استاندار ایلام در جمع خبرنگاران باز هم تکذیب کرد؛
استاندار ایلام گفت: اینکه برخی می گویند مرز مهران به دلیل تراکم زیاد جمعیت مسدود شده به هیچ وجه صحت نداشته و تردد زوار در این مرز با وجود ازدحام جمعیت عادی است.
کد خبر: ۳۲۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳ 14 November 2016
به گزارش تابناک ایلام؛ محمدرضا مروارید صبح امروز در جمع خبرنگاران برای چندمین بار اخبار اعلام شده در مورد مرز مهران را تکذیب کرد و گفت: در طول یک هفته گذشته تا امروز بالغ بر 700 هزار نفر از مرز مهران خارج شده و پیش بینی می شود این میزان تا روز اربعین به بالای یک و نیم میلیون برسد.

هم اکنون تردد روزانه از مرز مهران بالغ بر 115 هزار نفر می رسد.

مروارید متذکر شد؛ امنیت زوار اباعبدالله الحسین (ع) هم در داخل کشور و هم در آنسوی مرز به صورت کامل تامین شده و دغدغه ای از این بابت نداریم.

کنترل های بهداشتی ورودی های مرز مهران برای برگشت زوار هم از فردا در دستور کار قرار گرفته و به وسیله لیزر ورود افراد به داخل کشور کنترل و از انتقال بیماری های انتقالی جلوگیری می شود.

بدون ویزا و پاسپورت به مهران نیایید
 
استاندار ایلام تاکید کرد:عبور از مرز مهران بدون ویزا و پاسپورت امکان پذیر نبوده و اگر هم موردی اتفاق افتاد یقینا در آنطرف مرز با آن برخورد خواهند کرد.تمام کسانی که بدون ویزا و پاسپورت به مهران آمده اند باید به خانه های خود باز گردند.

اتباع کشورهای خارجی هم باید از طریق مرزهای چزابه و شلمچه تردد نمایند

مروارید تبلیغات صدا و سیما و برخی رسانه در خصوص عدم تردد از مرز مهران را عادی دانست و گفت: به هر حال مرزهای شلمچه و چزابه در حالت عادی هیچ جذابیتی برای زوار نداشته و غیر از مردم خوزستان کسی از آن مرزها تردد نمیکند.

برای کسی که بخواهد از شمال و شمال شرق و غرب و شمال غرب و مرکز کشور به کربلا برود تردد از مرز مهران به مراتب راحت تر و نزدیک تر از مرزهای شلمچه و چزابه می باشد. اختلاف فاصله ی نزدیک به 500 کیلومتری که در داخل و خارج از کشور باید  طی کنند زائرین را ترغیب می کند که از مرز مهران عبور نمایند.

مروارید متذکر شد: کسانی که در خصوص مهران مصاحبه انجام می دهند باید جانب انصاف را رعایت کنند.علی رقم تبلیغات فراوان برای تقسیم تردد زوار انجام گرفته ولی رفاه و آسایش و نزدیکی مرز مهران باعث شده تا مردم این مرز را برای خروج از کشور انتخاب کنند.

استاندار ایلام ادامه داد؛ تمهیدات لازم برای برگشت زوار هم دیده شده است.پیش بینی می شود تا 250 هزار نفر هم از مرز مهران وارد کشور شوند.اتوبوس های مورد نیاز برای جابجایی این تعداد مسافر در نظر گرفته شده و برای اسکان 15 هزار نفر هم فضای مناسب تدارک دیده شده است.

مرز چیلات به اربعین سال آینده می رسد

استاندار ایلام در خصوص آماده سازی مرز چیلات دهلران گفت : زیرساختهای لازم برای مرز چیلات تهیه شده و آب و برق و تلفن و راه ارتباطی این مرز تامین شده است.

وی ادامه داد: برای بازگشایی این مرز تنها به موافقت طرف عراقی در استان میسان نیاز داریم. طرف عراقی هم اقدامات لازم را برای اخذ مجوز انجام داده و مرز چیلات برای اربعین سال آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مسیرهای جایگزین برای تردد زوار در نظر گرفته شده است

مقام ارشد دولت در استان ایلام گفت: مسیرهای ایلام به ایوان و مهران به ملکشاهی و مهران به دهلران به عنوان مسیرهای جایگزین مسیر مهران ایلام و ایلام حمیل انتخاب شده و در صورت تراکم ورود ، خودروها به این مسیرها راهنمایی خواهند شد.

مهران تا نجف اشرف به عنوان نقطه آغاز پیاده روی اربعین 302 کیلومتر فاصله داشته و نزدیکترین مرز زمینی به عتبات عالیات می باشد.بطور مثال اگر شخصی بخواهد از استان همدان تا مهران و نجف برود باید 700 کیلومتر مسیر را طی کند.ولی اگر همین شخص بخواهد از مرزهای خوزستان به نجف برود باید 1250 کیلومتر مسیر را طی نماید.

بدون شک اختلاف مسیر 550 کیلومتری هر آدم عاقلی را ترغیب می کند که مرز مهران را برای تردد انتخاب نماید./م
 
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار