تا پایان سال جاری
استاندار قزوین گفت: طبق دستور اعلام شده، مدیران مربوطه در استان قزوین باید تا پایان سال جاری آمار بیمه‎شدگان روستایی را به 40 هزار نفر افزایش دهند.
کد خبر: ۳۵۴۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، فریدون همتی در دیدار با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایری که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم در حوزه روستاها موضوع بیمه روستایی است که خدمات ارزنده‌ای در زمینه بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمه روستائیان و عشایر می‌تواند به عنوان یکی از مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی باشد، افزود: طبق دستور اعلام شده، مدیران مربوطه در استان قزوین باید تا پایان سال جاری آمار بیمه‎شدگان روستایی را به 40 هزار نفر افزایش دهند.

استاندار قزوین تأکید کرد: در سال آینده هدف مدیران باید بیمه‌شدن 70 هزار خانوار روستایی در استان قزوین باشد که این امر در دستور کار فرمانداران، بخشداران و دهیاران این استان قرار گرفته است.

همتی عنوان کرد: صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان قزوین می‌تواند آموزش‌های لازم را به دهیاران این استان برای جذب روستائیان ارائه دهد تا دهیاران به عنوان کارگزاران بیمه روستایی موضوع بیمه را در روستاها نهادینه کنند.

وی تصریح کرد: اگر در سال‌های نخست پرداخت حق بیمه، فوتی رخ دهد بازماندگان فرد بیمه‌شده می‌توانند از خدمات مستمری بهره‌مند شوند که مزیت بسیار مطلوبی به شمار می‌رود.

استاندار قزوین گفت: صندوق بیمه روستایی خدمت بزرگی برای روستائیان است و انتظار می‌رود روستائیان هم از این موضوع استقبال کنند.

همتی با بیان اینکه بیمه روستایی برای آینده خانوارهای روستایی امنیت به ارمغان می‌آورد، یادآور شد: حق بیمه یک سال هر خانوار زیر پوشش بیمه روستایی، 420 هزار تومان است که دو برابر آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی افزود: درصدد هستیم آمار بیمه‌شدگان روستایی استان قزوین را به سرعت افزایش دهیم تا جمعیت بیشتری از روستائیان از مزایای این بیمه بهره‌مند شوند.

استاندار قزوین تصریح کرد: در استان قزوین زمینه‌های مناسبی برای سرمایه‌‎گذاری وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت برای درآمدزایی بیمه روستائیان استفاده کرد.

همتی تصریح کرد: رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌تواند تبلیغات اثرگذاری در بحث بیمه روستایی داشته باشد البته دهیاران هم می‌توانند نقش اثرگذاری در این زمینه ایفا کنند.

وی ادامه داد: استان قزوین همواره منطقه توانمند و مستعد است که موجب شده مهاجرت از استان‌های اطراف به این استان فراوان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار