به گزارش تابناک سمنان، مدیرعامل شرکت خودروسازی فردا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و موافقت استاندار سمنان، این واحد خودروسازی از دوم بهمن‌ماه کار خود را در سمنان آغاز می‌کند.
کد خبر: ۳۵۹۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 12 January 2017

به گزارش تابناک سمنان، بدون شک خودروسازی یکی از صنایع مهم و مادر محسوب میشود که در اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا می کند. در استان ما هم شرکت خودرو سازی فردا که کلنگ آن حدود 6 سال پیش در دوره نمایندگی دکتر کواکبیان و با نام ایران خودروی سمنان به زمین زده شد و خبر از تولید سالانه 100 هزار خودرو می داد یکی از صنایع مهم استان محسوب می شود. 

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، سمند ایرانی نصیب سمنان شد

این درحالیست که مردم فهیم استان ما از همان ابتدا واگذاری این واحد به ثمر ننشسته از ایران خودرو به یک شرکت خصوصی ،امید داشتند که حداقل با خرید این کارخانه، بخش خصوصی با همکاری و مشارکت خودرو سازان بزرگ دنیا بتواند خودروهایی امن و البته با قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار دهد. هرچند با تغییر مدیریت در سطح کلان ایران خودرو نهایتا این واگذاری اتفاق افتاد! ولی درنهایت همان خودرویی که قراربود توسط ایرانخودرو تولید شود اما این بار توسط بخش خصوصی عرضه شد!

چندی پیش اولتیماتوم استاندارمحترم و نماینده مردم شریف شهرستان هی سمنان ،مهدیشهر وسرخه به مدیران شرکت خودروسازی فردا در همین رسانه اعلام شد که به نوبه ی خود موجی از شادی را دل مردم ایجاد کرد .بالاخره قبل از پایان سال(پایان اولتیماتوم استاندار) تولید به بار نشست و امروز طی جلسه ای نتایج آن اعلام شد.

شروع آزمایشی دوم بهمن و افتتاح در دهه فجر

مدیرعامل شرکت خودروسازی فردا ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با پیگیری وزارت صنعت، معدن و تجارت و موافقت استاندار سمنان، این واحد خودروسازی از دوم بهمن‌ماه کار خود را در سمنان آغاز می‌کند.

افتتاح خط با 5 درصد ظرفیت اسمی!

عوض دیدار افزود: یک روز بین بیستم تا سی‌ام بهمن‌ماه به‌عنوان روز افتتاحیه تعیین شده و قرار است 6 هزار دستگاه سمند در این واحد صنعتی تولید شود.

به گفته مدیرعامل شرکت خودروسازی فردا، در مرحله اول 100 نفر نیرو برای راه‌اندازی این واحد صنعتی استخدام شده‌اند و دوهفته‌ای است در ایران‌خودرو و خودروسازی تبریز در حال گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی خودروسازی هستند.

95 درصد ظرفیت خط تولید وابسته به 80 میلیون یورو

دیدار گفت: ظرفیت اسمی این واحد تولیدی، 120 هزار دستگاه سمند در سال است که امیدواریم با اختصاص تسهیلات 70 تا 80 میلیون یورویی این میزان محقق شود.

افزایش اشتغال زایی از 100 به دو هزار نفر

امروز در جلسه‌ای با حضور مدیران و مسؤولان استان سمنان، موانع راه‌اندازی این واحد خودروسازی در سمنان بررسی شد.

احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار امیدواری کرد: با رایزنی‌های انجام شده با وزیر صنعت، معدن و تجارت، این واحد در دهه فجر به بهره‌برداری برسد. وی پیش‌بینی کرد: میزان اشتغال‌زایی این واحد به دو هزار نفر برسد.

بهروز اسودی، رئیس سازمان صنایع معادن و تجارت استان سمنان هم برای اختصاص تسهیلات ارزی به این واحد تولیدی صنعتی قول مساعد داد.

شایان ذکر است شرکت خودروسازی فردا در زمینی به مساحت 152 هکتار در شهرک صنعتی سمنان واقع شده است و پیش بینی می شد استقرار کامل آن به عنوان سومین شرکت خودروسازی بزرگ کشور، استان سمنان را به قطب خودروسازی ایران تبدیل کند. خودرو سازی که قرار بود با برند های مطرح از جمله هیوندای و کیا موتورز کار کند در نهایت طی قرارداری با ایرانخودرو به تولید سمند بسنده کرد.

بالاخره پس از کش و قوس های فراوان، سمند ایرانی نصیب سمنان شدبالاخره پس از کش و قوس های فراوان، سمند ایرانی نصیب سمنان شدبالاخره پس از کش و قوس های فراوان، سمند ایرانی نصیب سمنان شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار