رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«شرط توکلی برای رای ندادن به احمدی نژاد»؛«پاسخ وزیر سابقا امنیتی به سوالات امنیتی»؛««تَکرار» نتیجه انتخابات را تغییر داد!»؛«آزادی متهم اصلی دکل گم‌شده» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۹۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳ 16 March 2016

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

خلبان قهر کرد، مردم سه ساعت سردرگم شدند!

پرواز تهران به بوشهر که قصه طولانی در تاخیرها در چند سال اخیر دارد اینبار با یک اتفاق عجیب روبه رو شد. یک سایت اصولگرا در خصوص تأخیر در پرواز شب گذشته تهران به بوشهر نوشت: بر اساس این گزارش تاخیر شب گذشته تهران به بوشهر نه به دلیل نقص فنی و یا نامساعد بودن شرایط جوی بلکه به دلیل قهر خلبان با تاخیر انجام شد.یکی از مسافران پرواز شب گذشته تهران به بوشهر هواپیمایی اترک درباره علت تاخیر پرواز به خبرنگار ما گفت: آنچه ما به عنوان مسافر متوجه شدیم خلبان پرواز به دلایلی، ناراحت بوده و برای مدتی قهر کرده است. این مسافر عنوان کرد: سرانجام پس از حدود سه ساعت و رفتن برخی افراد و راضی کردن خلبان، پرواز انجام شد.این سایت همچنین مدعی شده است: شنیده ها حاکی از آن آنست این خلبان با الفاظی به برخی از مسافران بی احترامی کرده است.این خبر در سایت بُنا منتشر شد.

شرط توکلی برای رای ندادن به احمدی نژاد

احمد توکلی نماینده مجلس نهم در گفتگوی اظهار داشت: قانون هدفمندی یارانه‌ها قانون کم اشکالی بود اما اجرای آن سراسر اشکال بود. اشتباه خیلی بد مجلس و دولت این بود که مبلغ پرداختی به مردم را غیرواقعی در نظر گرفتند. ابتدا گفتند 40 هزار تومان به هر نفر می دهند اما من ضرب و تقسیم کردم و گفتم که این موضوع از طریق چهار عمل اصلی ریاضی قابل فهم است. از افزایش قیمتی که صورت می گرفت آن زمان 23 یا 24 هزار میلیارد تومان به دست می آمد که اگر همه این منبع را فقط صرف پرداخت نقدی می کردیم برای هر نفر 18 هزار تومان پول وجود داشت. پس 40 هزار تومان را از کجا می خواستند پرداخت کنند؟ احمدی نژاد در نهایت گفت که نه 250 هزار تومان مد نظر من که به عنوان یارانه نقدی باید پرداخت شود و نه آن رقم پایینی که مد نظر شماست. می گفت حداقل 125 هزار تومان به مردم یارانه بدهیم. که اگر آن پیشنهاد خطرناک آقای احمدی نژاد انجام می‌گرفت، کار و کشاورزی در روستاها تعطیل می شد. آقای احمدی نژاد یک سیاستمدار عجول و جسور بود. این دو صفت که کنار یکدیگر قرار بگیرد خطر می آفریند. اگر عقل امروز را داشته باشم و به انتخابات ریاست جمهوری دوره نهم بازگردم به احمدی نژاد رای نمی دهم.این گفت گو در ویژه نامه نوروزی اعتماد منتشر شده است.

«تَکرار» نتیجه انتخابات را تغییر داد!

غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس نهم در گفت‌وگویی اظهار داشت: قطعاً از تمام توانم برای پیروزی نامزدهای اصلاح‌طلب در مرحله دوم انتخابات استفاده خواهم کرد و درصورتی که نیاز باشد، در جلسات و میتینگ‌های انتخاباتی و سخنرانی‌ها نیز حاضر می‌شوم. تاکید و «تَکرار» رئیس دولت اصلاحات تاثیر قابل‌توجهی در نتیجه انتخابات داشت و بقیه دوستان نقش محوری نداشتند و البته به این پیروزی کمک و یاری رسانند اما مسلماً ویدئوی کوتاهی که ایشان در آن مردم را به شرکت در انتخابات دعوت کرد، نقش تعیین‌کننده‌ای داشت. موضوع ممنوع‌التصویری در حوزه اختیارات نمایندگان نیست، بلکه رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای‌عالی امنیت ملی باید با جدیت بیشتر این موضوع را پیگیری کند و شرایط را برای لغو ممنوع‌التصویری فراهم کند.این گفت و گو در خبرگزاری ایلنا منتشر شد.

اکثریت مجلس دهم در اختیار اصلاح‌طلبان خواهد بود

رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگویی، با اشاره به حضور پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و پیروزی ائتلاف اصلاح طلبان ولیست امید در تهران و بسیاری از شهرستان‌ها، گفت: اکثریت در مجلس دهم در اختیار نمایندگانی خواهد بود که بر محور اعتدال و عقلانیت تاکید دارند و از این جهت ائتلاف اصلاح‌طلبان در مجلس دهم در اکثریت قرار خواهند داشت. اولویت اصلی مجلس دهم باید مسائل اقتصادی و معیشتی مردم باشد و امیدواریم نمایندگان در مجلس دهم بتوانند، برنامه‌هایی را پیش ببرند که منجر به رونق اقتصادی در کشور شود. مردم نباید بی‌انگیزه باشند و همچون دور نخست و حتی بیش از آن، پای صندوق‌های رای بیایند و با توجه به این‌که تکلیف یک‌چهارم نمایندگان در دور دوم مشخص خواهد شد، لازم است مردم با حضور گسترده خود در حوزه‌های انتخابیه باقی‌مانده، از کسانی که شعارهای به‌حق مردم را پیگیری می‌کنند، حمایت کنند.این گفت و گو توسط خبرگزاری ایلنا انجام شد.

مجوز رئیس‌جمهور برای فروش یک زندان

با تأیید رئیس‌جمهور، زندان فعلی شهرستان ابهر واقع در استان زنجان به فروش خواهد رسید. یک روزنامه نوشته است: بر اساس پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح که به استناد ماده 115 قانون محاسبات عمومی کشور، طی روزهای گذشته مورد تأیید حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس‌جمهور کشورمان قرار گرفته، مقرر شده است وزارت دادگستری نسبت به فروش زندان فعلی شهرستان ابهر واقع در استان زنجان، شامل سه قطعه به مساحت‌های 949، 259 و 322 مترمربع با رعایت قوانین و مقررات مربوط اقدام و وجوه حاصل از فروش را به حساب درآمد عمومی کشور واریز و سپس با اخذ مجوزهای قانونی، در استان مذکور هزینه کند. این خبر توسط روزنامه خراسان منتش شده است.

عوامل مشکلات اقتصادی از دیدگاه هاشمی

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی امروز در دیدار نمایندگان منتخب شهرستان‌های استان یزد در مجلس شورای اسلامی،ترکیب مجلس آینده را برای کشور مناسب توصیف کرد و افزود: در همه جوامع یکی از عوامل رکود و تورم، حتی در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم رکود و تورم بی‌اخلاقی‌ها، دوری مجلس از انجام وظایف اصلی و دامن زدن به مسائل حاشیه‌ای و دوری از کارهای اساسی است. این خبر را روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده است.

مطالبه مردم از دیدگاه لاریجانی

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (چهارشنبه) در دیدار با کارکنان اداره ترابری با ابراز خرسندی از حضور در جمع پرسنل این اداره اظهار داشت: شرایط اقتصادی سخت کشور مانند مشکلات بیکاری و تورم باعث شده شرایط کاری نمایندگان سخت شود و بنده نیز که به شهرستان‌ها سفر می‌کنم مطالبه بسیاری از مردم رفع مشکل بیکاری است و سایر نمایندگان نیز با این موضوع روبرو هستند اما دستشان خیلی باز نیست اما رفتار عاطفی و مؤدبانه شما باعث می‌شود افراد بسیار بهتر کار کنند. گزارش این سخنرانی را فارس منتشر کرده است.

بزرگترین مهمان هندی در ایران؟

واردات 426 تنی برنج هندی در 11 ماهه امسال که 405 میلیون و 700 هزار دلار روی دست ایران خرج گذاشت، اولین موضوعی است که در بررسی آمار تجارت وارداتی از این کشور به چشم می‌خورد.هند در حالی با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته در مقام ششمین شریک وارداتی ایران قرار دارد که رقم واردات بیش از 1900 قلم کالا از این کشور به 2.1 میلیارد دلار می‌رسد که در این بین برنج هندی با فاصله بیش از سه برابری با کالاهای وارداتی عمده بعد از خود، در صدر جدول واردات نشسته و 19.5 درصد از کل واردات هند به ایران را به تنهایی تشکیل می‌دهد. این گزارش را ایسنا منتشر کرده است.

معاون اول رئیس جمهور آب پاکی را روی دست مردم ریخت

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور امروز در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، با اظهار امیدواری از افزایش رفاه مردم در سال جدید، گفت: ا‌ن‌شاءالله وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد. همچنین انسجام و همدلی سیاسی بیشتر شود. به‌هرحال 7 اسفند نماد تقویت همدلی بود و می‌تواند درسی برای همه نیروهای سیاسی باشد. معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این مطلب که مهمترین دستاورد دولت در سال ۹۴ اداره کشور بود، اظهار داشت: انتظار ارزانی کالا و اجناس در سال ۹۵ انتظار درستی نیست. اظهارات آقای جهانگیری را تسنیم منتشر کرده است.

پیش بینی جدید زیباکلام از رئیس جمهور آینده

زیباکلام ضمن یادداشتی که از سوی روزنامه شرق و تحت عنوان "احتمال بازگشت یک احمدی‌نژاد دیگر" منتشر شده نسبت به ناکامی اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری بعدی و روی کار آمدن «یک احمدی‌نژاد دیگر» هشدار داد. وی دلیل این امر را ناکامی اقتصادی دولت روحانی عنوان کرده است.زیباکلام ضمن یادداشتی که از سوی روزنامه شرق و تحت عنوان «احتمال بازگشت یک احمدی‌نژاد دیگر» منتشر شده، نمره روحانی در حوزه سیاسی را نمره قبولی توصیف می‌کند اما می‌افزاید: پاشنه آشیل روحانی اقتصاد است. وضع اقتصادی آن گونه که باید مناسب نیست. اینکه چه میزان از این وضعیت ناشی از مدیریت دولت روحانی بوده بحث‌کردنی است؛ اما به هر حال وضع نامطلوب اقتصادی و تداوم آن باعث می‌شود احتمال برخاستن یک جریان پوپولیستی در طیف راست علیه روحانی جدی باشد. زیباکلام پس از برشمردن برخی مشکلات و ناکامی‌های مشابه می‌نویسد: می‌ماند اینکه آقای روحانی چه آلترناتیوی برای خروج از این وضعیت دارد.

یک هفته تعطیلی در ونزوئلا برای صرفه جویی در مصرف برق!

رئیس جمهوری ونزوئلا برای جلوگیری موقتی از بحران وسیع انرژی در این کشور استراتژی جدیدی اتخاذ کرد و آن یک مرخصی یک هفته‌ای برای تمامی کارکنان است! این خبر را خبرگزاری میزان منتشر کرده است.

وزیر احمدی نژاد زیر آب احمدی نژاد را می زد

اولین وزیر مستعفی کابینه احمدی نژاد می‌گوید در نوروز 86 و در مواجهه با اقوام و آشنایان در توضیح علت کناره‌گیری از وزارتخانه، زیرآب رییس جمهور را می زده استپرویز کاظمی در یادداشتی در ویژه‌نامه نوروزی «نسیم بیداری» به بیان خاطرات خود در اولین نوروز پس از کناره‌گیری از دولت نهم پرداخته است که در ادامه می خوانید:اتفاق دیگر نوروز 86 هم چیزی نبود غیر از اینکه در سال 85 از دولت کنار رفته بودم و با اینکه برای من خیلی فرق نمی کرد که وزیر باشم یا نباشم مجبور بودم که به همه میهمانان و میزبانان در طول تعطیلات درباره دلیل آن اتفاق توضیح بدهم و به قول معروف زیر آب احمدی نژاد را بزنم البته خانواده ام رضایت داشتند و می گفتند که نوروز 86 به مراتب بهتر از نوروز 85 بود در نوروز 85 من چند ماه بود که به عنوان وزیر رفاه جزئی از دولت بودم و از آن جایی که برنامه های زیادی مخصوصا قشر مستضعف داشتم به روستاهایی از ایران سفر کردم و از نزدیک با مشکلات و کمبودهای اهالی روستا آشنا شدم و تصمیم گرفتم تا طرح بیمه روستایی شان را راه بیندازم که خوشبختانه انجام شد تا آن ها مشکلات دارو و درمان نداشته باشند.

هر کس گفته تهرانی ها اهل کوفه هستند، نادان بوده

آیت الله محی الدین حائری شیرازی در گفت و گویی در واکنش به این سخن که مردم تهران اهل کوفه هستند بیان داشت، 22 بهمن را تهران به وجود آورد یا اصفهان؟ تعداد شهدای تهران در مقایسه با سایر شهرها چقدر بود؟ تعداد نیمه خرداد 42 در تهران چقدر بود؟ در اصفهان و شیراز و مشهد و تبریز و سایر شهرها چقدر بود؟ اصلا کمر دولت شاه را تهران شکست.به همین گلزار شهدا نگاه کنید؛ اینها تهرانی بودند که در اینجا دفن هستند. هرکس این حرفها را زده نادان بوده است! این گفت و گو را جماران منتشر کرده است.

14حکم برای یک نفر در یک روز!

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت در یک حرکت محیرالعقول در یک روز و برای یک نفر 14 حکم تنفیذ کرد! نعمت‌زاده در بهمن‌ماه محمدرضا فیاض، سفیر ایران در امارات را به عنوان معاون توسعه مدیریت و منابع و امور استان‌های وزارت صنعت برگزید.فیاض در اول اسفندماه بدون حضور نعمت‌زاده و فقط با حضور معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی معارفه شد اما وزیر صنعت با 14 حکم عجیب و غریب به فیاض نشان داد علاقه‌ و اعتماد بسیاری به معاون جدید خود دارد. حکم تفویض اختیارات رسیدگی به تخلفات اداری، رئیس کارگروه ارتقای سلامت نظام اداری، عضو کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیکی وزارت صنعت، نماینده وزیر در شورای تحول اداری، رئیس کمیته ساختار و فناوری‌های مدیریت، عضو اصلی و رئیس کمیته اجرایی قانون مدیریت خدمات کشوری، نماینده وزیر در کمیسیون مناقصه، اختیارات ابلاغ ماموریت‌ها، رئیس کمیته مدیریت عملکرد، رئیس ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی وزارت صنعت، تفویض اختیارات هزینه و تعهد قانون محاسبات، رئیس شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز، رئیس کمیته سرمایه انسانی و نماینده تام‌الاختیار و رئیس ستاد مستندسازی اموال غیرمنقول وزارت صنعت از جمله احکام نعمت‌زاده برای فیاض بوده‌اند.اینکه نعمت‌زاده قصد داشته یک رکورد عجیب ثبت‌ کند یا مساله‌ای دیگر در میان بوده خبر نداریم اما چیزی که می‌دانیم این است که آقای فیاض با این 15 حکم و سمت جدید قطعا پرکارتر از وزیر خواهد بود. این خبر را روزنامه وطن امروز منتشر کرده است.

پاسخ وزیر سابقا امنیتی به سوالات امنیتی

علی ربیعی گفت: امنیتی بودن کابینه از آن دسته حرفهایی است که مخالفان دولت بدون منطق سعی میکنند به عنوان نقطه ضعفی به دولت الصاق کنند. مگر چند نفر سابقه فعالیت اطلاعاتی- امنیتی دارند؟ در ثانی امنیتی بودن مگر جرم است؟ سوال من از این کسانی که این برچسب ها را به دولت میزنند این است که مگر علی ربیعی و امثال ربیعی ابتدای انقلاب و برای دفاع از خودشان و منافع شان وارد سپاه و نهادهای اطلاعاتی کشور شده اند؟ من و امثال من برای دفاع از انقلاب و نظام و کشور و حفظ امنیت ملی مان وارد این نهادها شدیم. تکلیف شرعی، اجتماعی مان شد که شدیم اطلاعاتی. این آقایان وقتی می خواهند دولت را تخریب کنند از زاویه معکوس وارد میشوند.

چرا نمی گویند علی ربیعی برای دفاع از نظام و حفظ امنیت ملی جانش را کف دستش گرفت و وارد سپاه و وزارت اطلاعات شد؟ هر چند می دانم پشت پرده اتهام امنیتی زدن به کابینه چیست اما کسانی که این حرف ها را میزنند بهتر است خودشان پاسخی برای این پرسش پیدا کنند که ابتدای انقلاب که نظام با بحران گروهک ها و امنیت ملی روبرو بود اینها کجا بودند؟ چرا که همه هم سن و سالان من در آن مقطع برای حفظ انقلاب و جلوگیری از صدمه خوردن به نظام وارد سپاه و نهادهای امنیتی شدند. از سوی دیگر همین جریان ها و کسانی که نمی گویند ربیعی مدیر مسوول روزنامه، استاد دانشگاه، پژوهشگر نمونه واستاد دانشگاه بوده برای اثبات اهداف شان کفایت می کند. من هنوز به روایتی و از زاویه دیگری هم کار امنیتی میکنم. همین جا که نشسته ام باید با بحران کار و بحران اجتماعی مقابله کنم. فکر می کنید جلوگیری از این بحران ها کار ساده ای است؟ آنهم در دولتی که اسیر سوء تدبیرهای دولت سابق است مانند یارانه ها و طرح مسکن مهر. این گفت‌وگو در سالنامه اعتماد منتشر شده است.

ابراز ارادت کی‌روش به رئیس‌جمهور و رهبری

کارلوس کی‌روش در یک گفت‌وگوی نوروزی گفت: من صحبت های آقای روحانی را به عنوان یک تعریف شخصی برای خودم استنباط نمی کنم و آن را چراغ راه خودمان در ادامه می دانم. مطمئنا این صحبت ها باعث تشویق و شور و شوق برای ما خواهد بود. ما در زمان بسیار ویژه و خاصی قرار داریم که در این لحظه سرمربی تیم ملی با زبان فارسی سال نو را به خبرنگاران و مردم ایران تبریک گفت. وی تاکید کرد: می‌خواهم عید نوروز به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران تبریک بگویم چون می دانم دوران امید و اشتیاق در بین مردم حاکم شده است و انتظار دارم که هواداران عزیز فوتبال ایران از مسئولان یک عیدی و یا کادو بگیرند. مسئولان مملکت می توانند با یک برنامه ریزی مناسب این عیدی را به مردم ایران هدیه بدهند. خبرگزاری فارس این گفت‌وگو را منتشر کرده است.

یک کارگردان دیگر به GEM پیوست

سریال پیوستن کارگردانان و بازیگران ایرانی به شبکه ماهواره‌ای «جِم» همچنان ادامه دارد.بعد از مهاجرت کارگردانانی چون سعید ابراهیمی‌فر، مهدی مظلومی و محمدتقی راوندی و بازیگرانی چون رابعه اسکویی، صدف طاهریان، چکامه چمن‌ماه و بهارک صالح‌نیا، حالا شنیده‌هااز مهاجرت کارگردانی به نام «احمدرضا گرشاسبی» به ترکیه حکایت دارد.گرشاسبی فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما از دانشگاه هنر، از جمله کارگردانان متعهد سینمای ایران در دهه 60 بود. وی از اواسط دهه 60 در سینمای ایران به عنوان نویسنده و کارگردان فعالیت خود را آغاز کرد. «شرایط عینی»، نخستین فیلم گرشاسبی که نویسندگی و کارگردانی آن را خودش برعهده داشت، اولین محصول سینمای ایران بود که با نقد رفتارهای گروهک منافقین ساخته شد.«اُ. منفی»، «بانی چاو»، «دره هزار فانوس» و «دریا برای تو» دیگر آثاری بودند که گرشاسبی تا اواسط دهه 70 ساخت و از این زمان تا یک دهه و نیم بعد فیلم دیگری نساخت.آخرین ساخته سینمایی گرشاسبی «اینجا شهر دیگریست» نام داشت که با مضمون اتفاقات مقارن ضربت خوردن علی(ع) سال 90 با حمایت فارابی ساخته شد. این پروژه پرهزینه به لحاظ تولید، سال 93 در سینماها اکران شد و کل عایدی آن پس از سه هفته نمایش بیشتر از دو میلیون و نیم نبود.حالا این کارگردان 58 ساله این فیلم به ترکیه رفته و مشغول بررسی اوضاع و کار بر روی چند فیلمنامه است بلکه بتواند یکی از آنها را برای شبکه جِم کارگردانی کند.این خبر در «سینما ژورنال» منتشر شده است.

آزادی متهم اصلی دکل گم‌شده 

متهم اصلی پرونده دکل حفاری فورچونا تنها با ارائه وثیقه 5 میلیارد تومانی از زندان آزاد شد.این فرد که برای دوره‌ای مدیریت بر یک شرکت نفتی متعلق به صندوق بازنشستگی نفت را نیز برعهده داشته است هفته گذشته توسط قوه قضاییه بازداشت شده بود.پیگیری حاکی است حکم بازداشت این متهم، شهریورماه سال جاری صادر شد اما اخیرا این حکم اجرایی شده است.گفته می شود فشارهای سنگینی برای آزادی این متهم پس از بازداشت تقریبا یک هفته ای از سوی افراد ذینفوذ به قوه قضائیه وارد شده است.این خبر در فارس منتشر شده است.

حق‌الوکاله‌ام ۸۰۰ میلیون تومان است نه ۴۸۰ میلیارد

وکیل مدافع بابک زنجانی در واکنش خبر حق‌الوکاله ۴۸۰ میلیارد تومانی خود در پرونده زنجانی گفت که مبلغ حق‌الوکاله‌اش ۸۰۰ میلیون تومان است.رسول کوهپایه‌زاده  درباره مبلغ حق‌الوکاله خود در پرونده بابک زنجانی که از ان به عنوان میلیاردر نفتی یاد می‌شود اظهار کرد: مبلغ حق الوکاله‌ام طبق قرارداد 800 میلیون تومان است که تاکنون یک ریال هم دریافت نکردم.وکیل مدافع بابک زنجانی افزود: دادگاه و دادستانی هم در جریان این قرارداد هستند و چیز پنهانی وجود ندارد.برخی سایت‌ها اعلام کرده بودند که مبلغ حق‌الوکاله وکیل بابک زنجانی بر اساس تعرفه ش درصد حدود 480 میلیارد تومان است.این خبر در تسنیم منتشر شده است.

رایزنی های قاضی پور برای تایید اعتبار نامه اش

در آخرین روز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در سال جاری، در راهروهای مجلس شنیده شده که برخی از نمایندگان فعلی مجلس در تلاش هستند تا اعتبار نامه نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس دهم به تصویب نرسد و با اعتراض نمایندگان در صحن مجلس رد شود.البته نماینده ارومیه در روزهای گذشته با برخی همکاران خود صحبت و رایزنی کرده تا کسی به اعتبار نامه اش اعتراض نکند.وی حتی به نمایندگان شاکی پیغام داده که از شکایت خود صرف نظر کنند و نمایندگان شاکی هم پس گرفتن شکایت را به عذرخواهی رسمی وی در رسانه ها منوط کردند.این خبر در سایت افکار خبر منتشر شده است.

هدف اصلاح‌طلبان از هندوانه گذاشتن زیر بغل عارف چیست؟

گروه بزرگی از اصلاح طلبان بار دیگر به دنبال دور زدن عارف و کنار گذاشتن او از رقابت ریاست مجلس هستند.این دسته از اصلاح طلبان البته دلایل مختلفی برای این کار دارند. برخی عارف را یک اصلاح طلب واقعی نمی دانند و او را نیروی درجه دوم اصلاح طلبان می پندارند. دسته دیگر، به توانایی های شخصی او ایمان ندارند. و دسته سوم، نمی خواهند با مهر اصلاح طلبی به مجلس نهم، ناکارآمدی احتمالی دولت روحانی به نام اصلاح طلبان هم ثبت شود!دلیل دیگری که برخی اصلاح طلبان معتقدند عارف نباید وارد رقابت ریاست شود، "از پیش باخته بودن" عارف در رقابت با علی لاریجانی است.در این میان، اصطلاحاتی مانند "مصلحت گرایی"، "خرد جمعی" و "تکلیف گرایی" و هندوانه هایی که زیر بغل عارف گذاشته می شود، همه و همه برای ترغیب او برای کنار کشیدن از رقابت ریاست به کار می رود.این تحلیل در سایت صراط نیوز منتشر شده است./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار