کد خبر: ۲۲۸۲۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹ 11 May 2016
به گزارش ایرنا، امان الله قورازایی روز چهارشنبه در نسست توسعه صندوق بیمه در ایرانشهر اظهار داشت: 51 درصد جمعیت استان را روستاییان و عشایر تشکیل می دهند که تنها هشت درصد این جمعیت تاکنون تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.
وی با اشاره به مزایای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: مستمری پیری، مستمری بازماندگان، از کارافتادگی و بازنشستگی از جمله مزایای این صندوق است.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر سیستان و بلوچستان افزود: حق بیمه در این صندوق 15درصد است که پنج درصد آن را بیمه شده پرداخت و 10درصد دیگر را دولت تامین می کند.
قورزایی اضافه کرد: اگر سرپرست خانوار فوت کند اعضای خانواده هیچ گونه دغدغه معیشتی ندارند زیرا بازماندگان مستمری دریافت می کنند.
فرماندار ایرانشهر نیز در این نشست با تاکید بر ضرورت زیر پوشش قرار گرفتن کشاورزان، روستاییان و عشایر در این شهرستان گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال زیر پوشش قرار دادن همه آحاد جامعه در صندوق های بیمه است که باید از این فرصت ها استفاده کرد.
نبی بخش داوودی اظهار داشت: بیمه شدن افراد نقش اثرگذاری در کاهش مهاجرت روستاییان و عشایر به شهرها دارد.
وی ضمن تاکید بر اطلاع رسانی به کشاورزان، روستاییان و عشایر توسط شوراها، دهیاران و رسانه ها خواستار تلاش بیشتر برای تحت پوشش قرار دادن همه افراد روستایی شد.
ایرانشهر از توابع استان سیستان و بلوچستان در 340 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار