کد خبر: ۲۷۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 09 August 2016


مدیر کل بیمه سلامت استان البرز اعلام کرد که تاکنون بیش از 500 هزار نفر از قشرهای محروم این استان از مزایای بیمه سلامت برخوردار شده اند.

به گزارش ایرنا، دکتر سعید جوانشیر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود:حدود 280 هزار نفر قبل از طرح بیمه سلامت ودر سال 93 تحت پوشش بیمه بودند که با اجرای طرح و پس از فراخوان و پایش هایی که صورت گرفت تعداد بیمه شدگان به 500 هزار نفر در البرز افزایش یافت.

این مسئول اظهار کرد: البرز در کشور اولین استانی بود که درصد بیمه شده همگانی آن بیش از صد در صد افزایش یافت و به لحاظ تعدادبیمه شدگان نیز در ردیف هفتم کشور قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بیمه روستاییان، گفت: در سال 84 حدود 140هزار نفربیمه شده روستایی داشتیم که با طراحی سیستم ها وارتقاء و آمارهایی که انجام شد حدود 86هزار نفر ازدفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

وی اظهار کرد: اکنون در استان البرز حدود 520 هزار نفرتحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ماهانه 170میلیارد ریال هزینه درمان از سوی بیمه سلامت پرداخت شد، گفت: این آمار براساس سطح یک روستایی پرداخت شده است.

وی افزود: اکنون بابت بیمه هر روستایی سالانه 960 هزار ریال به دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می شود و البته این پرداخت ها با نظارت صورت می گیرد.

وی بیان داشت : بیمه روستایی در سال 94 حدود پنج برابر شده و پول زیادی صرف بیمه روستایی می شود.

مدیر کل بیمه سلامت گفت:این اقدام موجب بالا رفتن کیفیت کار، تکمیل کادر و تجهیزات در روستاها و ماندگاری پزشکان در روستاها ، تکمیل تعداد پزشکان موجود و افزایش تعهدات شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تحریم ها و مشکلاتی که اکنون در کشور هست در این حوزه اتفاق بزرگی رخ داده و اولویت دولت در بیمه سلامت جزء اولویت های اول قرار گرفته به طوری که پس از انقلاب این رویه سابقه نداشته است.

وی اظهار داشت : اکنون این بیمه 610 میلیارد ریال بدهی به مراکز درمانی به ویژه بیمارستان ها و موسسات دارد.

جوانشیر گفت:این بدهی بابت طلبی است که سازمان بیمه از دولت دارد و در واقع ما از دولت طلبکار و به بیمارستان ها و موسسات بدهکار هستیم .

این مسئول خاطر نشان کرد: تا زمانی که سازمان بیمه از دولت اعتباری دریافت نکند، نمی تواند بدهی خود را پرداخت کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه درمان تاکنون جزء اولویت های درمان نبوده و پذیرش آن از سوی مردم و سایر مسئولان خیلی دشوار است، گفت: جامعه پزشکی به خاطر پول از کیفیت نمی زند چون با سلامت افراد در ارتباط است ودر بحث درمان درجه بندی وجود ندارد و نمی تواند از کیفیت کار خود کم کند.

وی بیان داشت: اکنون کیفیت کار پزشکی در بیمارستان های خصوصی و دولتی هیچ تفاوتی ندارد.

این مسئول ادامه داد: اهمیت درمان تحت تاثیر هیچ مسائله ای قرار نمی گیرد.

وی اظهار کرد: قبل از اجرای طرح بیمه سلامت پیش بینی می شد حدود 6میلیون نفر بیمه نشده در کشور وجود داشته باشد که با اجرای طرح حدود 11میلیون نفر

دفترچه بیمه سلامت دریافت کردند.

وی بیان داشت: این افراد به صورت رایگان بیمه شد ه اند و از خدماتی بهره مند شدند که سایر بیمه شدگان دریافت می کنند.

جوانشیر گفت: سازمان بیمه سلامت سه شعار را سرلوحه کار خود قرارداده است که ابتدا دسترسی عادلانه است و بیمه سلامت به این سمت پیش رفته است.

این مسئول اظهار کرد: بحث مهم حفاظت مالی بیمه شد گان است که مورد توجه قرار دارد.

مدیر کل بیمه سلامت گفت: برای افزایش تعهدات سازمان های بیمه اقدامات خوبی در خصوص داروهای خاص ، داروهای سرطان صورت گرفته است .

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در حوزه بهداشت و درمان تاکنون در کشور صورت گرفته ، افزود: این ساختار را بیمه ها و وزارت بهداشت و درمان به وجود آوردند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه برخی سوء استفاده از نام سازمان بیمه سلامت می کنند، گفت: تعدادی از افراد سود جو با تماس تلفنی و یا حضوری به درب منازل مردم مراجعه می کنند و پیشنهاد بیمه سلامت و ارائه کارت به افرادمی دهند.

وی افزود: اعلام می کنیم که بیمه سلامت کاملا به صورت رایگان است و ثبت نام افراد نیز از طریق سایت انجام می شودو افرادی که به صورت حضور به درب منازل مراجعه می کنند ،سودجو هستند.

جوانشیر اظهار کرد: افراد متقاضی برای ثبت نام می توانند وارد سایت بیمه سلامت شوند و ثبت نام خود را انجام دهند تا این سوء استفاده ها کمرنگ تر شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار