کد خبر: ۲۷۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۳ 13 August 2016

به گزارش تابناک لرستان به نقل از پایگاه خبری  کشکان درکوهدشت، آیین پایانی اولین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» جمعه ۲۲ مرداد در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره «آواها و نواهای رضوی» که طی روزهای گذشته در تهران و شهرستان های تابعه کار خود را آغاز کرده بود، جمعه ۲۲ مرداد ماه با حضور علی مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی، برزین ضرغامی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، تعدادی از مسئولان و هنرمندان در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد.

۲۱۷۰۹۵۲

در بخش «آواهای رضوی» شاخه تکنوازی غفور محمدزاده از تربت جام، جمشید پورعطایی از تربت جام، سید علی موسوی از ایلام و محمد سالار از تربت جام به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

در شاخه گروه نوازی نیز احد ملکی علیشاه سرپرست گروه «عاشیقلار میشو» آذربایجان، باسم حمادی سرپرست گروه «میسان» از اهواز، خلیل شیری سرپرست گروه «صبا» از تایباد، سید امیر حسین سید سرپرست گروه «آریاگان» از بهبهان، سیف الله ورزیده رودی سرپرست گروه «شمس» از خواف، صحرا روشن سرپرست گروه «صحرا روشن» از بجنورد، علی صدیقی راد سرپرست گروه «چکاوک» از کرج، غفور امانیان سرپرست گروه «مقام چیلر» از بندر ترکمن، مصطفی شاه حسینی سرپرست گروه «ثامن الحجج» از تفرش، سید جلال محمدی سرپرست گروه «تبری» از قائم شهر، سید جواد حسینی سرپرست گروه «آرام یار» از علی آباد کتول، داود رضایی سرپرست گروه «بهارباد» از کوهدشت، کریم منصوری سرپرست گروه «هزارآوا» از دهلران جوایز خود را دریافت کردند.

در بخش «نواهای رضوی» نیز محمد شمس آبادی سرپرست گروه «رهاوی» از نیشابور، عزیز تنها سرپرست گروه «سرو خراسان» از تربت جام، سید علی اسماعیلی سرپرست گروه «قاصدک» از ورامین به عنوان نفرات برگزیده معرفی شدند.

داوود رضایی سرپرست گروه بهارباد از شهرستان کوهدشت استان لرستان در این جشنواره قطعات محلی را در وصف امام رضا(ع) اجرا کرد که آهنگ و تنظیم آن را نیز برعهده داشت؛ حبیب قلایی، ابوذر حسنوند، مجید دولتشاهی و فرهاد امرایی اعضای این گروه بودند.

داوود رضایی سرپرست گروه بهارباد با اشاره به اینکه شهرستان دماوند میزبانی خوبی را از گروه‌های موسیقی داشتند، افزود: هر یک از گروه‌ای موسیقی که در رزوهای گذشته در این شهرستان حضور داشتند، بیان داشتند که این شهرستان میزبانی خوبی را از گروه‌های موسیقی داشتند و فضای هنری و موسیقی خوبی در آن وجود دارد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار