فرماندار کرمانشاه:
فرماندار کرمانشاه گفت: دولت تدبیر و امید در حدود 42 ماهی که سرکار آمده توانسته خدمات بسیار خوب و شایسته ای را در اوج مظلومیت و تنگناهایی که وجود داشته به عموم مردم بخصوص مناطق محروم و روستایی ارایه کند که قابل تقدیر است.
کد خبر: ۳۶۷۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 26 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ فضل الله رنجبر با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا، ضمن بازدید از این رسانه و دیدار با رئیس و کارکنان آن، به تشریح گوشه ای از اقدام های دولت یازدهم در شهرستان کرمانشاه در حوزه های مختلف پرداخت.
وی با بیان اینکه دولت در نیمه های سال 92 و در شرایط سختی به لحاظ تحریم های ظالمانه دشمنان سرکار آمد، افزود: خوشبختانه با تدبیر دولت و عزم و اراده مسوولان و مدیران آن رفته رفته شرایط کشور رو به بهبودی گذاشت و مردم توانستند شاهد ثبات اقتصادی باشند.
رنجبر یادآور شد: آمار و ارقام نشان می دهد دولت در حوزه اقتصادی و در بحث کنترل تورم، تثبیت قیمت و بازگرداندن آرامش به بازار عملکرد خوبی داشته و در عرصه سیاست خارجی نیز همگان شاهد تلاش های مجاهدانه تیم سیاست خارجی و کسب موفقیتی بزرگ با ثبت برجام بودند.
فرماندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: در موضوع برجام دنیا مشاهده کرد که تیم مذاکره کننده هسته ای چقدر تلاش کرد و در آخر هم روسفیدی آن برای دستگاه دیپلماسی ما و روسیاهی آن برای آمریکایی ها به دلیل بدعهدی باقی ماند.
وی با بیان اینکه تنش زدایی و جلوگیری از ایران هراسی از جمله دستاوردهای برجام بود که مورد تائید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت، افزود: در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز دولت کارهای بسیار خوبی را در راستای انجام فرامین رهبری آغاز کرده و در سال های آتی ثمره آن مشخص خواهد شد.
رنجبر یادآوری کرد: با وجود این همه خدمات، متاسفانه برخی ها هستند که فقط بدی ها را می بینند و سعی در بزرگنمایی دارند در حالی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب نباید در جامعه فضای یاس و ناامیدی ایجاد کرد.

**صدور 222 هزار جلد دفترچه رایگان برای مردم

فرماندار کرمانشاه در ادامه به برخی اقدام های دولت در 42 ماه اخیر در حوزه شهرستان پرداخت و گفت: یکی از این اقدام ها صدور بیش از 222 هزار جلد دفترچه رایگان برای مردم بود.
وی گفت: اجرای طرح تحول سلامت کاری بزرگ و مهم از سوی وزارت بهداشت بود به گونه ای که مردم ساکن در شهرها با پرداخت تنها 6 درصد و ساکنین روستاها نیز با پرداخت سه درصد تعرفه، به درمان و مداوای خود می پردازند.

**فعالسازی 40 واحد صنعتی راکد در کرمانشاه

رنجبر همچنین به فعالسازی 40 واحد صنعتی راکد در شهرستان کرمانشاه با تدبیر دولت خبر داد و گفت: از ابتدای طرح فعالسازی تا ابتدای امسال 32 واحد راکد با یک هزار و 340 میلیارد ریال سرمایه و ایجاد یک هزار و 840 فرصت شغلی دوباره به چرخه تولید بازگشتند.
وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز هشت واحد راکد صنعتی دیگر نیز فعال شد تا جمع واحدهای فعال شده راکد به 40 مورد برسد.

**بیش از 17 هزار خانوار روستایی و عشایر زیر پوشش بیمه قرار گرفته اند

نماینده عالی دولت در شهرستان کرمانشاه به طرح بیمه روستاییان و عشایر اشاره و اظهار کرد: از ابتدای کار دولت تاکنون 17 هزار و 327 خانوار تحت بیمه روستایی و عشایری قرار گرفتند.
رنجبر ادامه داد: سرپرست این خانوارها با پرداخت سالانه سه میلیون ریال می توانند خود را بیمه و پس از 10سال از مستمری مادام العمر استفاده کنند.

**برخورداری 156 روستای کرمانشاه از نعمت گاز

وی در بخش دیگری از گزارش عملکرد دولت، از توجه خوب مسوولان آن به حوزه گازرسانی اشاره کرد و گفت: در حالی که تا ابتدای دولت تدبیر و امید تنها به 33 روستای شهرستان گازرسانی شده بود، این تعداد در طول فعالیت 3.5 ساله دولت آقای روحانی به 156 روستا رسید که رشد بیش از 200 درصد را نشان می دهد.
فرماندار کرمانشاه همچنین با بیان اینکه 64 روستای دیگر بالای 20 خانوار نیز عملیات گاز رسانی به آن ها در ایام الله دهه فجر انجام می شود، گفت: گاز رسانی به 19 روستای دیگر نیز در دست مطالعه است.
رنجبر گفت: علاوه بر این تعداد، 200 روستای دیگر نیز در صف نوبت گاز رسانی قرار دارند و بسیار امیدواریم که تا پایان دولت تدبیر و امید همگی آن ها از این نعمت برخوردار شوند.
وی گفت: دولت تاکنون در حوزه گاز رسانی بالغ بر 730 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان کرمانشاه هزینه کرده است.

 **توجه ویژه دولت به روستاها

فرماندار کرمانشاه همچنین از توجه خاص دولت به روستاها به منظور جلوگیری از مهاجرت آن ها به شهر سخن گفت و افزود: در حالی که در ابتدای دولت یازدهم تنها 164 دهیاری داشتیم در طول دوران فعالیت دولت یازدهم، 169 دهیاری دیگر به جمع دهیاری های قبلی اضافه شده است.
رنجبر افزود: در دولت تدبیر و امید بالغ بر 120 میلیارد ریال در 351 روستای کرمانشاه هزینه شده که شامل احداث بوستان کودک، جدول گذاری و بهسازی محیط روستا، احداث پل و شن ریزی می شود.
وی همچنین از تهیه طرح هادی برای تمامی روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت خبر داد و گفت: بیش از 420 روستای بالای 20 خانوار در شهرستان کرمانشاه داریم که در 145 روستا طرح هادی اجرا شده است.
رنجبر همچنین از مقاوم سازی 936 واحد روستایی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

**کمک 40 میلیارد ریالی دولت برای ساخت و تعمیر مساجد

فرماندار کرمانشاه در ادامه اشاره ای به کمک های صورت گرفته دولت در بخش مساجد شهری و روستایی داشت و گفت: در 42 ماه اخیر بیش از 42 میلیارد و 500 میلیون ریال به 318 مسجد برای ساخت و تعمیر مساجد اختصاص یافته است.
وی گفت: البته این اعتبار از سوی دولت در کنار کمک های مردمی برای ساخت و تعمیر مساجد اختصاص پیدا کرده است.

**افزایش پروازهای فرودگاه کرمانشاه از 88 به 124 پرواز هفتگی

فرماندار کرمانشاه یکی دیگر از اقدام های دولت در شهرستان کرمانشاه را افزایش پروازهای فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه دانست و گفت: این پروازها که قبلا 88 مورد در هفته بود به 124 مورد رسیده است.
وی آغاز به کار احداث تونل قطار شهری، اصلاح تقاطع میدان امام حسین (ع)، آغاز عملیات احداث بوستان 180 هکتاری سراب قنبر، آغاز احداث بیمارستان 540 تختخوابی و احداث ساختمان دانشگاه صنعتی کرمانشاه را از مهمترین اقدام های صورت گرفته اخیر در سطح شهر کرمانشاه عنوان کرد.
رنجبر در پایان، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر را نیز یکی از کارهای همیشگی مسوولان شهرستان کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 86 بار با حضور در منزل خانواده های شهدا، جانبازان و ایثارگران با این عزیزان دیدار و از صبر و استقامت آن ها تجلیل شده است.
شهرستان کرمانشاه با بیش از یک میلیون نفر جمعیت یکی از شهرستان های بزرگ و پرجمعیت کشور محسوب می شود و در 550 کیلومتری تهران قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار