مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: بالغ بر 150 روستای استان قزوین با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روبه‌رو است که به صورت سیار به این روستاها آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۳۶۹۰۰۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 29 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، کریم حبیبی‌انبوهی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به پروژه‌ها و برنامه‌های دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اظهار داشت: یکی از این برنامه‌ها، بازدید از راه‌های روستایی است که با هماهنگی بخشداران صورت می‌گیرد و در این خصوص طی دو روز گذشته از روستای دشت آبی از توابع بخش بویین‌زهرا بازدیدی در زمینه رفع مشکلات این روستا به عمل آمد.

وی افزود: امروز نشست مشورتی بخشداران با از سوی دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین برای هماهنگی در زمینه اجرای هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین اضافه کرد: یکی از برنامه‌های این دفتر در ایام دهه فجر، عمران و آبادانی روستاها، زیرسازی و بهسازی معابر، جدول‌گذاری، احداث غسالخانه، ایجاد فضای سبز و غیره است که با هماهنگی دهیاری‌ها صورت می‌گیرد.

حبیبی‌انبوهی یادآور شد: در هفته دولت به حوزه دهیاری‌های استان قزوین، 57 میلیارد تومان اختصاص یافته بود و از ابتدای سال جاری هم 270 پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

این مسؤول با اشاره به درخواست ساکنان برخی روستاهای استان قزوین نسبت به تسهیل در عبور و مرور عنوان کرد: درخواست اتوبوس‌های خطی و تسهیل در ایاب و ذهاب که از سوی برخی از روستاییان مطرح شده است، بر عهده شهرداری‌ها بوده که باید نسبت به این امر اقدام کند.

* آسفالت راه روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین تشریح کرد: همچنین آسفالت راه روستایی در روستای خاکشان شهرستان آبیک از درخواست‌های مطرح شده اهالی این شهرستان است که با توجه به شرایط جوی و مساعد شدن وضعیت آب و هوا، اعتبار آن از سوی بسیج سازندگی ابلاغ شده و تا پایان سال جاری محقق می‌شود.

حبیبی‌انبوهی خاطرنشان کرد: دست‌انداز در زیرگذر و با وجود نیروگاه بادی در روستای خورهشت از توابع شهرستان تاکستان هم تردد را در این روستا مشکل کرده است که در هفته گذشته از این زیرگذر بازدید و با اصلاح هندسی مشکل آن برطرف می‌شود.

وی گفت: اعتبار لازم برای ادامه آسفالت راه روستای خورهشت که از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان قزوین اختصاص یافته است، در سال 96 با تدابیری درست مشکلات آن برطرف می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین با اشاره مشکلات آب روستایی افزود: کمبود آب و مشکل بی‌آبی در برخی از روستاهای استان قزوین مطرح است که روستاییان با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

حبیبی‌انبوهی تصریح کرد: بالغ بر 150 روستای استان قزوین با مشکل کم‌آبی و بی‌آبی روبه‌رو است که به صورت سیار به این روستاها آبرسانی می‌شود.

این مسؤول عنوان کرد: با توجه به سفر رئیس جمهور به استان قزوین، 50 میلیارد تومان اعتبار در سال جاری و 96 برای تأمین آب شرب روستایی اختصاص یافت.

* ارائه خدمات نظام و بیمه روستایی

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین در ادامه با اشاره به بیمه روستایی خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با استانداری قزوین و صندوق حمایت از بیمه روستایی و عشایری امضا شد تا خدمات نظام و بیمه روستایی برای روستاییان فراهم شود.

حبیبی‌انبوهی مطرح کرد: با عضویت در بیمه، پنج درصد آن از سوی دولت و صندوق بیمه پرداخت می‌شود و روستاییان می‌توانند در سن 70 سالگی از خدمات عضویت و أخذ مستمری برخوردار شوند.

وی یادآور شد: روستاییان می‌توانند برای عضویت در صندوق بیمه به کارگزاری‌ها، تعاونی روستایی و دهیاری‌ها مراجعه کرده و نسبت به عضویت خود اقدام کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: سعی و تلاش این دفتر بر این است که تا پایان سال جاری 40 هزار خانوار استان قزوین هدف‌گذاری و از خدمات درمانی و بیمه روستایی بهره‌مند شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار