حشمت ا... عسگری؛
معاون استاندار ایلام گفت: از یکماه قبل از اربعین تا ده روز پس از آن بالغ بر 1000 میلیارد ریال گردش مالی در استان ایلام صورت می گیرد.
کد خبر: ۳۲۹۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ حشمت ا... عسگری؛معاون استاندار ایلام در جمع خبرنگاران گفت: از محل ورود زوار به استان ایلام و تامین مواد اولیه طبخ غذا برای زوار و خرید وسایل برای ایستگاه های صلواتی بیش از یکصد میلیارد تومان پول در استان ایلام هزینه می شود.ریز این هزینه ها را می توان در تهیه مواد خام غذایی، آب معدنی، تهیه داربست و .... دانست.

عسگری به ظرفیت های ایجاد شده برای پارک خودرو ها اشاره کرد و گفت: پارکینگ لازم برای پارک بیش  از 120 هزار خودرو در اطراف و داخل شهر مهران آماده شده است.
 
 

وی ادامه داد:تا امروز بالغ بر 60 هزار خودرو به این پارکینگها وارد شده اند.
همچنین بالغ بر 300 دستگاه اتوبوس وظیفه جابجایی زوار از مهران تا مرز و بلعکس را با کرایه مصوب هر نفر 1000 تومان بر عهده دارند.

وی به درآمدزایی بالای اربعین برای مردم استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دستفروشان زیادی در شهر مهران و پایانه  مرزی مستقر شده اند . ولی متاسفانه بیشتر آنها غیر بومی و از استانهای دیگر می باشند.

عسگری متذکر شد: متاسفانه مردم استان ما آنطور که باید برای استفاده از این ظرفیت مهم برنامه ریزی مالی و اقتصادی ندارند. این روند باید با فرهنگسازی درست در سالهای آینده اصلاح شود.

معاون پشتیبانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زوار هم دیده شده است.پیش بینی می شود بیش از دو میلیون نفر مرز مهران را برای بازگشت به ایران انتخاب کنند.

وی ادامه داد:هم بحث اسکان زوار تدارک دیده شده و هم برای تهیه غذا با موکبهای مختلف بخش خصوصی و دولتی هماهنگ شده است.

عسگری گفت:بالغ بر 250 موکب در حال حاضر مشغول خدمت رسانی به زوار می باشند.

این مسئول استانی ادامه داد: در هر وعده غذایی بالغ بر 100 هزار پرس غذا برای زوار طبخ شده و این روال تا یک هفته بعد از اربعین ادامه دارد.

حشمت الله عسگری در پایان گفت: همه مردم استان ایلام به همراه مسئولین استان هم قسم شده و با شور و اشتیاق وصف ناشدنی به زوار عتبات عالیات خدمت رسانی می کنند.

مهران تا نجف اشرف به عنوان نقطه آغاز پیاده روی اربعین 302 کیلومتر فاصله داشته و نزدیکترین مرز زمینی به عتبات عالیات می باشد.بطور مثال اگر شخصی بخواهد از استان همدان تا مهران و نجف برود باید 700 کیلومتر مسیر را طی کند.ولی اگر همین شخص بخواهد از مرزهای خوزستان به نجف برود باید 1250 کیلومتر مسیر را طی نماید.

بدون شک اختلاف مسیر 550 کیلومتری هر آدم عاقلی را ترغیب می کند که مرز مهران را برای تردد انتخاب نماید./م
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایوانی کلهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۵
پذیرایی و اسکلان دادن به زائر امام حسین کار خوب و پسندیده ای هستش و منکر این کار نمیشوم ولی در حد معقول ..آیا مسئولین استانی نمی تونستند اقدامات بهتری انجام دهند که با حضور این همه زائر بازار ایلام و شهرهای مسیر زائرین هم تکانی میخورد از خریدهای زائرین ...انصافا هرکدام از ما به زیارت شهرهای مذهبی رفتیم حتی یه آب معدنی مجانی هم بهمون دادن ؟..میشد عاقلانه تر و با تدبیر بهتر به بازار کساد استان رونق بهتری داد ...خدا کنه سالهای آینده مسئولین در فکر بهتری باشند
نیکتا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
دوست عزیز! زیاد به حرف های این آقای دکتر توجه نکن! معمولا رو هوا زیاد حرف میزنه! بیشتر خرید های اربعین در استان های دیگه صورت گرفته و به ایلام حمل شده، ایلام بیشتر به زباله دانی پسماندهای این 1000 میلیارد هزینه تبدیل شده!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار