عضو شورای شهر قزوین عنوان کرد
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بیش از 400 هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین وجود دارد که ناپایدار است.
کد خبر: ۳۶۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 29 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، حسین غیاثوند در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که امشب در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، با اشاره به حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: در این واقعه آتش‌نشانان به دل آتش زدند تا بتوانند هم‌وطنان خود را نجات دهند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان سوختند تا بتوانند زندگی دوباره به دیگران بدهند، افزود: روحیه ایثار و شهادت آن‌ها ستودنی است و باید چنین رفتار و منشی در سرلوحه آحاد جامعه باشد تا همه به یکدیگر کمک کنند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: چنین حادثه‌ای ممکن است در شهر قزوین رخ دهد به همین دلیل باید برای جلوگیری از این حوادث، پیش‌بینی‌ها و تدابیر لازم توسط مسوولان انجام شود.

غیاثوند یادآور شد: در حادثه پلاسکو همه آحاد جامعه حتی آن‌هایی که تخصص و تجربه در حوزه مدیریت بحران و مقررات ملی ساختمان نداشتند، رفتار افراد ناشی در زمان وقوع حادثه و ترافیک سنگین را علت اصلی این گسترش حادثه دانستند.

وی ادامه داد: همچنین نبود تجهیزات حرفه‌ای امداد و نجات، نبود مهارت‌های لازم آموزش کاربردی آتش‌نشانان، کم بودن حقوق و دستمزد، عزل و نصب مدیران بدون توجه به توانایی‌های آنان و عدم اختصاص بودجه مناسب از دیگر عوامل حادثه پلاسکو است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین خاطرنشان کرد: تراکم بالای مواد قابل اشتغال، نبود سیستم اطفاء حریق استاندارد و مقاوم نبودن سازه ساختمان در برابر حریق از عوامل دیگر این فاجعه بود که باید به آن‌ها توجه کرد.

این مسوول با بیان اینکه شهر قزوین در پهنه زلزله‌خیز قرار گرفته است، بیان کرد: بیش از 400 هکتار بافت فرسوده در این شهر است که ناپایدار بوده و در راستای امدادرسانی نفوذناپذیر است.

وی ابراز کرد: باید با الگوی توسعه مشخصی و با در نظر گرفتن ملاحظاتی در مجموعه‌ نظارتی، کنترلی و اجرایی برخورد جدی با متخلفان داشته باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: وجود انبارهای غیرمجاز، برج‌هایی که بدون رعایت قوانین ساخته شده، عدم رعایت کامل مقررات ملی 22 گانه و عدم توجه به تجهیزات اطفاء حریق پیشرفته از مواردی است که ممکنه در قزوین حادثه‌خیز باشد.

غیاثوند ادامه داد: باید موارد یاد شده در شهر قزوین برطرف شود تا ایمنی و مقاوم‌سازی ساختمان و واحدهای تجاری در نقاط مختلف شهر به ویژه بافت‌های فرسوده افزایش یابد.

این مسوول ابراز کرد: باید متولیان، مدیران و سایر بخش‌های دیگر به عنوان امر اجتناب‌ناپذیر به کار کارشناسی، تخصصی و اجرایی کردن ایمن‌سازی اهمیت بدهند.

وی بیان کرد: بخشی‌نگری‌ها، سطحی‌نگری‌ها، نداشتن تخصص و تعهد در برخی مسوولان و متولیان باعث شده، نتایج استعداد، تحصیل و صرف انرژی جوانان و محققان در گوشه‌ای خاک بخورد یا در سانسورها به فراموشی سپرده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: باید در پیشگیری از حوادث مانند ساختمان پلاسکو مسوولان و مدیران مربوطه نگاه‌های خود را تغییر بدهند و در راستای ایمن‌سازی ساختمان‌ها اقدامات لازم را انجام بدهند.

گفتنی است در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین فرج‌الله فصیحی‌رامندی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین و همه اعضا از جمله عباس ظاهری، فاطمه اشدری، سید کاظم مجابی، حسین صلح‌جو، احد چگینی و علی‌صادقی نیارکی، محمدرضا صدیقی و مریم نخستین حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار