کد خبر: ۲۱۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 25 April 2016
 "جاسم احمد السعیدی" از وهابیان سرشناس بحرین با طرح این ادعای واهی که سلمان بن عبد العزیز، پادشاه عربستان، به دلیل ایستادن در برابر ایران "امیرالمؤمنین" است، خواستار گردن زدن شیعیان بحرین و عربستان به اتهام " مزدوری برای ایران" شد.

به گزارش  العالم، السعیدی که پیشتر در زمرۀ نمایندگان انتصابی پادشاه بحرین در مجلس این کشور بوده، در گفت وگو با سی ان ان، ضمن تاکید بر این که سلمان، پادشاه عربستان، کشورهای عربی و اسلامی را به رویارویی با ایران سوق می دهد، به طرح ادعاهایی درباره ایران پرداخت و گفت: "ایران حزب الله لبنان و انصار الله یمن را پدید آورد؛ این کشور سر افعی است و باید قطع شود".

وی با اشاره به اقدام اخیر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس که نام حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی جای داده اند، اعتراف کرد که "این پیام عربستان برای تمام لبنان است؛ لبنان تنها حزب الله نیست و در این کشور احزاب متعددی وجود دارند که علیه عربستان هستند".

السعید با تحریک لبنانی ها علیه حزب الله گفت: "این آخرین پیام برای لبنان نیست و این پیام ها ادامه خواهد داشت؛ (مردم لبنان) به خیابان ها بیایید و بگویید که حزب الله را نمی خواهید تا واقعا روشن شود که شما با عربستان سعودی و در راه حق هستید".


این وهابی بحرینی، در بخش دیگری از اظهاراتش، از گردن زدن شیعیان سخن گفت و تصریح کرد: "امروز باید سر حامیان ایران را از تنشان جدا کنیم".

السعیدی که به باورهای وهابیت اعتقاد دارد، در سال ۲۰۰۳ تلاش کرده بود تا مانع برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بحرین شود؛ زیرا وهابیان باور دارند که یزید، امیرالمؤمنین است و امام حسین (علیه السلام) با قیام خود، در برابر ولی امر! مسلمانان شورش کرده است.!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار