رئیس مرکز بهداشت استان قم گفت: فقط کسانی می‌توانند از خدمات ویژه روستاییان استفاده کنند که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند بنا بر این افرادی که فاقد این دفترچه هستند باید برای دریافت آن اقدام کنند.
کد خبر: ۱۹۰۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 02 March 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی آقاحسنی در جلسه شورای استان که با هدف بررسی مشکلات بهداشتی شهرهای استان قم برگزار شد گفت: تعداد بیمارستان‌های استان باید به اندازه‌ای باشد که حداکثر زمان دسترسی به آن‌ها از هر نقطه شهر با خودرو نیم ساعت باشد.

وی جمعیت قم را یک میلیون و 300 هزار نفر عنوان کرد و گفت: از این میان 90 هزار نفر ساکن روستاها هستند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم ابراز کرد: از نظر دولت فقط کسانی روستایی شمرده می‌شوند و می‌توانند از خدمات ویژه روستاییان استفاده کنند که دارای دفترچه بیمه روستایی هستند و از میان جمعیت روستانشین استان قم 54 هزار نفر این دفترچه را دارند.

وی اضافه کرد: بسیاری از روستاییان به دلیل نزدیک بودن به شهر، دفترچه بیمه روستایی را نمی‌گیرند در نتیجه با کاهش آمار روستاییان، امکانات دریافتی از دولت نیز کاهش می‌یابد و این یک مشکل بزرگ است.

رئیس مرکز بهداشت استان قم از اعزام کادر درمانی به روستاها خبر داد و گفت: به تمام روستاها بر اساس جمعیت‌شان پزشک، بهورز و ماما فرستاده می‌شود که وظیفه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را بر عهده دارند.

آقاحسنی با اشاره به ارائه خدمات درمانی به اتباع خارجه اظهار کرد: ما ناچاریم به اتباع خارجه ساکن استان قم که تعدادشان زیاد است، خدمات درمانی ارائه دهیم تا از واگیر گرفتن دیگران جلوگیری شود.

وی برنامه‌های سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام دانش‌آموزان موظف به استفاده از دهان‌شویه هستند و در صورت نیاز مورد معاینه قرار می‌گیرند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم مشکلات بهداشتی روستاها را مورد اشاره قرار داد و گفت: همه روستاها کم و بیش دارای مشکلات بهداشتی هستند که مسئله فاضلاب جزو مهم‌ترین‌شان است.

وی با اشاره به حفر چاه‌های غیر استاندارد فاضلاب در روستاها گفت: در برخی از روستاها چاه‌های فاضلابی با عمق کم حفر می‌شوند که پاسخگوی نیاز آن منطقه نیست و پس از مدتی محدوده زیادی را دچار آلودگی می‌کند که دهیاری‌ها باید به این امر توجه لازم را داشته باشند.

آقاحسنی با بیان اینکه آماده ارائه خدمات درمانی به مسافران نوروزی هستیم اظهار کرد: به زودی با آغاز ایام نوروز شاهد ورود تعداد زیادی مسافر به استان خواهیم شد و ما از مدت‌ها پیش تمهیدات لازم برای خدمت‌رسانی به آن‌ها را فراهم کردیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار