توضیحاتی از یک رویداد جنجالی در یزد:
رئيس بيمارستان موقوفه خيريه گودرز يزد خبر منتشره در برخي رسانه ها و شبكه مجازي مبني بر گروكشي جسد يك بيمار در اين بيمارستان را تكذيب كرد و گفت : مسايل مطرح شده در اين مورد واقعيت ندارد.
کد خبر: ۲۰۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳ 10 April 2016
به گزارش تابناک یزد،محمدرضا منتظري با بيان اينكه شايعات درج شده در مورد 'گروكشي' جسد بيمار متوفي (ع- ع) در اين بيمارستان صحت ندارد افزود: اين بيمار در روز 16 اسفندماه سال گذشته از طريق گروههاي امدادي به اين بيمارستان منتقل و به علت سكته مغزي در بخش آي‌سي‌يو بستري شد.
وي به خبرگزاری ایرنا اظهار كرد: اين بيمار به مدت 32 روز زير نظر متخصصان مغز و اعصاب ، پزشكان و كادر اين بيمارستان مورد ويزيت قرار گرفت و در اين زمينه هيچ گونه كوتاهي در زمينه بهبود آن صورت نگرفت.
منتظري اضافه كرد: پرونده سير و مراحل بيماري اين بيمار از زمان بستري تا فوت آن 270 صفحه تشكيل مي دهد و تمام علائم حياتي ان در مدت بستري در آن قيد شده است.
وي با بيان اينكه براي هر تخت اي سي يو بيمارستان ياد شده در هر شيفت كاري يك پرستار در نظر گرفته شده است اضافه كرد: اين بيمار از زمان بستري در كما بود و تا زمان فوت هم در همان حالت بود.
رييس بيمارستان موقوفه يزد گفت: اين بيمار در ساعت 16 روز 18 فروردين ماه فوت كرده و نزديك به 45 دقيقه عمليات احيا توسط كادر پزشكي بر روي ان صورت گرفت اما فايده نداشت.
وي با بيان اينكه همان روز خبر فوت آن به خانواده اش اعلام شد افزود: روز پنجشنبه جواني به بيمارستان مراجعه و برگهاي ترخيص و صورت حساب هزينه درماني ان را دريافت كرد و بدون انكه چيزي بگوييد از بيمارستان بيرون رفت.
منتظري با اشاره به اينكه اين بيمار از بيمه روستايي برخوردار بود گفت: با اينكه از برگه سيستم ارجاع نداشت با اين وجود با تعرفه دولتي در اين بيمارستان بستري شد.
وي هزينه بستري اين بيمار ار 43 ميليون تومان بيان كرد و افزود: هزينه پرداخت براي خانواده ان مرحوم فقط چهار ميليون اعلام شده است .
منتظري ياد آور شد: حتي در مدت بستري مرحوم چندين بار به خانواده آن گفته شده بود هزينه بستري بالا رفته مبلغي را به عنوان علي الحساب پرداخت نمايند اما انها دريغ كردند.
رييس بيمارستان گودرز خاطرنشان كرد: خانواده متوفي به هيچ عنوان به بيمارستان اعلام نكردند كه از پرداخت هزينه اين بيمار عاجز هستند همانند ديگر بيماران چك ضمانت مي گرفتيم و ان را مرخص مي كرديم.
وي گفت: بلكه خانواده اين مرحوم پس از دريافت صورت حساب رفتند و نيامدند و در زمينه پرداخت نكردن هزينه درماني حرفي نزدند.
منتظري اضافه كرد: خيلي مواقع در اين بيمارستان پيش آمده است كه بيمار فوت شده و خانواده هاي ان هزينه درماني بيمار خود را پرداخت نكردند و اصلا براي گرفتن جسد هم مراجعه نكردند بيمارستان با هماهنگي پزشك قانوني ، دادگستري و ديگر مراجع ذي صلاح و تقبل هزينه آن نسبت به دفن ان اقدام كرده است.
اين مسئول تاكيد كرد: اگر كسي نسبت به گرفتن جسد و مرخص كردن بيمار خود به بيمار ستان مراجعه نمي كند نمي توان گفت گروكشي شده است.
رئيس بيمارستان موقوفه خيريه گودرز اضافه كرد: خانواده اين مرحوم روز گذشته (20 فروردين ماه) نسبت به پرداخت هزينه بيمارستان اقدام كردند و جسد بيمار خود را تحويل گرفتند.
بيمارستان گودرز در فروردين 1324 توسط فرزندان گودرز بنامهاي شاه جهان، فريدون ، اردشير و مهربان بنام پدرشان گودرز ساخته شد و از سال 1327 با 32 تخت بيمارستاني به بهره برداري رسيد.
اين بيمارستان در سال 1367 زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي و در سال 1377 زيرنظر اداره كل اوقاف استان قرار گرفت.
در حال حاضر اين بيمارستان با زير بناي 30 هزار متر مربع داراي 220 تخت شاما بخش هاي
اورژانس و درمانگاه شبانه روزي، بخش هاي داخلي ، قلب، عفوني، جراحي، زنان و زايمان، اطفال، اعصاب مردان، ارتوپدي ، گوش وحلق وبيني، ريه وكليه ،غدد ،همودياليز ،اتاق عمل، CCU، ICU، NICU، ECT و آزمايشگاه، راديولوژي، داروخانه ، فيزيوتراپي، آندوسكوپي، برونكوسكوپي ، اسپيرومتري و سونوگرافي مي باشد.
مجموع پرسنل اين بيمارستان 450 نفر اعلام شده است.
در استان يزد مجموعا 20 بيمارستان وجود دارد كه از اين تعداد 13 مورد آن زير نظر دانشگاه علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار