مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: برای جلوگیری از سوتغذیه یک هزار و 500 نفر در 10 ماهه مبلغ سبد غذایی به ارزش 10 میلیارد و 740 میلیون تومان به خانوارهای تحت پوشش در مازندران اختصاص یافت.
کد خبر: ۱۸۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵ 29 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، تیمور طهماسب‌پور در نشستی در ساری با تبریک حماسه انتخابات مردم مازندران گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام(ره) سازمان‌های انقلابی تاسیس کردند که ماموریت همه آنها محرومیت زدایی بود.

وی افزود: کمیته امداد امام قرارگاه اصلی شناسایی نیازمندان بوده و رفع محرومیت را بر عهده دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه توانمندسازی فکری و فرهنگی و اقتصادی خانواده های محروم از اهداف کمیته امداد امام بود، تصریح کرد: طرح نیازسنجی و استعداد سنجی بالقوه و بالفعل خانواده‌ها با حضور کارشناسان در منزل خانواده‌ها،شناسایی نیازهای ضروری خانواده‌ها از قبیل؛ مسکن و...، اجرای طرح ذوالقربی با کمک مردم، ترویج فرهنگ کار،آموزش حقوق شهروندی و فرهنگ آپارتمان نشینی از اقدامات 10 ماهه کمیته امداد بود.

وی با اشاره به اهمیت توجه به تقویت فرهنگ دینی در بین خانواده‌ها، افزود: در اجرای طرح «فلاح» که طی آن خانواده های محروم مراسمات مذهبی برپا می کنند اقدامات خوبی صورت گرفته است.

طهماسب پور گفت: در سال جاری بیش از 2 هزار نفر از خانواده های تحت پوشش به مشهد مقدس و کربلا با هزینه این اداره کل مشرف شدند و برخی از خانواده ها نیز به راهیان نور اعزام شدند.

وی با اعلام اینکه فرایند بیمه روستایی برای 40 هزار نفر از خانواده‌های کمیته امداد در حال انجام است، افزود: 8 هزار نفر از خانواده‌هایتحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و مجموع خانواده های تحت بیمه تامین اجتماعی و بیمه روستایی 12 هزار و 718 نفر بوده که در مجموع 63 میلیارد و 316 میلیون ریال بابت بیمه این افراد پرداخت شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران گفت: در 10 ماهه سال جاری، 2 هزار و 67 مورد جهت ازدواج مجدد کمک شد و 7 میلیارد و 431 میلیون ریال تسهیلات بدون سود پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 1000 خانوار زندانی تحت پوشش قرار دارند، افزود: بیش از 4 هزار خانوار تحت پوشش مستاجر و بیش از 10 هزار خانوار مسکن نامناسب دارند.

طهماسب‌پور عنوان کرد: برای جلوگیری از سوتغذیه یک هزار و 500 نفر در 10 ماهه مبلغ سبد غذایی به ارزش 10 میلیارد و 740 میلیون تومان به خانوارهای تحت پوشش در مازندران اختصاص یافت.

وی ارتقای شاخص بهداشتی خانواده‌ها با صرف بیش از 12 میلیارد ریال را از اقدامات این اداره کل دانست و افزود:62 هزار و 907 نفر ماهیانه مستمری از کمیته امداد مازندران دریافت می‌کند و 5 هزار و 945 نفر تک مددجوی تک خدمتی و چند خدمتی هستند و مستمری دریافت نمی‌کنند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با بیان اینکه پیگیری هایی برای افزایش حقوق مددجویان انجام شده است، گفت: 369 میلیارد و 423 میلیون ریال به عنوان مستمری در 10 ماهه به خانواده‌ها پرداخت شد.

وی افزود: تعداد 40 هزار و 144 خانوار از مددجویان به میزان 64 درصد قشر زنان سرپرست خانوار هستند.

ویبا اشاره به اجرای 4 هزار و 207 طرح خود اشتغالی با پرداخت 542 میلیارد ریال تسهیلات در 10 ماهه اخیر، افزود:در 5 سال گذشته 135 هزار طرح خود اشتغالی برای خانواده‌ها ایجاد شد که12 درصد انحراف داشت.

طهماسب پور با اشاره به اینکه همه مسکن و اثاثیه مددجویان بیمه شده است، عنوان کرد: هزار بیمار زمین‌گیر و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی قرار دارند و ماهی100هزار تومانجهت نگهداری و کمک معیشت از محل درآمد مردمی به این افراد پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه 4 هزار و 826 نفر یتیم دارای حامی در استان وجود دارد، افزود:28 هزار و 400 نفر حامی در استان وجود دارد و به طور میانگین هر یتیم توسط 6 حامی حمایت می‌شود و هر ماه یک میلیون و 740 هزار ریال به حسابایتام واریز می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران با اشاره به اینکه 934 کودک یتیم در طرح آتیه قرار گرفتند که مبالغ آن توسط حامیان پرداخت می‌شود، گفت: بیش از 5 هزار و 900 حامیدر 10 ماهه امسال 10 میلیارد ریال کمک کردند.

وی افزود: 151 میلیارد و 680 میلیون ریال در 10 ماه گذشته درآمد صندوق صدقات در سطح استان بودهکه نسبت به سال گذشته افزایش 18 درصدی داشته است.

وی ادامه داد: 450 هکتار اراضی کم بازده شیب دار شناسایی و سعی داریم با نهالکاری از طریق موافقت منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و کمیته امداد در اختیار مالکان و خانواده‌های کمیته امداد قرار گیرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران، گفت: 533 هزار صندوق صدقات در استان وجود دارد که 44 درصد از ظرفیت ها را صندوق توزیع شده و در حال حاضر به جای صندوق برنامه ریزی شده از طریق تلفن ثابت و همراه بتوانیم کمک ها به صندوق صدقات را واریز کنیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار