معاون وزیر جهاد کشاورزی در سمنان:
به گزارش تابناک سمنان،معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان سهم چهار درصدی استان از صندوق توسعه کشاورزی افزود: در سال زراعی گذشته خریدهای تضمینی و همراهی با کشاورزان نشان از عزم جدی دولتمردان در مدیریت منابع داخلی است.
کد خبر: ۳۷۲۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 04 February 2017

به گزارشتابناک سمنان، علی مراد اکبری بعدازظهر شنبه در نشستی با استاندار سمنان به میزبانی فرمانداری سرخه ضمن بیان اینکه هیچ محدودیتی در بحث مکانیزه کردن کشاورزی کشور نیست و مدیران کاملا در این راستا آزادانه عمل می کنند، ابراز داشت: علی رغم کم شدن سطح زیر کشت و کاهش منابع آبی اما در سال زراعی گذشته خریدهای تضمینی و همراهی با کشاورزان نشان از عزم جدی دولتمردان در مدیریت منابع داخلی است.

سهم چهار درصدی استان از صندوق توسعه کشاورزی

سهم چهار درصدی استان از صندوق توسعه کشاورزی

وی ضمن بیان اینکه با حمایت وزارت جهاد کشاورزی محدودیت اهدا تسهیلات دولتی در راستای مکانیزه شدن مزارع کشاورزی استان سمنان برداشته شد، ابراز داشت: درسال جاری ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه تسهیلات گرفته ایم که ۲۲ میلیون دلار سهم استان سمنان است.

رویکرد دولت به سوی آبیاری قطره ای در زراعت و باغات

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه شرایط استان سمنان کویری است و منابع محدودی آب در اختیار دارد، ابراز داشت: توسعه روش های مدرن آبیاری بسیار حائز اهمیت است و رویکرد دولت به سوی آبیاری قطره ای در زراعت و باغات بر همین اساس است که به سوی روش‌های آبیاری قطره‌ای گام برداریم.

نیمی از راه را طی کرده ایم

اکبری از انجامسیستم آبیاری قطره ای در یک هزار و ۸۰۰ هکتار ارازی استان سمنانتاکنون، افزود: دوهزار هکتار نیز در حال انجام است و ۲۰۰پرونده آماده وجود دارد و ما قول دادیم پنج هزار هکتار دیگر نیز به این میزاناضافه کرده و سقف را نبندیم و کشاورزان تا هر سقفی که بخواهند منابع مالی آنتامین خواهد شد.

تخصیص نوزده درصد بودجه کشور به استان برای احیای قنوات

وی افزود: کشاورزان می توانند برای آبیاری میکرو تا هشت میلیون و پانصد هزار تومان و آبیاری کلاسیک و روش های دیگر تا پنج میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: برای احیای قنوات از ۱۸ میلیارد تومان بودجهکشور مبلغ سه میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان به استان سمنان اختصاص یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار