کد خبر: ۲۵۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 05 July 2016
استاندار مازندران گفت: روستاهایی که برای پرداخت هزینه سالانه صندوق روستایی دچار مشکل هستند، استانداری نسبت به پرداخت هزینه اقدام می‎کند.

ربیع فلاح بعد از ظهر امروز در همایش دهیاران استان مازندران به مناسب 14 تیر ماه روز دهیار با بیان اینکه روستاها ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه در کشور دارند، اظهار کرد: روستاها کانون تولید و اشتغال هستند و در عین حال هزینه تولید در روستاها بسیار پایین‌تر از شهرها و شهرک‌های صنعتی است.

استاندار مازندران با بیان اینکه دولت‌ها وظیفه دارند نسبت به تامین امکانات در روستاها اقدام کنند و اقدامات مناسبی در توسعه روستا در این دولت انجام شد، به مزیت‌های که روستاهای مازندران نسبت به دیگر روستاهای کشور دارد اشاره کرد و افزود: از ظرفیت مناسب روستاها برای توسعه باید به خوبی استفاده و  زمینه توسعه روستاها به صورت همه جانبه در استان باید فراهم شود.

وی با اعلام اینکه دهیاران در طرح توسعه روستاها باید دیده شوند و از ظرفیت آنها باید بهره‌برداری کرد، خاطر نشان کرد: مشارکت دهیاران در طرح‌های هادی باید پذیرفته شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: اگر مواردی که قرار است اختیارات دهیاران در توسعه روستاها افزایش باید و منع قانونی ندارد در استان باید نسبت به افزایش اختیارات دهیاران تصمیم‌گیری شود.

وی با اعلام اینکه برای داشتن روستای آباد نیاز به مشارکت همه جانبه است، گفت: طرح هر روستا یک طرح در استان به صورت جدی پیگیری و مقدمات اجرایی کردن آن نیز فراهم شود.

فلاح در ادامه با بیان اینکه برای توسعه روستا باید مطالبه‌گری توسط دهیاران انجام شود، افزود: کمبودها و نارسایی‌ها روستاها به مسؤولان مربوطه اعلام تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی با اشاره اعلام اینکه در سطح روستاهای استان ظرفیت مناسبی برای اجرای طرح‌ها اقتصاد مقاومتی وجود دارد، افزود: در حال حاضر تنها از 50 درصد ظرفیت استان برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استفاده می‎شود.

استاندار مازندران در ادامه با اشاره به افزایش فعالیت صندوق بیمه روستایی و عشایری در استان مازندران گفت: از ظرفیت این صندوق برای بیمه همه روستاییان مازندران باید استفاده شود.

فلاح تاکید کرد: اگر روستایی در استان از توان مالی برای پرداخت هزینه برخودار نیست، استانداری نسبت به پرداخت هزینه بیمه افراد بی‌بضاعت اقدام می‎کند، ولی باید بستر برای زیر پوشش قرار گرفتن همه افراد فراهم شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار