رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهدیشهر خبر داد:
به گزارش تابناک سمنان،رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهدیشهر گفت: یک ماده خرس و دو توله قهوه ای در گشت زنی ماموران پارک ملی صیدوا منطقه پرور مشاهده و تصویر براداری شدند.
کد خبر: ۲۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳ 25 April 2016
ثبت تصویر این خرس و دو توله اش را شروعی خوب برای پارک ملی صیدوا که به تازگی از منطقه حفاظت شده به پارک ملی ارتقاء یافته دانست و ابراز داشت: این دومین بار در سال جاری است که حیوانات کمیاب این پارک مورد تصویر برداری قرار می گیرند که این شروع خوبی برای پارک ملی صیدوای منطقه پرور مهدیشهر محسوب می شود.

وی افزود: صبح امروز یکی از محیط بانان پارک ملی صیدوا موفق به مشاهده و ثبت تصاویر خوبی از یک خرس قهوه ای به همراه دو توله در محدوده ای از این پارک ملی شده است همچنین مشاهده و ثبت تصاویر خرس قهوه ای و زاد آوری آن در این منطقه جالب توجه و موضوعی قابل مطالعه و نشانگر تلاش بی شائبه محیط بانان و برقراری و ایجاد امنیت در منطقه است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهدیشهر با بیان اینکه یک پلنگ ایرانی نیز در روزهای پیش مورد تصویر برداری ماموران پارک پرور قرار گرفته بود، ابراز داشت: به فاصله کمتر از یک ماه شنیدن اخباری خوب مبنی بر مشاهده و ثبت تصویر پلنگ ایرانی و خرس قهوه ای همه دوست داران محیط زیست را خوشحال کرده است.

زارع افزود: پارک ملی صیدوا تا اواخر سال۹۴ جزء منطقه حفاظت شده پرور محسوب می شد که باتوجه به تنوع زیستی و قابلیت های بالای زیست محیطی و با تصویب شورای عالی محیط زیست، به پارک ملی ارتقاء یافته است.

وی همچنین از کشف یک سلاح جنگی غیرمجاز موسوم به ژ۳ در منطقه صیدوا خبر داد و گفت: ماموران اجرایی واحد محیط بانی صیدوا در حین گشت و کنترل منطقه و برخورد با گله ای از دام اهلی متوجه مخفی کردن شئ توسط چوپانان گله مذکور می گردند و با بازرسی از محل مورد نظر موفق به کشف یک قبضه اسلحه جنگی ژ۳ و تعداد سه تیر فشنگ شدند.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست مهدیشهر افزود: محیط بانان منطقه حفاظت شده صیدوا، متخلفان را به همراه صورتجلسه برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان دادند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار