مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: هندی ها در 2 مرحله برای خرید تجهیزات بندرشهید بهشتی چابهار 235 میلیون دلار هزینه می کنند.
کد خبر: ۳۲۶۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۸ 11 November 2016

محمد سعید نژاد در حاشیه بازدید از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: سرمایه گذاری کشور هند برای خرید تجهیزات بندر چابهار در مرحله نخست 85 میلیون دلار و در مرحله دوم 150 میلیون دلار به صورت فاینانس است.
وی افزود: طرح توسعه بندر بهشتی چابهار پیشرفت های خوبی دارد و بزودی مرحله نخست آن تکمیل می شود.
وی گفت: با ورود نخستین کشتی کشور عمان به چابهار پایانه بین المللی مسافری بندر شهید کلانتری افتتاح آزمایشی شد و عصر امروز کشتی مسافری هرمز اولین سفر دریایی را از چابهار به عمان آغاز کرد.
وی اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک به صورت منظم جابجایی مسافر انجام شود و با افزایش خطوط مسافری تحولی در ورود و خروج گردشگر و سرمایه گذار در چابهار شکل گیرد.
مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بزودی 6 میلیون تن به ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار افزوده می شود و از 2 میلیون و500 هزار تن به هشت میلیون و 500 هزار تن خواهد رسید.
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی نیز به در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار یکی از بزرگترین طرح های دولت در سیستان وبلوچستان است و می تواند در اشتغال، رونق اقتصادی و تجاری منطقه نقش بسزایی داشته باشد.
عبدالغفور ایران نژاد افزود: متوقف نشدن عملیات اجرایی طرح توسعه بندر چابهار با وجود نبود اعتبار و شرایط بد اقتصادی کشور در سال 1394 و ادامه آن در سال جاری را باید به دولتمردان تدبیروامید خدا قوت گفت و تشکر ویژه کرد.
وی بیان کرد: با تکمیل طرح های در دست اجرا نظیر راه آهن، پتروشیمی و طرح های بزرگ فولاد تحولی در توسعه سواحل مکران ایجاد خواهد شد.
وی بر تسریع در گاز رسانی به چابهار و آغاز ایجاد 200 کیلومتر بزرگراه در محدوده چابهار و کنارک تاکید کرد و افزود: عملیات اجرایی فرودگاه بین المللی چابهار می تواند نقش موثری در جذب سرمایه گذار و سفر بهتر و آسان گردشگران داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار