مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با اشاره به اینکه یزد مهاجرپذیر است، گفت: غیربومی‌ها بیشترین بهره‌مندان از خدمات درمان بیمه روستائیان هستند.
کد خبر: ۳۲۰۲۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲ 30 October 2016

به گزارش تابناک یزد،محمد دریجانی اظهار داشت: وضعیت استان یزد در مقایسه با سایر استان‌ها به دلیل قرارگیری در منطقه جنوب باعث شده تا این استان تا حدی به مراکز درمانی جنوب کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه همین مسئله موجب شده تا غیربومی‌ها بیشتر از خدمات بیمه درمان روستائیان استفاده کنند ادامه داد: با این وجود تمام روستاییان یزد نیز تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و از خدمات بهره می‌برند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه بخشی از خدمات نیز به اتباع بیگانه در استان ارائه می‌شود عنوان کرد: در استان یزد سرانه ما برای ارائه خدمات بیمه روستایی به اتباع بیگانه 30 هزار نفر است و در مجموع در استان یزد بیش از 84 هزار نفر زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار دارند.

وی با اشاره به بهره‌مندی اتباع بیگانه از خدمات بیمه سلامت بیان داشت: اتباع خارجی که دارای کارت هستند و شناسایی شدند باید از خدمات درمانی استفاده کنند اما در مجموع نیاز است تا با رویکردی کلی در سطح کشور در خصوص خدمات بیمه سلامت برای اتباع بیگانه تصمیم‌گیری شود.

دریجانی یزد را قطب درمان در منطقه جنوب کشور خواند و عنوان کرد: ارائه خدمات درمانی باید با بررسی‌های بیشتر ارائه شود چراکه برخی موارد در این زمینه موجب افزایش آمار ارائه خدمات در این زمینه می‌شود که باید بازنگری کرد.

وی از تحت پوشش قرار گرفتن اقشار و گروه‌های مختلف مردم تحت پوشش این بیمه خبر داد و بیان داشت: علاوه‌بر روستائیان، کارکنان دولت، خانواده شهداء، دانشجویان، جانبازان و طلاب نیز از خدمات ما در این زمینه بهره می‌برند.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد عنوان کرد: نزدیک به 148 هزار نفر از روستائیان استان نیز تحت پوشش هستند و از خدمات ما بهره‌ می‌برند و در سایر اقشار نیز بیش‌از 32 هزار نفر تحت پوشش هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار