 پارس خودرو نیز د‌ر انتهای جد‌ول است‌. د‌ر این گزارش، کیفیت 33 خود‌رو د‌اخلی د‌ر پنج گروه قیمتی و 9 کد ارزیابی نمرات منفی د‌سته‌بند‌ی شد‌ه‌اند‌.

آن طور که شرکت بازرسی اعلام کرده در گروه خودروهای بالای 100 میلیون تومان که تنها دو عضو دارد، نیومزدا3، چهار ستاره کیفی را دریافت کرده که این خودرو با دریافت 73/ 17 نمره منفی کمترین میانگین امتیاز منفی را بین 33 خودرو سواری تحت ارزیابی کسب کرده است؛ بیشترین نمره منفی کیفی این خودرو در بخش تزئینات داخلی و خارجی غیرعملکردی بوده است. گرند ویتارای تولیدی در ایران‌خودرو خراسان نیز که دیگر عضو گروه موردنظر به‌شمار می‌رود، با کاهش 48/ 0 درصدی نمره منفی خود توانست چهار ستاره کیفی را به‌دست بیاورد که بیشترین نمره منفی آن در بخش تزئینات داخلی و خارجی بوده است.

اما در گروه قیمتی 75 تا 100 میلیون تومان، کیاسراتو محصول مونتاژی سایپا با دریافت 07/ 42 نمره منفی و اخذ سه ستاره کیفی در صدر گروه نشسته است؛ بیشترین نمره منفی این خودرو مربوط به بخش رنگ و بدنه بوده است. بعد از کیا سراتو، با دو خودروی چینی مونتاژی تیگو 5 و آسا در این گروه روبه‌رو می‌شویم. تیگو5 محصول شرکت مدیران خودرو با دریافت 05/ 52 نمره منفی، سه ستاره کیفی را دریافت کرده است.

بیشترین نمره منفی تیگو 5 در بخش رنگ بوده است. همچنین آسا که در شرکت بهمن موتور به تولید می‌رسد، با دریافت 23/ 67 نمره منفی، دو ستاره کیفی را به خود می‌بیند که بخش رنگ بیشترین نمره منفی را در این خودرو دارا بوده است. jac-s5 محصول شرکت کرمان موتور که چهارمین خودروی این رده قیمتی است با دریافت 63/ 70 نمره منفی، دو ستاره کیفی را به‌دست آورده که مهم‌ترین عیب آن در بخش تزئینات داخلی و خارجی غیرعملکردی بوده است.

به گروه 50 تا 75 میلیون تومانی‌ها برویم، جایی که 5 عضو دارد و صدرنشین آنبرلیانس H330است. این محصول که در شرکت پارس خودرو تولید می‌شود در گزارش دی‌ماه یک ستاره کیفی دیگر را به‌دست آورده است و با کاهش 21/ 55 نمره منفی به جمع سه ستاره‌های کیفی پیوسته است.

بیشترین نمره منفی این خودرو در بخش تزئینات داخلی و خارجی غیرعملکردی بوده است. دیگر عضو این گروه اما Jac-J5 محصول شرکت کرمان موتور است که براساس آمار کیفی، با دریافت 53/ 103 نمره منفی دو ستاره کیفی را طی ارزیابی دی‌ماه به‌دست آورده است. آریو دیگر محصول چینی سایپا نیز که در سایت بن‌رو مونتاژ می‌شود با دریافت 8/ 132 نمره منفی و دو ستاره کیفی سومین خودروی گروه مذکور است.

اما گروه 50 تا 75 میلیون تومانی دو عضو چینی دیگر نیز به خود می‌بیند، ام‌وی‌ام 550 که در شرکت مدیران خودرو مونتاژ می‌شود با 93/ 175 نمره منفی، یک ستاره کیفی را در ارزیابی کیفیت به خود اختصاص داده است. لیفان X60 نیز که در شرکت کرمان موتور به تولید می‌رسد با 07/ 216 نمره منفی یک ستاره کیفی در ارزیابی دی‌ماه به خود اختصاص داده است. بیشترین نمره منفی این خودروها همانند دیگر خودروهای چینی در بخش تزئینات داخلی و خارجی غیرعملکردی بوده است اما نگاهی به شلوغ‌ترین گروه یعنی خودروهای 25 تا 50 میلیون تومان که 17 خودرو را در خود جا داده است، بیندازیم.

براساس گزارش شرکت ‌بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، رنو ساندرو با دریافت 19/ 87 امتیاز منفی به‌عنوان صدرنشین این گروه، توانسته در ارزیابی دی‌ماه چهار ستاره کیفی را از آن خود کند. بیشترین ایراد کیفی این خودرو مربوط به بخش بدنه بوده است. از ساندرو که بگذریم، تندر-90‌ها در چهار مدل اتومات، E2، پارس تندر و تندر ایران‌خودرو، در گروه 25 تا 50 میلیون تومانی‌ها جا ‌خوش کرده و تمامی آنها نیز با دریافت مابین 92 تا 93 امتیاز منفی سه ستاره کیفی را به‌دست آورده‌اند. هیچ کدام از تندرها در مقایسه با گزارش کیفی ماه گذشته، تغییری را به خود نمی‌بینند.

بیشترین نمره منفی خودروهای تندر تولیدی در کشور مربوط به شاخص بدنه بوده است. بعداز تندرها، رانا محصول شرکت ایران خودرو با 26/ 115 امتیاز منفی و سه ستاره کیفی در رده ششم جدول قرار بگیرد. شاخص رنگ این خودرو بیشترین ایراد کیفی را داشته است. بعد از رانا، پژو 206 اس‌دی و پژو 206 به ترتیب با دریافت 09/ 118 و 5/ 118 نمره منفی و سه ستاره کیفی در مقام هفتم و هشتم جا خوش کرده‌اند. بیشترین نمره منفی پژو206اس‌دی در بخش رنگ و دیگر پژو206‌ها در بخش بدنه بوده است. در گروه موردنظر اما ام‌وی‌ام جدید 315 و دنا به ترتیب با دریافت 9/ 120 و 93/ 151 نمره منفی خودروهای دو ستاره به حساب می‌آیند.

بیشترین نمره منفی ام‌وی‌ام در شاخص تزئینات داخلی و عملکردی اما دنا در بخش رنگ خودرو بوده است. سایر خودروهای این گروه شامل پژو 405 ایران‌خودرو خراسان، پژو پارس ایران‌خودرو، سمند تولید شده در ایران‌خودرو تبریز، پژو پارس تولیدی در سایت مازندران و فارس، ام‌وی‌ام 110 و تیبا 2 همه تنها یک ستاره کیفی دارند و تغییر خاصی نیز نسبت به گزارش قبلی شرکت بازرسی و کیفیت نداشته‌اند.

بیشترین امتیاز منفی این خودروها در بخش بدنه، رنگ و تزئینات داخلی و خارجی خودرو بوده است. اما خودروهای زیر 25 میلیون تومان یا همان دسته ارزان‌قیمت‌ها که 5 عضو را در خود جای داده نیز نسبت به ماه گذشته تغییر کیفی خاصی را به خود ندیده است. در این گروه، تیبای تولیدی در سایپای کاشان در رده نخست این جدول قرار دارد. خودرویی که نسبت به ماه گذشته تغییرات کیفی را به خود ندیده است. بعد از تیبا، پراید 131 سایپا با دریافت یک ستاره کیفی در رتبه دوم جای گرفته است.

پراید 131 البته در پارس‌خودرو نیز مونتاژ می‌شود که طبق رده‌بندی کیفی، این محصول در جایگاه آخر گروه ارزان‌قیمت‌ها جا خوش کرده است. دیگر مدل پراید یعنی 132 نیز در حالی جایگاه سوم جدول را به خود اختصاص داده که مانند هم گروه‌هایش فقط یک ستاره کیفی دارد. همچنین پراید 111 نیز که محصولی‌هاچ‌بک به‌شمار می‌رود و در سایپا کاشان تولید می‌شود، فقط یک ستاره دارد و در رده چهارم گروه خودروهای زیر 25 میلیون تومان جا گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار