کد خبر: ۲۱۵۱۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹ 19 April 2016


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: خرید چرخبال امداد پزشکی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، دکتر بهزاد کلانتری شامگاه دوشنبه در نشست شورای شهرستان کرج افزود: قرار است سه فروند چرخبال امداد پزشکی برای استان های البرز ، قم و تهران در آینده نزدیک خریداری شود.

وی بیان داشت: با توجه به خرید یک فروند چرخبال امداد پزشکی ، ایجاد 14 مکان نشست و برخاست (پد) در استان البرز در برنامه کاری مسئولان استان قرار دارد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پایین بودن سرانه تخت بیمارستانی در البرز گفت: اکنون این سرانه چهار دهم درصد است که طی 14 ماه گذشته ایجاد یک هزار تخت آغاز شده است.

وی گفت: قرار است در اردیبهشت ماه سال جاری یکصد تخت در بیمارستان شهید مدنی ، 135تخت در بیمارستان شهید رجایی و 160 تخت جدید در بیمارستان کمالی کرج راه اندازی شود.

کلانتری بیان داشت: هدف این است نسبت تخت را به یک در هزار برسانیم و در این خصوص نیز سندی تدوین شده است.

وی گفت: اکنون در کشور ما و در استان یزد به ازای هر یک هزار نفر 2.2دهم تخت وجود دارد و به لحاظ کمبود تخت استان البرز محروم ترین استان کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برای احداث تخت ها نیاز سنجی صورت گرفته است ، افزود: اکنون در البز به ازای هر یک هزار نفر 70 نفر بستری می شوند که متوسط کشوری 119نفر در هزار نفر است و هر چه تخت بیمارستانی بیشتر باشد نسبت بیمارانی که بستری می شوند بیشتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون در بیمارستان شهید رجایی ماهانه 50 عمل جراحی قلب باز و 700 آنژیوگرافی انجام می شود .

کلانتری با قدردانی از همکاری شورای اسلامی شهر و شهرستان کرج اظهار کرد: تا افق 1404پیش بینی می شود که جمعیت استان البرز سه میلیون و 400 هزارنفرباشد که نیاز به تخت 2.5دهم به ازای هر یک هزار نفر است و می بایست در مدت زمان 10 سال به این رقم برسیم .

کلانتری گفت: زمین هایی که با کاربری درمانی در استان البرز پیش بینی شده باید مشخص شود تا در آینده توسط بخش خصوصی یا دولت مراکز درمانی و بیمارستان در آن ها احداث شود.

وی ادامه داد: اکنون دولت پولی ندارد تا برای احداث بیمارستانها اختصاص دهد و دانشگاه علوم پزشکی البرز از هر روزنه ای که می تواند وارد می شود تا امکانات درمانی استان البرز را گسترش دهد.

***در حال مذاکره با شرکت کره ای برای ساخت 500تخت بیمارستانی هستیم

کلانتری با اشاره به اینکه اکنون با یک شرکت کره ای درحال مذاکره برای ساخت 500 تخت بیمارستانی در البرز هستیم، گفت: در این خصوص مذاکرات لازم با شرکت کره ای صورت گرفته شده و قرار است طرح به وزیر بهداشت داده شود .

وی بیان داشت: مدت زمان قرارداد با شرکت کره ای سه ساله است که 15درصد ما و 85درصد آنها تامین می کنند و قسط آن به صورت هشت ساله با سود پنج درصد است که پرداخت می شود.

وی اظهار کرد: همچنین با شرکت هلندی درزمینه ایجاد 200 تخت پیش ساخته مذاکره شده است که انجام آن هشت ماه زمان می برد .

وی با اشاره به وضعیت درمانی شهرهای تابعه شهرستان کرج خاطرنشان کرد: در کمالشهر کرج در صورتی که مبلغ 70 میلیارد ریال هزینه شود و عملیات ساخت بیمارستان آن شروع شود دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه آن را انجام خواهد داد.

کلانتری بیان داشت: برای احداث بیمارستان در مشکین دشت کرج به دنبال سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم .

وی گفت: در حوزوه بهداشت در استان البر کارهای بزرگی انجام شده است و در اورژانس البرز 26آمبولانس اضافه شده است که 12دستگاه آن وارد خدمات رسانی شده و 14دستگاه آن نیز در آینده اضافه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار