استاندار سیستان وبلوچستان در بازدید از روستای تاریخی تیس بر واگذاری کامل تمامی امور این روستا به منطقه آزاد چابهار تاکید کردو گفت: مراحل واگذاری این روستا با توجه به قرار گرفتن آن در محدوده زمین های منطقه آزاد در حال پیگیری و انجام است.
کد خبر: ۲۹۲۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸ 07 September 2016
علی اوسط هاشمی سه شنبه شب در دیدار با امام جمعه و اهالی روستای تیس چابهار اظهار داشت: با وجود روحانیت عالم و آگاه شاهد تقویت وحدت و همدلی ملت و دولت در مناطق مختلف استان سیستان و بلوچستان هستیم.
وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم روستای تیس اظهار امیدواری کرد با مدیریت فرماندار چابهار اقدامات لازم در خصوص پیگیری و رفع مشکلات و دغدغه های مردم روستا از طریق منطقه آزاد چابهار صورت گرفته و مقدمات واگذاری امور این روستا به سازمان منطقه ازاد بصورت مدیریت واحد در ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی و در کمترین زمان در دستور کار است.
وی بیان کرد: روستای تیس در محدوده منطقه آزاد چابهار واقع شده است و قدمت تاریخی و باستانی فراوانی دارد که نیازمند توجه بشتر برای حل مشکل آب، برق، تعیین تکلیف اراضی سکونتی و نوع مالکیت آنهاست.
امام جمعه روستای تیس ضمن قدردانی از حضور استاندار سیستان وبلوچستان، فرماندار و نماینده مجلس از خدمات شایسته دولت تدبیر و امید تقدیر کرد.
مولوی محمدنور حسنی افزود: تمام دولتهایی که درمدار قانون و ولایت حرکت می کنند قطعا موفق و مورد رضای خداوند متعال خواهند بود.
وی بی آبی و نبود شبکه آبرسانی را بعنوان بزرگترین مشکل روستای تیس عنوان کرد و افزود: روستای تیس با بیش از دو هزار و 800 سال قدمت تاریخی هنوز ساکنان آن در 100 متری دریای عمان با تانکر آبرسانی سیار می شوند.
وی اظهار امیدواری کرد: با تلاش و پشتکار مسولان خدوم دولت تدبیر و امید هرچه زودتر مشکلات روستای تاریخی تیس در زمینه اجرای کامل طرح هادی، آب آشامیدنی و برقرسانی مرتفع شود.
نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، قصرقند وکنارک در مجلس شورای اسلامی نیز قول مساعد برای پیگیری مشکلات مطرح شده روستای تیس را داد.
عبدالغفور ایران نژاد درخصوص رفع معضل آب آشامیدنی و بهداشتی از طریق ارگانهای ذیربط در کوتاه مدت به مردم قول مساعد داد.
رییس شورای اسلامی روستای تیس نیز اظهار داشت: این روستا براساس آخرین آمار هفت هزار و 400 نفر جمعیت دارد و فاقد امکانات رفاهی و زیربنایی است.
رشید امیدی از استاندار سیستان وبلوچستان و نماینده مجلس خواست هرچه سریعتر مالکیت روستای تیس را برای خدمات رسانی مشخص کنند.
وی افزود: پس از گذشت سالها مردم در انتظار خدمات رسانی از سوی منطقه آزاد چابهار یا وزارت کشور هستند و هنوز متولی روستای تاریخی تیس مشخص نشده است و روز به روز بر مشکلات آن افزوده می شود.
روستای تیس در محدوده اراضی منطقه آزاد چابهار و در فاصله 10 کیلومتری شهر چابهار واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار