طي مراسمي با حضور قائم مقام وزير صنعت و استاندار و مقام‌هاي استاني،‌ از صادركنندگان نمونه استان فارس تجليل شد.
کد خبر: ۳۱۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴ 28 October 2016
تابناک فارس به نقل از روابط عمومي استانداري فارس: روز پنجشنبه طي مراسمي از صادركنندگان نمونه استاني و كشوري كه در استان فارس فعاليت مي‌كنند، قدرداني و تجليل شد.

استاندار فارس در اين مراسم به صادر کنندگان توصیه كرد که شرکت‌های دانش بنیان را دریابند و از توان و ظرفیت آنها استفاده کنند زيرا نخبگان در این شرکت‌ها سرمایه گذاری کرده‌اند و باید از آنها حمایت شود.

سيد محمدعلي افشاني با تاكيد براينكه حفظ منابع انساني يك وظيفه مهم است، نخبگان را در اين راستا داراي اولويت دانست و گفت: اگر اینها در اثر بی توجهی و فراهم نبودن شرایط فعالیتشان از کشور خارج شوند هرگز نمی توانیم با کشورهایی که این نخبگان را جذب کرده اند رقابت کنیم.

قیمت و کیفیت کالا، بیانگر پیشرفت صنعت و فرهنگ کشورها است

افشانی، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تاکید بر لزوم توجه تولیدکنندگان و صادر کنندگان به قیمت و کیفیت کالا افزود: این 2 مقوله بیانگر پیشرفت کشورها در عرصه صنعت و حتی فرهنگ است و اساسا هر کشوری با کالای تولیدی خودش معرفی می شود.

وی، صادرات را معیاری برای ارزیابی فرهنگ کشورها دانست و بیان کرد: اگر کالا مطابق با مشخصات قرارداد و تعهد، به موقع و با کیفیت مناسب تحویل خریدار شود، این بیانگر پایبند بودن جامعه به عهد و پیمان  است اما اگر غیر از این باشد، طرف مقابل این برداشت را می کند که با کسی مواجه است که در گفتار و کردار صادق نیست و این خود ویران کننده بازار و حقوق نسل های آینده است.

استاندار فارس گفت: توسعه پایدار باید پاسخگوی نیاز امروز بدون فنا کردن حقوق نسل های آینده باشد و اگر صادر کننده ما به گونه ای عمل کند که آن بازار را با ایجاد اعتماد و رضایت طرف مقابل حفظ کند این یعنی حفظ حقوق نسل های آینده اما اگر غیر از این عمل کند حقوق نسل های آینده را فنا کرده است.

افشانی ادامه داد: بازرگانان ما باید بدانند که کار آنها یک کار معمولی نیست بلکه کاری است که کشورها و ملت ها را وادار می کند که راجع به ملت ایران با فرهنگی کهن قضاوت کنند.

او گفت: ما باید بدانیم که تنها زمانی می توانیم بر مشکلات اقتصادی کشور فائق آییم که صاحبان ثروت، قدرت و فکر در کنار یکدیگر باشند و با هم گام بردارند. اینها اگر به دنبال محکوم کردن هم باشند این بار هیچگاه به منزل مقصود نخواهد رسید.

افشانی گفت: بخش خصوصی و بخش دولتی ما نباید به دنبال یافتن مقصر باشند چرا که هر کدام می توانند برای مقصر دانستن دیگری دلایل متعددی بیاورند، بنابراین این دو باید در کنار هم باشند و برای رفم مشکلات از صاحبنظران و متفکران فن نیز استفاده کنند.

تمام شاخص‌ها و نماگرها بیانگر خروج کشور از رکود است

استاندار فارس، اعتقاد دارد كه تمام شاخص‌ها و نماگرها بیانگر خروج کشور از رکود است و در اين مسير تلاش گسترده مديران با تجربه و توليد كنندگان و صادركنندگان،‌ اين مهم محقق شده است.

وی ادامه داد: دکتر مسعود نیلی که به اعتقاد من متفکرترین اقتصاددان کشور است با استدلال ریاضی و علمی ثابت کرد که ما از رکود خارج شده ایم و اعلام کرد که این یک حرف سیاسی نیست.

افشانی افزود: در همین استان فارس در 6 ماهه اول امسال میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال 104 درصد افزایش یافت که این فقط به لحاظ ارزی و ریالی است و ارزش وزنی صادرات انجام شده بیشتر است.

وی افزود: در استان فارس تاکنون به بیش از 283 واحد تولیدی، 300 میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح بهین یاب صنعت پرداخت شده و مشکلات حدود 300 واحد دیگر نیز در کارگروه رفع موانع تولید حل گردیده است که تمام اینها بیانگر بهبود اوضاع است.

ترویج کنندگان ناامیدی در جامعه، بدانند که این راه بن بست است

استاندار فارس گفت: کسانی که یاس و نامیدی را در جامعه ترویج می کنند بدانند که این راه بن بست است و به آنها توصیه می کنیم که با مردم همراه شوند و درمردم امید ایجاد کنند و بگذارند که انسان های امیدوار بیایند و با سرمایه گذاری خود مشکلات مردم را رفع کنند.

او با تاكيد براينكه با ساختن یک حرف غیر واقعی و نقد آن، مشکل جامعه ما حل نمی‌شود، گفت: امروز مسیر در حال هموار شدن است، ترافیک حضور مسئولان و هیات های تجاری و اقتصادی خارجی بیانگر باز شدن مسیر و آب شدن یخ ها است و جامعه در مسیر حرکت رو به جلو قرار گرفته است و در چنین شرایطی نیاز است که با اعتماد به نفس و تلاش، سهمی از بازارهای جهانی را همین امروز به دست آوریم.

استاندار فارس تصریح کرد: مثبیت شدن تراز تجاری کشور بعد از 60 سال نیز بیانگر این است که اقتصاد در مسیر خوبی حرکت می کند.

وی افزود: اینکه کمتر از یک سال بعد از برجام، میزان صادرات نفت از کمتر از یک میلیون بشکه به بیش از 2 میلیون بشکه برسد کار بزرگی است چرا که کسی که سهم ما را در بازار تصاحب کرده بود به راحتی کنار نمی رفت به ویژه با توطئه هایی که عربستان و کشورهای همراه او داشتند. این بیانگر توان مدیران کشور و تلاش آنها برای رفع مشکلات کشور و مردم است.

رقابت در بازار، با دانش، فناوری درست و مدیریت کارآمد امکان پذیر است

استاندار فارس گفت: در دنیای امروز نمی توان با مباحث گفتاری و ذهنی تولید را به گونه ای پیش برد که بتواند رقابت کند، این نیاز به دانش، فناوری درست و مدیریت کارآمد دارد.

وی، صادر کنندگان را معرف فرهنگ مردم و موتور محرکه اقتصاد کشور و استان دانست و ادامه داد: مدیران واحدهای تولیدی و بخش های صادراتی اگر سیستم مدیریت کیفیت را در واحدهای تولیدی خود و بخش های صادراتی مستقر کنند بسیار موثر خواهد بود.

افشانی اضافه کرد: گواهی استاندارد یعنی رعایت حداقل ها و یک گواهینامه ای است که این شرکت ها و واحدها بدانند که در مسیری قرار گرفته اند که می توانند رشد کنند و این زمانی موثر است که سیستم مدیریت کیفیت نیز در واحدهای تولیدی ما مستقر شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار