مراکز هنری و نگارخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این روزها حال و هوای ماه مبارک رمضان رادارند و میزبان نمایشگاه‌های متفاوتی با موضوع این ماه پر فیض و برکت هستند.
کد خبر: ۲۵۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴ 26 June 2016
نگارخانه‌های این سازمان در روزهای ماه مبارک رمضان رنگ و بویی متفاوت گرفته‌اند و در برخی از این مراکز نمایشگاه های موضوعی مرتبط با ماه مبارک رمضان برپا شده است. 

*نمایشگاه حجم و تصویرسازی در فرهنگسرای ارسباران
در این نمایشگاه 33 اثر تصویرسازی از سیدحسام الدین طباطبایی با عنوان «زندگی حضرت علی (ع)» و 13 اثر حجم و تصویرسازی از هاجر سلیمی نمین با عنوان «رمضان ماهی» ارائه شده و تا 14 تیرماه ساعت 10 تا 20 برای بازدید شهروندان برپاست. 
سیدحسام الدین طباطبایی متولد سال 1352 در تهران، کار‌شناس ارتباط تصویری دانشکده هنر و معماری و از اعضای انجمن فرهنگی تصویرگران، انجمن هنرهای تجسمی و سازمان صنایع دستی است. 
وی تصویرگری بیش از 150 کتاب کودک و نوجوان، تصویرگری و مدیریت هنری مطبوعات را برعهده داشته و در جشنواره‌های مطبوعات، جشنواره نقاشی جهان اسلام، جشنواره ادیان توحیدی، جشنواره پا دوا (ایتالیا)، جشنواره هنر جوان، جشنواره کتاب‌های درسی و جشنواره نیایش مقام آورده است. 
هاجر سلیمی نمین متولد 1361 و فارغ التحصیل رشته گرافیک و کار‌شناسی ارشد تصویرسازی از دانشگاه تهران است. 
سلیمی نمین عضو پیوسته انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران و هیات علمی دانشگاه الزهرا(س)، تدوین مقالاتی همچون پیرایش یک اثر تصویرسازی با تریز، کاربرد اصول تریز در تصویرسازی، تئوری حل خلاقانه مساله تریز در هنر و کسب مقام سوم کشوری در اولین جشنواره بهار قرآن و رتبه بر‌تر نخستین نمایشگاه فضاسازی سوره‌های قرآن سال 1385، رتبه دوم بیست و دومین جشنواره ملی قرآن دانشجویان ایران و مقام دوم اولین دو سالانه تصویرگری نیایش را در کارنامه هنری خود دارد. 
وی تاکنون در زمینه اجرا، طراحی صحنه و طراحی گرافیک چندین برنامه تلویزیونی، مدیریت هنری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشجویان کشور، تصویرسازی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، کارگردانی و تصویرگری (سری تیزر‌های آموزشی من و مدرسه) در شبکه 7 سیما را بر عهده داشته است. 
علاقه‌مندان برای دیدن از این نمایشگاه می‌توانند به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالا‌تر از پل سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنند. 

*نمایشگاه عکس رمضان در موزه عکسخانه شهر
نمایشگاه گروهی عکس «رمضان» با حضور 14 عکاس از ششم تیرماه در موزه‌ عکسخانه‌ شهر برپا شده است. 
این نمایشگاه در راستای فراخوان عکس رمضان منتشر شده توسط موزه عکسخانه شهر و با انتخاب 17 عکس برگزار شده است. 
نمایشگاه گروهی عکس رمضان تا 19 تیرماه(روزهای شنبه تا چهارشنبه 9 تا 16 و پنجشنبه 9 تا 12) در موزه عکسخانه شهر واقع در میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز میزبان علاقه مندان است. 

*نمایشگاه عکس نیایش در نگارخانه لاله
در این نمایشگاه 32 قطعه عکس در قالب مستند آیینی از 10 هنرمند عکاس به نمایش گذاشته شده است. 
تمامی آثار این نمایشگاه با موضوع اهمیت و نقش نیایش، دعا و کتاب آسمانی قرآن و اماکن مذهبی در فرهنگ اسلامی ایرانی و با همکاری انتشارات لوح نگار گردآوری و ارائه شده است. 
نمایشگاه عکس نیایش تا 21 تیرماه در نگارخانه لاله واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله واقع است. 

*نمایشگاه ربنا در باغ موزه هنر ایرانی
مجموعه‌ای از آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط استادان برجسته ای همچون احمد آریامنش، غلامحسین امیرخانی، محمد احصایی، سالار احمدیان، نصرالله افجه‌ای، محمد بزرگی، امید خاکباز، کیخسرو خروش، محسن دایی نبی، طه بهبهانی، جلیل رسولی، روشن ضمیر، زنده رودی، علیرضا سعادتمند، کرمعلی شیرازی، اسرافیل شیرچی، عین‌الدین صادق‌زاده، مهدی فلاح، محمد فلسفی، محمد محمدپور و سعید نقاشیان به مناسبت ماه مبارک رمضان در نمایشگاهی با عنوان «ربنا» به نمایش گذاشته شده است. 
این نمایشگاه شامل 40 تابلوی نفیس مزین به «اسماء الحسنی» است.
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «ربنا» می‌توانند تا 11 تیرماه از ساعت18:30 تا 23 به باغ موزه هنر ایرانی واقع در میدان تجریش، خیابان دربندی (مقصود بیک)، سه راه دکتر حسابی، شماره 30، باغ موزه هنر ایرانی مراجعه کنند. 

*نمایشگاهی با موضوع نگاه رهبری به فرهنگ در فرهنگسرای امام (ره) 
این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان و به منظور ترویج فرهنگ اسلامی در راستای بهره‌گیری از فرهنگ اصیل و موثر اسلامی مبتنی بر آرا فرهنگی رهبر فرزانه انقلاب برپا شده است، در این نمایشگاه گزیده‌ای از بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) درباره فرهنگ در قالب 66 اثر گرافیکی در ابعاد 50×70 به نمایش درآمده است. 
در سالهای اخیر رهبر انقلاب تاکیدات جدی به موضوع فرهنگ داشته و آن را از اقتصاد مهم‌تر دانسته‌‎اند و از فرهنگ به عنوان هوایی که ما در آن تنفس می‌کنیم یاد کرده‌اند. همچنین ایشان در دیدار اخیر خود با نمایندگان مجلس دهم به موضوع فرهنگ پرداخته و ضمن انتقاد از فضای جاری کشور در زمینه فرهنگ فرمودند: «در موضوع فرهنگ، نوعی ولنگاری و بی‌اهتمامی در دستگاه‌های فرهنگی به چشم می‌خورد، زیرا در تولید کالای فرهنگی مفید و جلوگیری از تولید کالای فرهنگی مضر، کوتاهی‌هایی صورت می‌گیرد.». 
نمایشگاهی با موضوع نگاه رهبری به فرهنگ تا 19 تیرماه در فرهنگسرای امام (ره) به نشانی نیاوران، خیابان باهنر، بین جماران و سه راه یاسر، خیابان امیرسلیمانی دایر است. 

*نمایشگاه تجسم رنگ در نگارخانه شیخ هادی 
این نگارخانه نمایشگاه نقاشی «تجسم رنگ» را با تکنیک رنگ روغن و طراحی با آثاری از نیلوفر آهنگری برگزار کرده است. 
نیلوفر آهنگری متولد سال 65 است بیش از 10 سال سابقه فعالیت حرفه‌ای در زمینه نقاشی را دارد، وی همچنین از محضر استادانی همچون رضا سیروج و سیداصغر محمودی بهره برده و مؤسس آتلیه حوض نقاشی و مدرس آن است. 
آهنگری در این نمایشگاه 25 اثر به سبک رئالیسم را برای نمایش و فروش عرضه کرده است. 
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «تجسم رنگ» می توانند تا 10تیرماه به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، نرسیده به سه راه جمهوری، خیابان شهید حسین سخنور مراجعه کنند. 

*نمایشگاه بهشت سامرا موزه هنرهای دینی امام علی (ع) 
نمایشگاه «بهشت سامرا» طرح‌های مطالعاتی مرمت و بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین در این موزه برپاست. 
علاقه‌مندان برای دیدار از این آثار هنری می‌توانند تا 15 تیرماه به موزه هنرهای دینی امام علی (ع) واقع در خیابان ولی‌عصر (عج)، بالا‌تر از میرداماد، روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره 35 مراجعه کنند. 

*نمایشگاه تصویرسازی در نگارخانه شفق
نمایشگاه تصویرسازی با عنوان «خانواده کولاژی» به هنرمندی ریحانه رحیم‌پور اصفهانی با ارائه 30 اثر در ابعاد مختلف با استفاده از تکنیک تصویرسازی کولاژ و پرتره در معرض دید علاقه مندان است. 
رحیم‌پور دارای لیسانس هنرهای تجسمی و سابقه فعالیت 16 ساله در تدریس به هنرجویان آموزش و پرورش را دارد وی همچنین تاکنون در جشنواره‌هایی چون عاشورا و مشرق زیبای من غمگین است با موضوع فلسطین را در کارنامه هنری خود دارا است. 
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا 9 تیرماه از ساعت 9 تا 19 به فرهنگسرای شفق واقع در خیابان سید جمال‌الدین اسدآبادی، خیابان 21 بوستان شفق مراجعه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار