وی با بیان اینکه فاز دوم توسعه بیمارستان قائم(عج) از اعتبارات ملی دارای ۶ میلیارد و از محل سفر ریاست جمهوری دارای ۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب است، تصریح کرد: تا کنون از این میزان اعتبار ١٠ میلیارد تومانی مصوب شده 4.5 میلیارد تومان تخصیص گرفته است.
کد خبر: ۲۲۸۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷ 12 May 2016
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد از تکمیل طرح توسعه بیمارستان قائم(عج) این شهرستان تا پایان سال ٩۵خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر "حجت‌الله بهرامی" در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه درحال حاضر این پروژه دارای ۴۵درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: در طرح توسعه این بیمارستان از ۶۴ تختخوابی به بیمارستان ١٢٨ تختخوابی توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه فاز دوم توسعه بیمارستان قائم(عج) از اعتبارات ملی دارای ۶ میلیارد و از محل سفر ریاست جمهوری دارای ۴ میلیارد تومان اعتبار مصوب است، تصریح کرد: تا کنون از این میزان اعتبار ١٠ میلیارد تومانی مصوب شده 4.5 میلیارد تومان تخصیص گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال کل اعتبار مصوب شده به صورت کامل تخصیص یابد، ادامه داد: با تخصیص کل اعتبار تا پایان سال طرح توسعه بیمارستان قائم(عج) تکمیل خواهد شد.

بهرامی خاطرنشان کرد: با تکمیل طرح توسعه پیش‌بینی می‌شود این بیمارستان برای تجهیز به ١٠میلیارد تومان اعتبار نیازمند باشد که با انتقال تجهیزات بیمارستان امیرالمومنین(ع) به فاز دوم بیمارستان قائم(عج) این میزان اعتبار برای تجهیز کمتر خواهد شد.

وی گفت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری فاز دوم طرح توسعه بیمارستان قائم(عج) کل بخش داخلی و قلب بیمارستان امیرالمومنین(ع) به این بیمارستان انتقال خواهد یافت.

بهرامی با اشاره به اینکه بیمارستان امیرالمومنین(ع) دیگر وجود خارجی ندارد و از هیچ گونه ردیف اعتباری برخوردار نیست، عنوان کرد: هرگونه هزینه برای این بیمارستان از ردیف بودجه بیمارستان قائم(عج) است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه وزراتخانه با راه‌اندازی فاز دوم بیمارستان قائم(عج)، بیمارستان امیرالمومنین(عج) تعطیل خواهد شد، گفت: با رایزنی در تلاش هستیم تا این بیمارستان را حفظ کرده و بخش فیزیوتراپی و کلینیک دندانپزشکی تخصصی را در این بیمارستان راه‌اندازی کنیم اما این امر مستلزم پیگیری‌های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است.

بهرامی با اشاره به قدمت بالای ساختمان بیمارستان امیرالمومنین(ع) و فرسوده بودن ساختمان تصریح کرد: به علت فرسودگی برای مقاصد دیگر ساختمان این بیمارستان باید بازسازی شود.

وی در ادامه از راه‌اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان قائم(عج) تا پایان امسال خبر داد و اظهار کرد: کلینیک تخصصی ببمارستان قائم(عج) با ٣۵ درصد پیشرفت فیزیکی و با زیر بنای ٧٧٧ متر با اعتبار مصوب ٣٨٢ میلیون تومان در حال احداث است.

بهرامی با اشاره به پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان اسدآباد گفت: در سال گذشته برای تعمیرات اساسی از محل بیمه روستایی اعتباری افزون بر۵١٠ میلیون تومان هزینه شده است.

وی تعمیر ٧ خانه بهداشت روستایی با ٢٢٠ میلیون اعتبار، تعمیر ساختمان بهورزی، بازسازی انبار دارو بیمارستان امیرالمومنین(ع)، تعمیر دندانپزشکی ساختمان شماره ٢، ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت جدیدالتاسیس 3 روستا با ۴٠٠ میلیون تومان و بازسازی ستاد مرکزی بهداشت را از جمله پروژه‌های عمرانی بهداشت و درمان در شهرستان در سال گذشته برشمرد.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۶ واحد مسکونی پزشکان با زیر بنای۵۵١ متر با اعتبار ۵۵٠ میلیون تومان در بیمارستان قائم(عج) افتتاح و به بهره‌برداری رسید که برای تجهیز این واحدها ١١٠میلیون تومان هزینه صرف شد.

بهرامی خریداری و نصب سی‌تی‌اسکن با اعتبار ٣ میلیارد تومان، تجهیز و بازسازی سی‌سی‌یو و قلب و داخلی و ایزوله تنفسی با ٣۵٠ میلیون اعتبار را از دبگر اقدامات در سال گذشته دانست و افزود: در سال گذشته ساختمان امحاء زباله و نصب دستگاه بی‌خطرکننده زباله‌های عفونی در بیمارستان قائم(عج) افتتاح شد که براساس برنامه طی قراردادی از این پس کلیه زباله‌های عفونی مطب‌های خصوصی و مراکز بهداشتی و بیمارستان شهرستان بی‌خطر خواهند شد و دیگر از این بابت هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی از خریداری یک میلیارد تومان تجهیزات پزشکی چون نوار مغزی، نوار عضله و عصب، میکروسکوپ چشمی و خریداری تجهیزات پاتولوژی در سال گذشته خبر داد و گفت: تا کنون ٧٠ درصد این تجهیزات در بیمارستان شهرستان نصب شده است.

بهرامی از راه‌اندازی بخش پاتولوژی در بیمارستان قائم(عج) طی یک‌ماه آینده خبر داد و افزود: پیش از این کلیه نمونه‌ها و آزمایشات پاتولوژی با قرارداد توسط بخش خصوصی انجام می‌شد که با راه‌اندازی این بخش کلیه کارها در بیمارستان انجام خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به تشکیل کمیته تخصیص اظهار کرد: با تشکیل این کمیته از سال گذشته تا کنون یک میلیارد و۵٠٠ میلیون تومان بدهی بهداشت و درمان شهرستان پرداخت شده که یک میلیارد تومان این میزان بدهی مربوط به تجهیزات پزشکی بوده و بدهی دارویی را نیز صفر کرده‌ایم.

بهرامی تعداد مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان را ١٢ مرکز اعلام کرد که از این تعداد، ٧مرکز روستایی و ۵ مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی هستند.

وی تعداد پزشکان متخصص شهرستان را ٢١ پزشک و تعداد پزشکان عمومی را ١١ پزشک برشمرد و گفت: ۶٧٨ نفر در شهرستان پرسنل شبکه بهداشت و درمان بوده که از این تعداد ٣١٠ نفر در ستاد شبکه بهداشت و درمان و مراکز بهداشتی و مرکز بهداشت در حال ارائه خدمت هستند.

وی مجموع افراد و پرسنل بیمارستان شهرستان را نیز ٣۶٧ نفر اعلام کرد و افزود: از ٢۴٣ نفر کادر درمانی ١٩۴ نفر پرستار و ٣۴ نفر آزمایشگاه و رادیولوژی و ٣٢ نفر پزشک هستند.

بهرامی تعداد تخت‌های فعال بیمارستان امیرالمومنین(ع) و قائم(عج) اسدآباد را ١٢٩ تخت با ضریب اشغال 83.5 برشمرد و گفت: از اجرای طرح تحول سلامت در تاکنون ۴ میلیارد و ٢٩ میلیون تومان یارانه سلامت به شهرستان اختصاص یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار