مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر:
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: 33 هزار نفر، مستمری‌بگیر این صندوق هستند که با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد، این تعداد به 37 هزار مستمری‌بگیر افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۳۵۴۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 03 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا رستمی در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین که ظهر امروز در سالن جلسات دفتر استاندار صورت گرفت با اشاره به صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور اظهار داشت: این صندوق در سال 84 تأسیس شده و در حاضر براساس آخرین سرشماری سال 90،‌ 32 میلیون نفر روستایی در کشور وجود دارد که 6 میلیون خانوار روستایی را تشکیل می‌دهند.

وی افزود: از 6 میلیون خانوار روستایی، 2 میلیون خانوار تحت پوشش انواع بیمه‌ها بوده و از 4 میلیون خانوار باقیمانده هم، یک و نیم میلیون تحت پوشش بیمه روستایی هستند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عنوان کرد: بیشترین پوشش بیمه روستایی متعلق به آذربایجان شرقی بوده که بالای 40 درصد است و کمترین پوشش هم مربوط به سیستان و بلوچستان با 10 درصد پوشش است.

رستمی با اشاره به ظرفیت‌های مطلوب استان قزوین گفت: در این استان توسعه‌یافتگی بیشتر است و بنابراین انتظار می‌رود شاهد رشد و توسعه بیمه روستایی در آن باشیم.

وی از فرمانداران و بخشداران درخواست کرد همکاری مطلوبی با صندوق بیمه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر داشته باشند تا آمار بیمه‌شدگان روستایی افزایش یابد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور گفت: در حال حاضر بحث درمانی از طریق بیمه سلامت پیگیری می‌شود اما مشکل بازنشستگی در بیمه سلامت هنوز برطرف نشده است.

رستمی با اشاره به برخی از مشکلات بیمه روستائیان و عشایر بیان کرد: درمان، بیکاری و غرامت دوران بارداری از جمله مواردی است که در بیمه روستائیان لحاظ نشده و باید برای آن تدابیری اندیشیده شود.

وی عنوان کرد: درآمدهای صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر از طریق سود سرمایه‌گذاری و سهم کارفرما است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: در حال حاضر سهم بیمه روستائی و عشایر برای یک سال، 420 هزار تومان است که دو برابر آن از سوی دولت پرداخت می‌شود.

رستمی با اشاره به آمار مستمری‌بگیران در صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور خاطرنشان کرد: 33 هزار نفر، مستمری‌بگیر این صندوق هستند که با اجرای طرح بازنشستگی پیش از موعد، این تعداد به 37 هزار مستمری‌بگیر افزایش می‌یابد.

وی مطرح کرد: در روستاها نهادها و دستگاه‌های اجرایی دولتی از قبیل استانداری، فرمانداری و بخشداری بیشتر مورد حمایت و اعتماد روستائیان است بنابراین انتظار می‌رود این دستگاه‌‌های اجرایی همکاری بیشتری با صندوق بیمه داشته باشند تا بتوانیم آمار بیمه‌شدگان روستایی را افزایش دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی، روستائیان و عشایر کشور یادآور شد: خشکسالی، کم‌آبی و بی‌آبی در سال‌های اخیر موجب شده که روستائیان با کاهش درآمد روبه‌رو شوند و این امر به سهم خود در پرداخت حق بیمه روستائیان مشکلاتی را ایجاد کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار