مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان خبر داد:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: 80 درصد موقوفات در استان گلستان برای تغزیه‎داری و عزاداری مراسم‎های امام حسین (ع) است.
کد خبر: ۳۰۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷ 02 October 2016
مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: 80 درصد موقوفات در استان گلستان برای تغزیه‎داری و عزاداری مراسم‎های امام حسین (ع) است.

حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان اینکه ماه محرم‌الحرام را با شعار استکبارستیزی آغاز خواهیم کرد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری همواره به این مهم تاکید دارند و ما نیز در اداره کل اوقاف و امور خیریه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برنامه‎های ماه محرم را با این شعار تدارک دیده‎ایم.

وی با بیان اینکه بیش از 450 عنوان برنامه در طی ایام سوگواری ماه محرم در استان گلستان برگزار خواهد شد، افزود: سامانه جامعی برای کل موقوفات در استان گلستان تدارک دیده شده و تمام نیات واقفان را در این سامانه وارد کردیم و می‎توانیم به کمک این سامانه نیت‎های واقفان را در هر موقوفه بررسی کنیم.

در استان گلستان بیش از 5 هزار موقوفه  وجود دارد

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از 5 هزار موقوفه وجود دارد و همچنین 50 هزار رقبه در سطح استان داریم.

سهرابی با بیان اینکه در 63 بقعه شاخص استان گلستان برنامه‎های سوگواری و عزاداری آیین محرم را خواهیم داشت، تاکید کرد: 123 بقعه در استان گلستان وجود دارد که در این بقاع متبرکه پیکر 180 امامزاده تدفین شده است.

وی بیان داشت: 49 نفر روحانیون اعزامی و 34 روحانی بومی در استان گلستان برای بقاع متبرکه در ایام محرم و صفر در نظر گرفته شده است که به تبیین برنامه‎های فرهنگی، تبلیغات وقف و پاسخ به سوالات شرعی و احکام خواهند پرداخت.

80 درصد موقوفات در استان گلستان برای تعزیه‎داری است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بیان داشت: 80 درصد موقوفات در استان گلستان برای تعزیه‎داری و عزاداری مراسم‎های امام حسین(ع) است و تلاش داریم که در ایام ماه محرم این موقوفات تنها صرف اطعام‎دهی به عزاداران حسینی نشود.

سهرابی با بیان اینکه به دنبال این هستیم اطعام‌دهی با نذورات مردم در دهه نخست محرم در بقاع متبرکه صورت بگیرد، افزود: شیرخوارگان حسینی، احلی منه العسل، برپایی نماز ظهر عاشورا در بقاع متبرکه و برگزاری مراسم بصیرت عاشورایی در امامزاده عبدالله گرگان از جمله برنامه‎هایی است که در طی ایام محرم برگزار خواهیم کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار