اولین محصول بعد از راه اندازی؛
تابناک چهارمحال وبختیاری- مدیرعامل کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری گفت: از زمان راه اندازی این کارخانه در آبان ماه امسال تاکنون 74 هزار تن آهن اسفنجی در این کارخانه تولید شده است.
کد خبر: ۳۷۳۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 06 February 2017
به گزارش تابناک شهرکرد- محمود ارباب زاده در جمع کارکنان کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری (سفید دشت) اظهار کرد: طی این مدت 140 هزار تن گندله (مواد اولیه) محصول واحد، وارد شرکت شده و به آهن اسفنجی تبدیل شده است.
به گفته وی، هم اینک پیمانکار طرح فولادسازی کارخانه نیز در حال اجرای عملیات ساخت است و از آبان ماه تاکنون طرح فولادسازی 2.46 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان نیز در این نشست با بیان اینکه عملیات اجرایی کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری (سفید دشت) از سال 86 در این استان آغاز شد، افزود: مرحله نخست طرح که مرحله احیا است (تبدیل گندله به آهن اسفنجی) با ظرفیت تولید 800 هزار تن آبان ماه امسال بهره برداری شد.
بهرام سبحانی افزود: 65 درصد سهام این واحد تولیدی از سوی فولاد مبارکه و 35 درصد مابقی را سازمان ایمیدرو خریداری و سرمایه گذاری کرده است.
به گفته وی، هفت هزار و 500 میلیارد ریال از سوی فولاد مبارکه در این طرح سرمایه گذاری شده است.
سبحانی با بیان اینکه هم اینک مرحله فولادسازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) 42.5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: یکهزار و 200 میلیارد ریال و 19 میلیون یورو در این مرحله سرمایه گذاری شده است.
وی با بیان اینکه اگر کارخانه فولاد چهارمحال و بختیاری مشکل تامین آب نداشت در پایان سال 92 بهره برداری شده بود، تصریح کرد: سرمایه گذاران انتظار همراهی و رفع مشکلات زیرساختی از سوی مسئولان چهارمحال و بختیاری را دارند.
مدیرعامل فولاد مبارکه ادامه داد: سرمایه گذار نیاز به امنیت سرمایه گذاری و فراهم بودن بستر و فرهنگ سرمایه گذاری در هر منطقه دارد.
سبحانی افزود: جذب سرمایه گذاری الزما نباید سرمایه گذاری خارجی باشد، بلکه توان جذب خرده سرمایه های داخلی به عنوان سهامی عام نیز اقدامی بزرگ و فرهنگی است.
به گفته وی در مناطق کمتر توسعه یافته برای توسعه صنعت، رونق تولید و اشتغال از سوی مردم و مسئولان باید سرمایه گذاران را حمایت کرد.
وی با اشاره به بروز برخی بداخلاقی ها از سوی کارگران مرحله فولادسازی و مزاحمت های این افراد برای کارکنان فعلی کارخانه گفت: اشتغال الزاما به معنی استخدام نیست و این افراد می توانند در فعالیت های جنبی و غیر مستقیم پایین دستی کارخانه مشغول بکار شوند.
وی تصریح کرد: شرایط فعلی باید با کمک مسئولان منطقه با امر فرهنگ سازی و شفاف سازی رفع شود.
در چند ماه اخیر کارگران عملیات ساخت و ساز مجتمع فولاد با ایجاد هرج و مرج و اغتشاش مشکلات امنیتی، نظم کارخانه را برهم زده و موجبات نگرانی کارکنان این کارخانه را ایجاد کرده اند.
مجموعه فولاد چهارمحال و بختیاری شامل فاز احیا (تبدیل گندله آهن به آهن اسفنجی) و فاز فولاد سازی (تبدیل آهن اسفنجی به اسلب) و فاز تولید (شمش فولادی) در 422 هکتار و با زیربنای 250 هکتار، زمینه اشتغال مستقیم برای 120 نفر در مرحله اول و 800 نفر را به صورت غیرمستقیم فراهم کرده است.
طرح توسعه فولاد در سفر رییس جمهوری در سال 93 به چهارمحال و بختیاری، ایجاد بخش تولید ورق (نورد سرد و گرم) نیز برای این طرح در نظر گرفته شد.
مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود 30 کیلومتری شهرکرد واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار