تابناک چهارمحال و بختیاری- مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال وبختیاری از صدور 21 هزار و 400 سند کاداستر(تک برگی) در استان از ابتدای سالجاری تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰ 08 January 2017

به گزارش تابناک شهرکرد_ محمود بهرسی افزود: سهمیه استان برای صدور سند مالکیت تک برگی در سال جاری 25 هزار سند مالکیت بوده که تاکنون 85 درصد آن محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور سند تک برگی از سال 91 در کشور شروع شده که تاکنون بیش از 140هزار سند صادر شده است.

وی با تاکید بر تبدیل اسناد مالکیت دفترچه ای به سند کاداستری در راستای اجرای ماده 9 طرح جامع کاداستر (حد نگار) و اجرای قوانین و مقررات مربوطه افزود: در استان 180 هزار سند مالکیت دفترچه ای صادر شده که از این تعداد 40 هزار سند دفترچه ای به سند تک برگی تبدیل نشده است.

بهرسی اظهار کرد: حداکثر زمان صدور سند تک برگی به جای سندهای مالکیت دفترچه ای در استان 72 ساعت است.

وی گفت: صدور سند تک برگی از جعل سند، سرعت بخشی در ارائه خدمات به صورت الکترونیک از تداخل و تعارض در اراضی جلوگیری می کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال وبختیاری گفت : اجرای طرح کاداستر برای تعیین مرزهای سیاسی استان و ورود اطلاعات رقمی املاک مستلزم نقشه برداری با سیستم های پیشرفته امروزی است که در این راستا شبکه 'شمیم ' در شهرهای شهرکرد، لردگان و کوهرنگ نصب شده است.

بهرسی اظهار کرد: با تامین تجیهزات این شبکه نقشه برداری با سیستم یو تی ام تسهیل و کار صدور سندهای تک برگی برای اراضی ملی و همچنین اسناد ملکی تسهیل می شود.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد اراضی استان اراضی ملی است، افزود: تاکنون برای 98 درصد اراضی ملی استان اسناد مالکیت دفترچه ای صادر شده است.

بهرسی به صدور سند کاداستری برای 20 درصد اراضی ملی استان اشاره کرد و گفت: تامین اعتبار برای عکسبرداری 'یو تی ام ' از اراضی ملی از دلایل تکمیل نشدن صدور اسناد تک برگی در استان است.

وی در ادامه به افزایش 35 درصدی صدور اسناد مالکیت دولتی در سالجاری اشاره کرد و گفت: در 9 ماه سال گذشته 457 مورد سند مالکیت دولتی صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال وبختیاری گفت: این استان در اجرای قانون تعیین تکلیف اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی از استان های پیشرو است.

بهرسی اظهار کرد: سال گذشته 5 هزار و 115جلد سند مالکیت در راستای اجرای این قانون صادر شده و این تعداد در سال جاری 4 هزار و 841 سند مالکیت بوده است.

وی به کاهش 13 درصدی سند مالکیت در اجرای این قانون اشاره کرد و گفت: این کاهش به دلیل نبود ساختمان و ملک فاقد سند ثبتی است که پیش بینی می شود تا پایان سال اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار