رئیس تعاون روستایی شهرستان نهاوند گفت: سال گذشته 3 هزار و 171 تن گندم به صورت تضمینی از گندم‌کاران نهاوند خریداری شد.
کد خبر: ۲۰۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۲ 11 April 2016

رئیس تعاون روستایی شهرستان نهاوند گفت: سال گذشته 3 هزار و 171 تن گندم به صورت تضمینی از گندم‌کاران نهاوند خریداری شد.

به گزارش فارس،منوچهر ترکمان با اشاره به عملکرد تعاون روستایی نهاوند در سال گذشته، اظهار کرد: سال گذشته 3 هزار و 171 تن خرید تضمینی گندم در شهرستان نهاوند انجام شد.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش هزینه‌های کشاورزان در انتقال و سایر موارد در 6 انبار این شهرستان نگهداری شد، قیمت خرید گندم را در سال گذشته یکهزار و 155 تومان مطرح کرد.

رئیس تعاون روستایی شهرستان نهاوند گفت: گندم خریداری شده از کشاورزان از گندم‌های نمونه، درجه یک و بدون آفت استان است که سال گذشته با نرخ مصوب از گندم‌کاران خریداری شد.

وی افزود: خرید جو نیز که به اداره پشتیبانی امور دام واگذار شده بود سال گذشته به صورت توافقی انجام شد.

ترکمان با اشاره به انجام یکهزار و 944 تن خرید توافقی جو که با قطع دست واسطه‌ها به صورت مستقیم در اختیار دامداران قرار گرفت، به سیاست سازمان تعاون روستایی در توزیع مواد نفتی در روستا‌ها اشاره کرد.

وی یادآور شد: پیش از زمستان سال گذشته به منظور جلوگیری از مشکلات احتمالی دستور‌العملی در این خصوص داشتیم که تمام فروشگاه‌های نفتی را تجهیز و تانکر‌ها را ارتقا دادیم.

رئیس تعاون روستایی شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: سال گذشته 2 میلیون و 690 هزار لیتر نفت سفید و 4 میلیون و 644 هزار و 900 لیتر گازوئیل در فروشگاه‌های نفتی شهرستان نهاوند توزیع شد.

وی به توزیع نهاده‌های کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: توزیع 7 هزار و 700 تن کود شیمیایی نیز سال گذشته توسط شرکت‌های زیرمجموعه تعاون روستایی صورت گرفت.

ترکمان با بیان اینکه سال گذشته یکهزار و 100 تن بذر گندم اصلاح شده بین کشاورزان توزیع شد، به خرید 240 تن شیر توسط شرکت تعاونی دامداران نهاوند اشاره کرد.

وی گفت: 40 درصد شیر خریداری شده در اختیار کارخانجات لبنیات نهاوند و 60 درصد نیز در اختیار کارخانجات استان قرار گرفت.

رئیس تعاون روستایی شهرستان نهاوند با بیان اینکه سال گذشته توزیع نهاده‌های دامی نیز انجام شد، تصریح کرد: توزیع 500 تن سبوس بین دامداران شهرستان نهاوند از دیگر اقدامات بود.

وی ادامه داد: تاکنون 3 هزار و 900 خانوار روستایی در شهرستان نهاوند زیر پوشش بیمه روستایی قرار گرفته‌اند که 450 خانوار از این تعداد در سال گذشته بیمه شدند و امیدواریم این آمار در سال جاری افزایش یابد.

وی اظهار کرد: سال گذشته اعتباری در این سازمان نداشتیم، امسال چند طرح توجیهی ارائه شده که در صورت تصویب اعتبار لازم اختصاص می‌یابد.

ترکمان سیاست اصلی سازمان را پشتیبانی و تنظیم بازار دانست و بیان کرد: این سازمان آمادگی خرید محصولات کشاورزی استرات‍ژیک از جمله گندم، جو و سیب زمینی را در این شهرستان دارد.

وی خاطرنشان کرد: خرید محصولات استراتژیک کشاورزی با قیمت تمام شده و به صورت توافقی و تضمینی به منظور کاهش دغدغه‌های کشاورزان و جلوگیری از متضرر شدن آنهاست.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار