خانوارهای روستایی و عشایری با پرداخت 2 تا 3 سال حق بیمه می‌توانند مستمری دریافت کنند به‌طوریکه در سال گذشته بیش از 300 خانوار در سطح استان توانستند از صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان مستمری دریافت کنند.
کد خبر: ۲۴۴۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 12 June 2016
مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: بیش از 300 خانوار روستایی و عشایری در استان همدان تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر شدند.

به‌گزارش ایسنا، مهدی سماوات یک‌شنبه 23 خرداد در ستاد بیمه روستائیان و عشایر شهرستان همدان، اظهار کرد: خانوارهای روستایی و عشایری با پرداخت 2 تا 3 سال حق بیمه می‌توانند مستمری دریافت کنند به‌طوریکه در سال گذشته بیش از 300 خانوار در سطح استان توانستند از صندوق بیمه روستائیان و عشایر استان مستمری دریافت کنند.

وی ادامه داد: همچنین در سال گذشته بیش از 500 مورد از کارافتادگی به این صندوق ارجاع داده شد که از این تعداد 134 مورد تأیید شده و مستمری دریافت کردند.

وی با بیان اینکه استان همدان از نظر جمعیت تحت پوشش این بیمه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد: استان همدان با اختلاف 60 خانواری با سایر استان‌ها این رتبه را کسب کرده و عزم استان بر این است که در سال‌جاری به جایگاه دوم ارتقاء دهیم.

بیمه بیش از هزار خانوار عشایری در استان همدان

سماوات افزود: در حال حاضر بیش از هزار خانوار عشایری در استان همدان تحت پوشش صندوق اجتماعی بیمه روستائیان و عشایر قرار دارند.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با اشاره به فرهنگ‌سازی در بین روستائیان خاطرنشان کرد: با وجود اینکه سعی شده روستائیان با این صندوق آشنا شوند اما هنوز هم در برخی روستاها با مشکلاتی مواجه هستیم.

همکاری ضعیف بین دهیاران و کارگزاران

وی از دهیاران خواست تا علاوه بر مباحث عمرانی در حوزه‌های اجتماعی نیز ورود کنند و تصریح کرد: متأسفانه در برخی از روستاها همکاری ضعیفی بین دهیاران و کارگزاران وجود دارد.

سماوات با اشاره به اقدامات این صندوق در سال 94، عنوان کرد: تمامی پرونده‌های کارگزاران روستاها جمع‌آوری و بایگانی شده و تمامی سوابق بیمه‌ای روستائیان الکترونیکی شده است.

وی ادامه داد: آموزش کارگزاران در راستای کیفی و کمی شدن خدمات کارگزاران در سال گذشته صورت گرفت تا بتوانیم کارگزاران را تا شهریور امسال به شکل مناسبی وارد کار کنیم.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان خاطرنشان کرد: 35 ستاد در کل استان همدان برگزار شده که بیشترین ستاد در شهرستان رزن و کمترین ستاد در تویسرکان تشکیل شده است درحالیکه هر چه تعداد ستادهای بیشتری در این زمینه برگزار شود می‌توان نقاط ضعف را شناسایی و به نقاط قوت تبدیل کرد.

سماوات با اشاره به برنامه‌های این صندوق در سال 95، بیان کرد: در سال 95 کار به طور تخصصی صورت می‌گیرد به‌طوریکه افراد بالای 60 سال بای توسط پزشک متخصص تأیید شوند.

وی تجمیع کارگزاران را از دیگر برنامه‌های سال 95 دانست و افزود: تجمیع کارگزارن بیمه روستایی و عشایری از برنامه‌های امسال صندوق بیمه در راستای کیفی کردن فعالیت‌ها است که در بخش قهاوند انجام شده است.

اختصاص شناسه بیمه به بیمه‌شدگان روستایی و عشایری

وی از اختصاص شناسه بیمه به بیمه‌شدگان روستایی و عشایری خبر داد و یادآور شد: در سال‌جاری براساس برنامه‌های تدوین شده به هر بیمه شده شناسه بیمه تعلق خواهد گرفت.

مدیرعامل صندوق اجتماعی بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان با بیان اینکه امسال به لحاظ بارندگی سال خوبی است، ابراز امیدواری کرد: کشاورزان و روستائیان بیشتری در صندوق بیمه ثبت‌نام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار