کد خبر: ۲۴۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵ 07 June 2016
مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران گفت: مهم‌ترین استراتژی ما در سطح استان این است که هر دهیار بتواند حداقل 50 نفر خانوار را برای طرح بیمه معرفی کند.

به گزارش تابناک مازندران، علی قمی عصر امروز در همایش اقتصاد مقاومتی که با حضور شوراها و دهیاران شهرستان بابلسر در سالن اجتماعات شهید باهنر این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس اصل 29 قانون اساسی که اصلی‌ترین بحث آن استقرار نظام تأمین است، بحث بیمه باید مورد توجه قرار گرفته و در بین عموم مردم نهادینه شود.

وی با بیان اینکه بیمه ارتباط مستقیمی با فرهنگ و توسعه جامعه دارد، افزود: بیمه عشایری روستایی به‎منظور گسترش عدالت اجتماعی، جلوگیری از فقر و ایجاد اقتصاد پایدار در روستاها ایجاد شد و این طرح در تمام دولت‌ها مورد توجه بود اما در دولت تدبیر و امید شتاب بیشتری گرفت.

مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر مازندران با بیان اینکه این طرح نقش مهمی در جلوگیری از پدیده مهاجرت، ایجاد درآمد پایدار و توجه به طبقه ضعیف جامعه دارد، گفت: اصلی‌ترین استراتژی دولت تدبیر و امید، ارتقای سطح بهداشت و سلامت جامعه است، با توجه به جامعه هدفی که داریم و اقداماتی که بیمه روستایی عشایری ارائه می‌دهد، باید دست به دست هم دهیم تا بیمه روستائیان به یک معارف عمومی تبدیل شود.

قمی تصریح کرد: در راستای توجه دولت به بیمه روستائیان، استاندار مازندران نیز برای توسعه ضریب نفوذ بیمه به همه مسؤولان شهرستان دستور همکاری داد و توجه به این بحث را مهم‌ترین استراتژی استان دانست.

وی افزود: بر این اساس هر دهیار باید بتواند در هر روستا حداقل 50 نفر خانوار را برای پوشش بیمه به کارگزاران معرفی کند.

قمی با بیان اینکه در سال گذشته 370 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت بیمه روستایی و عشایری از سوی دولت برای استان مازندران در نظر گرفته شد اما موفق به جذب این اعتبار نشدیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم به‌گونه‌ای آمار بیمه‌شدگان را در استان افزایش دهیم می توانیم در بخش سرمایه‌گذاری که صندوق بیمه انجام می‌دهد سهم استان را مطالبه کنیم.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار