روز گذشته اعلام خبر حکم جلب پسر معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست، توسط سخنگوی قوه قضائیه خبرساز و تیتر اول رسانه‌ها شد.
کد خبر: ۳۶۶۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۷ 25 January 2017

 روزنامه سراسری کلید در گافی عجیب در شماره امروز خود در صفحه اول با انتشار تیتری با عنوان «تخلفات مالی دولت پاکدستان»، از برادر رئیس جمهور تا فرزند ابتکار به جای عکس فرزند ابتکار اقدام به انتشار عکس رضا کهولی مخترع برتر جهانی و فعال زیست‌ محیطی که بزرگ‌ترین منتقد دولت و شخص خانم ابتکار در حوزه محیط زیست می‌باشد اقدام کرد.

رضا کهولی مخترع برتر جهانی گفت: به صورت اتفاقی از طریق پیگیری مردم و برخی دوستان در جریان این گاف عجیب روزنامه قرار گرفتم و برای خودم هم تعجب برانگیز بود که در عصر ارتباطات یک روزنامه بدون بررسی اقدام به انتشار اطلاعات می‌کند.

وی اظهار داشت: گمان می‌کنم ان عکس مربوط به خبر مجادله فیس‌بوکی من با خانم ابتکار بوده که این روزنامه با یک جست‌و‌جوی ساده اینترنتی اقدام به انتشار آن عکس به جای عکس فرزند خانم ابتکار کرده است و من حق پیگیری برای خودم در این خصوص قایل هستم و در صورت عدم معذرت‌خواهی پیگیری قانونی خواهیم کرد!

کهولی گفت: من در طی 3 سال گذشته بارها به دولت و شخص آقای روحانی تذکر داده‌ام که خانم ابتکار و عملکرد شخص خود و خانواده‌اش می‌تواند تبدیل به پاشنه آشیل دولت یازدهم شود اما متاسفانه گوش شنوایی برای این انتقادات در دولت نبود و امیدوارم خبرهای اخیر باعث شود آقای روحانی دست از مسامحه و مدارا با خانم ابتکار بردارد و تکلیف ایشان را قبل از انتخابات تعیین کند.

فعال محیط زیستی افزود: در 3 سال گذشته خانم ابتکار در حوزه محیط زیست به جز حرکات نمایشی و آمارسازی کار خاصی انجام نداده و ما امروز با یک سونامی بی‌کفایتی در این حوزه مواجه‌ایم، این بی‌کفایتی‌ها از وارد کردن میلیون‌ها لیتر بنزین خارجی در سال اقتصاد مقاومتی تا خشک شدن دریاچه ارومیه و آتش‌سوزی جنگل‌ها را شامل می‌شود، این شخص به جای جوابگو بودن در قبال این مسائل، اقدام به سیاسی کردن مسائل محیط زیست کرد که بزرگ‌ترین خیانت به محیط زیست کشور بود.

مخترع تبریزی گفت: در خصوص پرونده فرزند ایشان باید قوه قضاییه پیگیر باشد اما جالب توجه است که در روزهایی که جوانان کشور با مشکلات بیکاری و اقتصادی مواجه هستند، آقازاده‌های برخی آزادانه مشغول حقوق‌ها و پرونده‌های نجومی هستند.

 پسر ابتکار سر از تبریز در آورد! + عکس

گزارش ها حاکی است، رضا کهولی یکی از چهار مخترع برتر جهان در سال‌های 2006 - 2005 است که تاکنون توانسته افتخارات بسیاری را در مسابقات مختلف برای کشورمان به ارمغان آورد.

جوانی که در 17 سالگی با سخنرانی در چهار دانشگاه معروف انگلیس از جمله "کمبریج" توانست موجب شگفتی اساتید انگلیسی مستمع خود شود.

سال 1367 در هشترود به دنیا آمده، پدرش کارمند دادگستری و مادرش معلم بازنشسته است. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در هشترود به پایان رسانده و در رشته مکانیک (طراحی جامدات) از دانشگاه تبریز فارغ‌التحصیل شده است.

او برای نخستین بار در سال 2005 و در جشنواره جهانی اختراعات در سوئیس شرکت کرد که توانست در میان 38 مخترع جهان قرار بگیرد و جایزه ویژه تکنولوژی مالزی و مدال نقره جشنواره اختراعات سوئیس را کسب کرد.

عمده‌ترین اختراع او مربوط به شیوه نوین باروری ابرها است. بارورسازی ابرها از 30 سال پیش در دنیا صنعتی شناخته شده است و از اصلی‌ترین کشورهای فعال در این قضیه روسیه و آمریکا هستند. در حال حاضر دو روش برای بارورسازی ابرها وجود دارد که هر کدام از این روش‌ها مشکلات و ایراداتی دارند، اما روشی که رضا کهولی در بارورسازی اختراع کرده علاوه بر ارزان بودن این روش باعث تقویت خاک نیز می‌شود.

دومین اختراع وی یک هواپیما است که مخلوطی از هواپیما و بالن و کشتی است و برای پروازهای بین شهری و... مناسب است و دارای 4 موتور الکتریکی است که با استفاده از باطری‌های خورشیدی شارژ می‌شود و دارای قابلیت حرکت در آب و هوا است، طول این وسیله نقلیه هوایی 20 متر، ارتفاع پروازی آن 3 هزار متر و حداکثر سرعتش 100 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

 این مخترع 18 ساله در طول دوران تحصیل خود از زمان نوجوانی توانسته است نزدیک به 17 اختراع شامل 15 اختراع ملی و دو اختراع بین‌المللی را به نام خود ثبت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار