دام های سبک استان واکسینه شدند:
به گزارش تابناک سمنان، یک از مسئولین دامپزشکی استان از پایان واکسیناسیون تب‌برفکی گوسفندی در دام‌های سبک این استان خبرداد.
کد خبر: ۳۷۲۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 04 February 2017

به گزارش تابناک سمنان، دکتر مهدی اصغری قادی بااعلام این خبر اظهار کرد: تعداد 527 هزار و 523 رأس دام سبک در استان سمنان بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان از پایان واکسیناسیون تب‌برفکی گوسفندی در دام‌های سبک این استان خبرداد.

وی افزود: در این مرحله که به مدت 40 روز برگزار شد در مجموع تعداد 527 هزار و 523 رأس دام سبک شامل گوسفند و بز به صورت رایگان واکسینه شد.

دکتر مهدی اصغری گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی، انجام واکسیناسیون این مرحله با استفاده از واکسن تولید داخل بوده و توسط اکیپ‌های دامپزشکی به صورت کاملا رایگان انجام شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال 1395 تاکنون تعداد 84 هزار 199 رأس دام سنگین (گاو و گوساله) و تعداد یک‌میلیون و 549 هزار 511 رأس دام سبک (گوسفند و بز) بر علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

این دامپزشک توصیه کرد: چنانچه دامداران علائمی از تلفات بره‌های تازه متولد شده یا لنگش در سم گوسفند و بز مشاهده کردند سریعاً مراتب را به نزدیکترین اداره دامپزشکی اطلاع دهند و یا از طریق تماس با سامانه 1512 اداره کل دامپزشکی استان سمنان را مطلع کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار