برای شما خوانده ایم: تخلفات رایج در فضای مجازی و غیر مجاز .../ خبرهای غیررسمی رصد‌خانه ... / خبرهای تصویری ...
استفاده از تلگرام برای کاندیداهای انتخابات مجلس، خالی از حاشیه هم نیست؛ و گاهی با واکنش‌های تندِ مخاطبان نیز همراه می شود/ خبرهای غیر رسمی که ‌گاه مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌به حاشیه ‌می‌روند، اغلب اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند
کد خبر: ۱۸۵۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲ 22 February 2016
آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان

تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی چند روزی است آغاز شده اما در تبلیغات این دوره از انتخابات،‌ پدیده جدیدی به چشم می‌خورد که استفاده از قابلیت‌های شبکه‌های مجازی به خصوص تلگرام است.

به گزارش«تابناک»، استفاده از تلگرام برای کاندیداهای انتخابات مجلس، خالی از حاشیه هم نیست؛ و گاهی با واکنش‌های تندِ مخاطبان نیز همراه می شود. البته در کنار شبکه‌های مجازی، شیوه‌های سنتی تبلیغات،‌ هنوز هم در بین کاندیداها رواج دارد و چهره شهرهای مختلف را انتخاباتی کرده است.

تخلفات نامزدهای انتخابات، امسال هم جزو لاینفک فعالیت‌های کاندیداهای ورود به ساختمان سبزرنگ بهارستان است. چاپ بنر و پوسترهای خارج از چارچوبی که وزارت کشور و ستاد انتخابات اعلام کرده یکی از رایج‌ترین تخلفات انتخاباتی محسوب می‌شود.

از دیگر تخلفات رایج، چسباندن آگهی‌های تبلیغاتی در فضایی غیر از فضای مجاز در نظرگرفته شده برای تبلیغات است. املاک خصوصی به جز با اجازه مالک نمی‌توانند برای چسباندن پوسترهای انتخاباتی استفاده شوند که به نظر می‌رسد این اصل،‌ در بسیاری از موارد توسط عاملین تبلیغات نامزدها درنظرگرفته نمی‌شود.

تخریب و پاره کردن تبلیغات انتخاباتی هر یک از نامزدها توسط نامزد دیگر،‌ تخلف محسوب می‌شود با این وجود، این‌روزها با شروع تبلیغات مجلس، شاهد پوسترها و تبلیغات پاره و مخدوش در سطح شهر هستیم که مشخص نیست این تخلفات توسط کدام جناح یا گروه صورت گرفته است.

با تعقیب کردن تحرکات انتخاباتی در دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب، شاید بتوان برخی از اتفاقاتی که در روزهای آینده رخ خواهد داد را پیش‌بینی کرد.

آخرین تحرکان انتخاباتی جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان را در زیر دنبال کنید:

ائتلاف راه سوم لیستی در مجلس معرفی نکرده است
مسعود مزروعی، در خصوص وضعیت این ائتلاف در انتخابات پیش رو گفت: بر اساس جمع بندی نهایی، لیستی در انتخابات مجلس شورای اسلامی برای حوزه انتخابیه اصفهان معرفی نکرده ایم و فقط مردم را به شرکت گسترده در انتخابات و انتخاب نمایندگانی شایسته و اصلح دعوت می کنیم.

وی در خصوص برخی لیست های معرفی شده با نام راه سوم در اصفهان گفت: این لیست ها جعلی بوده و ارتباطی با راه سوم ندارد. ائتلاف راه سوم فقط در انتخابات خبرگان از حوزه انتخابیه اصفهان، لیست مشخص ارائه شده است.

مردم تحت هیچ شرایطی تهران را ترک نکنند
رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات روز جمعه نیاز به تشویق دارد، گفت:‌ باید بدانیم رای ندادن یعنی استمرار برخوردی که با برجام صورت گرفت. اگر می‌خواهیم برجام‌های دیگری در سطح ملی را در کشور تجربه کنیم باید به صحنه بیاییم و به ۳۰+۱۶ رای بدهیم.وی از مردم خواست تا تحت هیچ شرایطی تهران را در هفت اسفند ترک نکنند و با بی‌توجهی به این شایعات و حضور حد اکتریشان پای صندوق‌های رای این فضا را بشکنند.

نامزدهای مورد حمایت انگلیس توطئه را رسماً محکوم کنند
محمدرضا باهنر شامگاه یکشنبه در همایش بزرگ اصولگرایان کاشان و آران و بیدگل، با بیان اینکه مردم خود را برای انجام یک وظیفه شرعی آماده می‌کنند، اظهار داشت: برای دومین بار 2 انتخابات شامل مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با هم برگزار می‌شود.نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر انگلیس یا آمریکا از فردی که سرلیست است یا گروهی که معرفی‌کننده لیست‌های خبرگان است، حمایت می‌کند، توقع داریم آن افراد رسماً این اقدام را محکوم کنند.

لاریجانی: سیاست نیاز به تازیانه ندارد
رییس‌مجلس گفت: من از گروهی نخواستم که نامم را در لیست قرار دهند همانطور که به جامعه مدرسین نگفتم و اگر اصولگرایان میثاق آنها جامعتین بود باید بر سر عهد و میثاق خود می‌ماندند. علی لاریجانی روز دوشنبه در دیدار با مدیران و سردبیران رسانه‌های استان قم،‌ با بیان اینکه تاکنون هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ است، گفت: علی‌رغم اینکه روز 22 بهمن و نماز جمعه جزوه علیه ما منتشر می‌کنند و الی ماشاءالله روزنامه‌ها علیه ما می‌نویسند من هیچگونه شکایتی از رسانه‌ها نداشته‌ام. وی با اشاره به سخنان یکی از مسئولان استانی در خصوص تخلفات انتخاباتی وی گفت: اینکه شما از دریچه خاص نگاه کرده‌اید خدا را خوش نمی‌آید. در تمام مسائلی که ذکر شد من هیچ شکایتی نکرده‌ام هرچند که می‌دانم در صورت شکایت هم رسیدگی نمی‌شود، همانطور که در اتفاقات 22 بهمن و پرتاب مهر اقدامی صورت نگرفت.رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ضرورتی ندارد که دُز و حجم کشمکش‌های سیاسی را در کشور زیاد ببینیم و در این خصوص نیازمند یک اراده عمومی هستیم.


لیست جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ۳۰ نفره شد
قدرتعلی حشمتیان رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان اظهار داشت: باتوجه به اینکه 5 کاندیدای ما برای انتخابات مجلس دهم شامل حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی، قدرتعلی حشمتیان، حجت الاسلام مرتضی اشراقی، محسن مهرعلیزاده و محمدجواد حق شناس تأیید صلاحیت نشدند، لیست جبهه را تکمیل کردیم .

وی با بیان اینکه لیست ما برای انتخابات مجلس دهم سه ستون خواهد داشت، گفت: ستون اول با عنوان عقلانیت شامل محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان، سهیلا جلودارزاده، علیرضا محجوب، محمد ثابت اقلیدی، اسکند یارنسب، حمیدرضا اخوت، سامان خلیلیان، رضا پرتوی زاده و الهام شریفی است.

رئیس جبهه مستقلین و اعتدال گرایان گفت: ستون دوم جبهه با عنوان اعتدال شامل علی مطهری، الیاس حضرتی، محمدعلی وکیلی، پروانه مافی، بهروز نعمتی، شهرام لرستانی، فضل الله نصیری، حسن زمانی، حمید علی اکبری و حبیب الله کاسه ساز می شود.
حشمتیان یادآور شد: ستون سوم جبهه مستقلین و اعتدال گرایان با عنوان کارآمدی شامل کاظم جلالی، حجت الاسلام سیدمحمد حسن ابوترابی فرد، محمد غرضی، حسن غفوری فرد، رباب جدیری ناصری، سیدشهاب الدین صدر، حسن بیادی، پرویز کاظمی، نبی الله احمدلو و ولی الله بزرگمهر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس خط و مشی اعتدال و مستقل بودن سعی کرده ایم، اصلاح طلبان معتدل را با محمدرضا عارف، مستقلین و اعتدال گرایان را با علی مطهری و اصول گرایان معتدل را با کاظم جلالی همراه کنیم.

جدول اشتراکات چهار لیست انتخاباتی در تهران
جدول زیر اسامی نفرات حاضر در 4 لیست اصلی تهران را بدون در نظر گرفتن سرلیستی و یا حروف الفبا و تنها براساس نقاط اشتراک لیست‌ها نشان می دهد. طبق این جدول، از ردیف 17 به بعد هیچ کدام از لیست ها نقطه اشتراکی با یکدیگر ندارند.

ردیف

ائتلاف بزرگ اصولگرایان

یاران اعتدال و امید

ائتلاف صدای ملت

جبهه مستقلین و اعتدالگرایان

1

غلامعلی حداد عادل

محمدرضا عارف

محمد خوش‌چهره

محمدرضا عارف

2

احمد توکلی

علی مطهری

علی مطهری

علی مطهری

3

غلامرضا مصباحی مقدم

کاظم جلالی

کاظم جلالی

کاظم جلالی

4

حسین مظفر

سهیلا جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده

سهیلا جلودارزاده

5

مرتضی آقا تهرانی

مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان

مصطفی کواکبیان

6

محمود نبویان

الیاس حضرتی

الیاس حضرتی

الیاس حضرتی

7

علیرضا زاکانی

علیرضا محجوب

علیرضا محجوب

علیرضا محجوب

8

مهرداد بذر پاش

محمدعلی وکیلی

محمدعلی وکیلی

محمدعلی وکیلی

9

بیژن نوباوه

بهروز نعمتی

بهروز نعمتی

بهروز نعمتی

10

لاله افتخاری

پروانه مافی

پروانه مافی

پروانه مافی

11

فاطمه آلیا

غلامرضا حیدری

حسن غفوری‌فرد

حسن غفوری فرد

12

یحیی آل اسحاق

فاطمه سعیدی

حسن بیادی

حسن بیادی

13

محمد نبی حبیبی

فاطمه السادات حسینی

حسن زمانی

حسن زمانی

14

سید محمدحسن ابوترابی فرد

فریده اولاد قباد

حسن سبحانی

سید محمدحسن ابوترابی‌فرد

15

اسماعیل کوثری

علی نوبخت

علی نوبخت

پرویز کاظمی

16

مسعود میرکاظمی

محمود صادقی

محمود صادقی

شهاب‌الدین صدر

17

مرضیه وحید دستجردی

فاطمه ذوالقدر

محمدرضا مفتح

محمد ثابت اقلیدی

18

محمد ناظمی اردکانی

علیرضا رحیمی

محمدرضا دشتی اردکانی

محمد غرضی

19

الیاس نادران

ابوالفضل سروش

محمود مقدم

اسکندر یارنسب

20

لطف‌الله فروزنده

طیبه سیاووشی

محمد سقایی

رباب جدیری ناصری

21

محمد سلیمانی

مهدی شیخ

محمدرضا علایی

سامان خلیلیان

22

پرویز داودی

محمدرضا بادامچی

سیدمحمد طباطبایی‌نژاد

فضل‌الله نصیری

23

محمدجواد عامری شهرآبی

محسن علیجانی زمانی

محسن عابدینی‌پور

حبیب الله کاسه ساز

24

فاطمه رهبر

محمدجواد فتحی

سیدمحمد حسینی

حمید علی‌اصغری

25

زهره الهیان

احمد مازنی

حسین شیخ‌الاسلام

الهام شریفی

26

زهره طبیب‌زاده نوری

داود محمدی

مژگان آژیده

رضا پرتوی زاده

27

سیدعلی قریشی

سیدفرید موسوی

محمد موسی‌خوانی

شهرام لرستانی

28

مهدی وکیل‌پور

محمدرضا نجفی

طه عبد خدایی

نبی الله احمدلو

29

حجت‌الله عبدالملکی

عبدالرضا هاشم‌زائی

وحید شریعتمداری

ولی الله بزرگمهر

30

مجتبی رحماندوست

پروانه سلحشور

محمد صالحی‌منش

حمیدرضا اخوت


انصراف یک کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه سمنان مهدیشهر و سرخه
سید عباس دانایی فرماندار و رئیس هیات اجرایی انتخابات حوزه سمنان با اشاره به انصراف یک نفر از کاندیداهای مجلس دراین حوزه انتخابیه اظهار کرد: نادر مالکی امروز انصراف خود را از ادامه رقابت در انتخابات مجلس شورای اسلامی به هیات اجرایی در ستاد انتخابات فرمانداری سمنان طی نامه‌ای کتبا اعلام کرد.


آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبانبخش دوم: بسته خبری رصد‌خانه «تابناک»

تشدید رقابت هاشمی و روحانی/ حدیث‌خوانی انتخاباتی توکلی / حمایت مشایی از برادر جهانگیری

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

کنایه‌های خاتمی به لیست خبرگان اصلاح‌طلبان

آیت‌الله سید احمد خاتمی امشب در همایش انتخاباتی جامعه ایثارگران استان کرمان در حمایت از نامزدهای اصولگرا در محل تکیه فاطمیه (س) گفت: موج عظیمی از تخریب‌ها آغاز شده‌ است و این جریان به ضرر آقایان و به نفع جریان اصولگرایی است. به گزارش خبرگزاری فارس، امام جمعه موقت تهران همچنین جبهه تخریب را جبهه‌ای بسیار ناشی دانست و ادامه داد: آدم‌های آنها در این جمع هستند و می‌خواهند بدانند خاتمی چه می‌گوید. آنها بسیار ناشیانه عمل کرده‌اند و با انگلیس همسنگر شده‌اند، کمپین «نه به خامنه‌ای» در لندن تشکیل شده‌ است و این‌ها به علت اینکه جرأت نمی‌کنند نه به آقا بگویند محتوای آن کمپین را دنبال می‌کنند و آیا ننگتان نیست که همسنگر با انگلیس و استکبار هستید. وقتی آنها می‌گویند، جنتی، یزدی، خاتمی و علم‌الهدی، نه و شما هم می‌گویید نه پس چه فرقی بین شما وجود دارد، چراکه امام خمینی (ره) این جمله را گفتند اگر روزی دیدید دشمنان شما از کسی تعریف می‌کنند، به وی شک کنید. این جریان که از آن اسم نمی‌برم، ناشیانه‌ترین کار را در عرصه سیاسی انجام دادند و با توجه به اینکه آدم ندارند، کاندیداهای جامعه مدرسین را در لیست‌شان قرار دادند در مشهد سه نفر در کرمان دو نفر و در اهواز نیز دو یا سه نفر از ما را که 180 درجه با آنها فاصله دارند، در لیست خودشان آورده‌اند. جامعه مدرسین اعلام کرده، همه کاندیداهایی که در لیست ما هستند، باید از لیست دیگران تبری کنند، زیرا این‌ها به دنبال بهره‌برداری سیاسی هستند. یقین دارم، لیست جامعه مدرسین رای می‌آورد، اما لیست این‌ها رای نمی‌آورد، زیرا آدم ندارند و مردم این‌ها را هواداران فتنه می‌شناسند و به همان اندازه که شاه و سلطنت شاه در این کشور منفور شد به همان اندازه هم فتنه‌گران تا ابد منفور هستند و فتنه‌گرانی که محکوم و زندان شدند، باید خجالت بکشند که سرشان را بالا کنند.

اعلام برائت سه نامزد خبرگان از فهرست اصلاح‌طلبان

سه نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حامیان خود اعلام برائت کردند. یه گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد بهرامی خوشکار و امان‌الله علیمرادی دو نامزد مجلس خبرگان رهبری استان کرمان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده‌اند که «اینجانبان در هیچ لیستی که نام حضرت آیت‌الله احمد خاتمی در آن لیست نباشد حضور نداریم و آوردن نام ما به تنهایی یک تخلف انتخاباتی محسوب و قابل پیگیری است.» آیت‌الله موحدی کرمانی نیز اعلام کرده که «یاران اعتدال بی‌اجازه نام من» را در فهرست انتخاباتی خود گنجانده‌اند.

احتمال لغو ورود ایرباس 380 به ایران

به گزارش باشگاه خبرنگاران، فرهاد پرورش در حاشیه فرود نمادین ایرباس 350 در فرودگاه مهرآباد با بیان این مطلب تصریح کرد: در طول روزهای گذشته متاسفانه انتقادات زیادی درباره‌ی چرایی خرید ایرباس 380 مطرح شده است. این در شرایطی است که ایران در طول دوران طولانی تحریم‌ها نتوانست هواپیمای زیادی وارد کند و این موضوع شرایط ناوگان را با دشواری جدی مواجه کرده است. وی ادامه داد: از این‌رو ایران‌ایر در طول مدت طولانی که برای مطالعه و بررسی هواپیماهای جدید زمان داشته تمام جوانب بازار را در نظر گرفته است و اگر هواپیمایی در سبد خرید ما قرار گرفته قطعا برای آن دلیلی منطقی وجود داشته است.مدیر عامل شرکت هواپیمایی ایران ایر با بیان این‌که هنوز قرار‌داد خرید ایرباس 380 قطعی و نهایی نیست، تاکید کرد: ما شرایطی را در این قرار‌داد پیش‌بینی کرده‌ایم که ورود هواپیماهای جدید منوط به شرایط ایران و فراهم آوردن مقدمات لازم باشد. در صورتی که تا سال میلادی مورد نظر این شرایط فراهم نشود ورود 380 متوقف شده و به جای آن هواپیماهایی جایگزین مانند ایرباس 350 وارد می‌شود.

تبلیغات روابط عمومی مجلس به نفع یک جناح

روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در آستانه دهمین انتخابات مجلس، طی نامه‌ای به تبلیغات رسمی برای ائتلاف علی مطهری با نام صدای ملت پرداخت! به گزارش مهر، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی امروز در نامه‌ای خطاب به رسانه‌ها درخواست پوشش دادن نشست خبری ائتلاف علی مطهری با نام «صدای ملت» را کرده است. این در حالی است که روابط عمومی رسمی مجلس حق فعالیت جناحی ندارد.

آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان

حدیثی که توکلی برای جلالی خواند

احمد توکلی در گفتگو با مهر در واکنش به حضور رئیس و عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در فهرست اصلاح طلبان گفت: من فکر می کنم دوستان یا قبلا به چیزهایی که می گفتند اعتقاد راسخی نداشتند و یا بعدا نظرات آنها عوض شده است. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اصلاح طلبانی که در لیست هستند را برادران دینی خود می دانیم اما فراموش نمی کنیم جریان سیاسی که این افراد طرفدار آن هستند مبانی فکر و اعتقادی دارند که ما با آن مخالف بودیم.عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس تصریح کرد: خیلی عجیب است که فردی به گروه سیاسی اصولگرا معتقد باشد و به این امر توجه نکند و در لیستی قرار بگیرد که تکلیف شان را با برخی امور مشخص نمی کنند. وی گفت: حضرت علی می فرماید: فى تَقَلُّبِ الاْحْوالِ عُلِمَ جَواهِرُ الرِّجالِ «در گردش روزگار جوهر افراد مشخص می شود»

کاندیداهای ریا کار لیاقت نماندگی مردم را ندارند

به گزارش حوزه، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی عبدوس، در ادامه ويژه برنامه فاطميه، در حسینیه و کتابخانه امام رضا(ع)مشهد، خلوص نیت را یکی از آموزه‌های فاطمیه برشمرد و گفت: بحث خلوص نیت، در فرهنگ دینی تشیع از جایگاه والایی برخوردار است و در آیات و روایات متعددی به آن اشاره شده است. این استاد حوزه افزود: اعمال و رفتار انسان مانند بدنه ماشینی است که موتور آن نیت او محسوب می شود، هر چقدر کار ما ظاهری زیبا و خدایی داشته باشد، اما نیت عمل، ظلمانی و برای ریا باشد، آن فعالیت برای ما برکت و ارزشی را به ارمغان نمی آورد. حجت الاسلام والمسلمین عبدوس با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات، اظهار کرد: کاندیداهایی که بر اساس خلوص نیت، ثبت نام کرده اند، اگر بر نیت خالصانه خود پایدار باشند، همین ثبت نام آن‌ها نیز عبادت عظیم است، اگر چه رای هم نیاورند.

حقوق ۷۰ میلیون تومانی مدیران بنگاه‌های ورشکسته اقتصادی

نسیم نوشت: آیا تا به حال اندیشیده اید که گرانترین صندلی های مدیریتی از آن روسای کدام شرکت های موجود در شبکه اقتصادی کشور بوده است؟ صندلی های مدیریتی که به صاحبان خود قدرتی چشمگیر داده تا بیشترین حقوق، مزایا و پاداش شرکت های متبوع یا وابسته به صاحب آنها تعلق گیرد. باورمندانه باید پذیرفت که صندلی مدیران بنگاههای اقتصادی و بانک ها، همواره در زمره پرطرفدار ترین جایگاه های مدیریتی به شمار رفته که تسخیر آن، به رقابتی نفس گیر میان مدیران و کاندیداهای علاقمند برای نشستن بر روی آنها منتهی شده است. ارایه حقوق، مزایا و میزان پاداش دریافتی مدیران و اعضای هیأت مدیره بانک ها و بنگاههای دولتی همواره، یکی از پرتوجه ترین اخباری بوده که گاه و بیگاه در صدر رسانه ها جا خوش می کند. "ماده 76 قانون خدمات کشوری تصریح می دارد که هیچ فردی در دولت نمی تواند بیش تر از هفت برابر حداقل حقوق پایه یک کارمند عادی حقوق دریافت کند." اما به نظر می رسد این ماده قانونی، در دنیای واقعیت چندان هم کارایی نداشته و ملاک عمل دریافت و پرداخت حقوق و مزایای مدیران ارشد موسسات اقتصادی و مالی دولتی قرار نگرفته است. به ویژه آنکه هیچگاه مشخص نشده که رقم حقوق دریافتی مدیران ارشد بنگاههای اقتصادی چه مقدار بوده و شاید برهمین اساس بوده که رقم پرداختی به محلی برای گمانه زنی فراوان در مورد مقدارمزایای دریافتی این افراد تبدیل شده است. "غلامرضا مصباحی مقدم" گفته که برخی از مدیران بانک های دولتی ماهانه ۳۷ تا ۳۸ میلیون تومان دریافت رسمی دارند که این امر به تبعیضی آشکار در پاداش و حقوق کارمندان دولت مبدل شده است. وی، بالا بودن هزینه های جاری دولت را ناشی از حقوق غیرمتعارف و بالای برخی از مدیران و پاداش های پایان خدمت های ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی آنها دانسته و تاکید داشته که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، سقف حقوق در بخش دولتی باید هفت برابر کف حقوق افراد باشد و نه بیشتر!

تشدید رقابت هاشمی و روحانی در خبرگان

پرویز امینی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه در یادداشتی در تسنیم نوشته: در تحلیل‌های مفصلی که پیش‌تر داشتم، به شخصیت شناسی جناب هاشمی پرداختم و «اگوسنتریسم» یا «خودمرکزگرایی» را به عنوان ویژگی اصلی شخصیتی وی تبیین و تحلیل کردم. یکی از تاثیرات این نوع روانشناسی منطبق کردن واقعیات با انتظارات خود، به جای منبطق شدن خود با واقعیات است. در حقیقت، واقعیت آن چیزی نیست که واقعا رخ داده است بلکه واقعیت آن چیزی است که یک فرد خودمرکزگرا می‌خواسته که رخ بدهد.

وی در ادامه نوشته: هاشمی دیروز موضعی گرفت که مجددا بازتاب همین روانشناسی بود. وی گفت در انتخابات سال ۹۲ قبل از حمایت من از روحانی، وزن اجتماعی او سه تا چهار درصد بود و با حمایت من به بالای پنجاه رسید. بنده چون بنا به علایق و دغدغه‌های جامعه‌شناسی سیاسی، انتخابات را به طور متمرکز و تحولات در آن را رصد می‌کردم، برایم روشن است که این حرف هاشمی منطبق بر واقعیت نیست بلکه انطباق واقعیت با انتظارات خود است. روحانی در ماقبل مناظره سوم (مناظره سیاسی) حدود ۱۰ درصد در نظرسنجی‌ها پایگاه رأی داشت که تقریبا غیر از قالیباف و حداد و غرضی، مابقی نیز مانند جناب عارف در همین رنج بودند. با تحولی که در مناظره سوم به نفع روحانی و عمدتا به ضرر قالیباف شکل گرفت، آراء روحانی از دیگران پیشی گرفت و با کنار رفتن عارف این روند شتاب بیشتری پیدا طوری کرد به طوری که روز سه شنبه برتری قالیباف بر وی نیز شکسته شد و روحانی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد آراء را در روز سه شنبه و ماقبل حمایت هاشمی از وی داشت در حالیکه روند آراء وی نیز روند صعودی داشت. در واقع زمانی هاشمی حمایت خود را از روحانی اعلام کرد، که روحانی پیشتاز انتخابات و پدیده اجتماعی انتخابات شده بود. مضافا که روحانی هیچ گاه در طول دوران تبلیغات انتخاباتی حتی در روزهای اول، آرایی ۳ تا ۴ درصدی نداشت. آنچه در درجه اول اهمیت، روحانی را رئیس‌جمهور و پیروز انتخابات کرد، توان سیاست‌ورزی وی و تیم همراهش و در درجه دوم نابلدی سیاسی رقبایش خصوصا قالیباف بود. همین بلدی سیاسی بود که اصلاحات را مجاب کرد که از نامزد اصلاح‌طلب خود به نفع روحانی بگذرد. حمایت اصلاح‌طلبان، کنار رفتن عارف و تکثر نامزدها در جریان رقیب، در کنار حمایت هاشمی از روحانی، در مرتبه بعدی اهمیت در پیروزی روحانی در انتخابات بودند. بنابراین همانطور که قبلا گفته بودم یک رقابت تصریح نشده بین روحانی و هاشمی در انتخابات خبرگان وجود دارد و این ادبیات جناب هاشمی که با نوعی تحقیر نسبت به روحانی توأم است، این رقابت را تشدید کرده است. روحانی اگر صاحب برتری نسبت به هاشمی در انتخابات خبرگان بشود، در افکار عمومی می‌تواند خود را از زیر منت هاشمی رها کند اما باید توجه داشته باشد که روانشناسی خود مرکز گرای هاشمی اجازه نمی‌دهد او واقعیت را آنچنانی که هست قبول کند و شاید تأثیری در نگاه کنونی وی که معتقد است او بود که روحانی را رئیس‌جمهور کرد، نداشته باشد.

افزایش نیم‌میلیاردی قیمت یک خودرو

عصر ایران نوشت: ورود بی ام و آی 8 به کشور حرف و حدیث‌های زیادی را با خود به همراه داشت. این خودروی لوکس که طراحی فوق‌العاده آن را می‌توان فراتر از نسل خودروهای امروزی دانست، با ورود به نمایشگاه‌های پایتخت تمامی نگاه‌ها را به خود جلب کرد. ورود این خودروی متفاوت بی ام و به نمایشگاه‌های اتومبیل تهران باعث شد که شمار زیادی از رهگذاران و علاقه‌مندان، این خودرو را در پشت شیشه نمایشگاه‌ها نه به عنوان اتومبیل بلکه به عنوان یک اثر هنری به نظاره بنشینند. این خودرو طی ماه‌های گذشته در نمایشگاه‌ها و سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو با قیمت 1.5 میلیارد تا یک میلیارد و 700 میلیون تومان برچسب قیمت خورده بود ولی مشکلاتی که در راه شماره‌گذاری این خودروها با پلاک ملی به وجود آمد، باعث شد تا این رقم در برخی از نمایشگاه‌ها کاهش هم داشته باشد. طی هفته‌های گذشته اخباری مبنی بر شماره‌شدن این خودروی خاص منتشر و اعلام شد که تعدادی از این خودروها پس از 9 ماه پلاک ملی دریافت کرده‌اند. دریافت پلاک ملی باعث شد تا قیمت این نوع خودرو در بازار افزایش یابد؛ به طوری که قیمت آن هم اکنون به 2 میلیارد و 200 تا 2 میلیارد و 350 میلیون تومان (با پلاک ملی) افزایش یافته است. بنا به گفته برخی از فعالان بازار، 28 دستگاه بی ام و آی 8 وارد کشور شده که فقط تعداد محدودی از آنها توانسته‌اند تا کنون مجوز شماره‌گذاری با پلاک ملی را دریافت کنند.

نظر هاشمی درباره لیست انگلیسی انتخابات

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از استادان دانشگاه‌ها، پژوهشگران، اعضای هیأت علمی و مراکز آموزش عالی، برنامه‌ریزی برای بیرون کردن مخالفان سیاسی از صحنه از جمله مبارزات انتخاباتی را یکی از زشت‌ترین کار‌ها در جامعه دانست و گفت: محافل و کسانی که دستشان از بهانه‌های تخریبی و اهانت خالی است، این روز‌ها از روی درماندگی و ضعف استدلال و منطق، بدور از ادب سیاسی و اخلاق اجتماعی و آداب اسلامی و انسانی، جاهلانه شخصیت‌های مبارز، سابقه‌دار و حتی مورد تأیید شورای نگهبان را با انتساب تعابیری همچون انگلیسی و نفوذی یاد می‌کنند و البته مردم خوب می‌دانند این تعابیر برای کسانی صدق می‌کند که می‌خواهند دانسته یا ندانسته بین مردم و انقلاب جدایی بیندازند. به گزارش ایلنا هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه در واقع عوامل نفوذی واقعی کسانی هستند که با امکانات بیت‌المال سعی در تخریب چهره‌های انقلابی دارند، افزود: زشت‌ترین نفوذ برای انسان‌ها، نفوذ شیطان در دل کسانی است که هر گونه کار غیراخلاقی از جمله انگ زدن به رقبای انتخاباتی را با توجه به مطامع دو روزه دنیا، برای اهداف خویش توجیه می‌کنند.

مشایی حامی برادر جهانگیری

الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه 2 اسفند) در نشست انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان با عنوان «آمارها از فاجعه می‌گوید/ بررسی تاثیرات مخرب فساد اقتصادی در بحران رکود و فاجعه بیکاری» که به همت انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در موسسه فرهنگی هنری «اسوه» برگزار شد با ذکر این نکته که همین جریان در دولت بعدی که نقطه مقابل دولت اصلاحات بود نیز نفوذ کرد و همان مناسبات را تداوم داد، تصریح کرد: فردی که امروز در دولت آقای روحانی ادعای مبارزه با فساد دارد نباید فراموش کند که برادرش در دولت قبل با حمایت آقایان مشایی و بقائی بیشترین امتیاز را با تاسیس هلدینگ کشور گرفتند و بانکی را به عنوان پشتوانه مالی آن تاسیس کردند.


    آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبانبخش سوم: خبرهای تصویری / فوتونیوز

از«شریعتمداری شورای نگهبان را قبول ندارد»تا«درگیری و کتک‌کاری انتخاباتی در کوهدشت»

تصاویر با شما سخن می گویند؛ تصاویری بی روتوش با سخنانی بی روتوش‌تر؛ می خواهیم با بخش خبری فوتو نیوز، مقامات با شما بی روتوش از همیشه و رو در رو سخن بگویند. از این پس، عصرگاه هر روز، «فوتونیوز» حرف و سخن مقامات داخلی و خارجی را به عکس بی روتوش خودشان الصاق می‌کند، تا بهتر بدانیم چه کسی حرف زده و از چه سخن گفته است. کوتاه و مختصر؛ به احترام وقت شما و فرصتی که برای دانستن می‌گذارید.

 آخرین رخدادهای انتخاباتی در دو جناح اصولگرایان و اصلاح طلبان   بخش چهارم: و باز خبرهای خواندنی و بی پرده ...

بازداشت مدیر نفتی/تيتر كيهان برای متلاشي شدن ليست اصلاحات/ واکنش حدادعادل به طرح بحث رفع حصر/ نان‌ پختن نمادین یک کاندیدا

تیترهایی مانند: «انتشار جزئیات تهدید شدن لاریجانی توسط احمدی‌نزاد»؛«حمله به یک ستاد انتخاباتی با گاز اشک آور»؛ «کنایه عضو پایداری به طیف لاریجانی» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

یک اصلاح طلب: ماهم اقتصاددان داریم

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با انتقاد از اصولگرایانی که اصلاح طلبان را متهم به نداشتن برنامه و نامزد اقتصاددان برای دوره آینده مجلس می کنند، اظهار داشت: اقتصاددانان اصلاح طلب رد صلاحیت شدند ولی این جریان در شهرستان ها نامزد اقتصاددان دارد.محمدرضا تابش در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سوال اصولگرایان که در لیست اصلاح طلبان نامزد اقتصاددانی وجود ندارد، گفت: قطعا اگر اقتصاددانان تایید صلاحیت می شدند در این فهرست قرار می گرفتند اما چون بسیاری از اصلاح طلبان رد صلاحیت شدند با همین نیروهای موجود لیست ها بسته شده است.وی ادامه داد: البته این افراد به دنبال فرافکنی هستند و دلیل مدعای خود را فهرست تهران می دانند، اما در شهرهای دیگر کشور، اصلاح طلبان از افراد متخصص و اقتصاددان حمایت کرده است.این نماینده اصلاح طلب مجلس نهم خاطر نشان کرد: اگر نامزدهای اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شوند، قطعا در مجلس دهم حضوری فعال خواهند داد و منشا تدوین قوانین بسیار خوبی برای کشور خواهد بود.

 

تيتر كيهان برای متلاشي شدن ليست اصلاحات

بازداشت یکی از مدیران نفتی/احتمال قطع تلگرام در آستانه انتخابات/واکنش حدادعادل به طرح موضوع رفع حصر/نظر احمدی‌نژاد درباره بشار اسد چه بود؟

 

کنایه عضو پایداری به طیف لاریجانی

سید محمود نبویان در گفتگو با رجانیوز در ارتباط با فراکسیون رهروان ولایت گفت: یک نکته هم در باره فراکسیون رهروان ولایت عرض می‌کنم. یادم هست در ایامی که میان مردم بعد از سال ۹۲ سخنرانی می‌کردم، می‌گفتند مجلس که اصول‌گراست! هرچه داد می‌زدیم و می‌گفتیم مجلس اصول‌گرا نیست، می‌گفتند رهروان ولایت! الان روشن شده است. رئیس رهروان ولایت باید به لیست اصلاح‌طلب‌ها برود! یک چیزی متوجه شدم و این را باید به مردم بگوییم که برای خیلی از ماها نه اصلاح‌طلبی، نه اصول‌گرایی و نه ولایت و نه ارزش‌های دینی مهم نیست.مهم میز من است. این میز من با کدام گروه حفظ می‌شود؟ اگر یک روز با این گروه حفظ می‌شود، من می‌شوم رهروان ولایتی، اگر یک‌روزی با اصلاح‌طلب‌ها و فتنه‌گران میز من حفظ می‌شود با آنها می‌بندم. برای همین وقتی در قم می‌روم فردی که کاندیدا می‌شود، مردم عادی می‌گویند ما هیچ‌وقت ایشان را نمی‌بینیم، در ده خودشان رفتند سمنو بپزند، در مراسم سمنوپزان هم آمده بود که شرکت کند و رأی بگیرد. واقعاً جای تعجب است. مهم حفظ میز است. مردم باید بدانند اصول‌گرایی در عمل است و در شعار نیست. آدم‌هایی که با اصلاح‌طلب‌ها هستند معلوم است که رهروان ولایت نیستند. در رهروان ولایت آدم‌های خوبی بودند، ولی الان خودشان را جدا کردند.

 

کاندیداها درباره هزینه‌های گزاف تبلیغاتی خود پاسخگو باشند

روحی‌یزدی به موضوع هزینه‌های تبلیغاتی برخی افراد اشاره کرد وگفت: برخی از هزینه‌های تبلیغاتی که این روزها شاهد آن هستیم واقعا گزاف است.به گزارش ایسنا رییس هیات نظارت بر انتخابات استان البرز با بیان اینکه این هزینه‌های گزاف توسط برخی از نامزدها برای ورود به مجلس و تصدی نمایندگی مردم توجیه عقلانی ندارد، افزود: این افراد باید در خصوص هزینه‌های گزاف خود به مردم پاسخگو باشند.

 

هشدار مرعشی به رسانه های خارجی

سخنگوی حزب کارگزاران حضور در انتخابات را اعتلای ایران اسلامی دانست و در واکنش به عملکرد رسانه های بیگانه درباره نامزدهای انتخاباتی گفت: مسائل داخلی ایران به خارجی ها ربطی ندارد.به گزارش ایرنا از روابط عمومی ستاد مردمی سما، حسین مرعشی افزود: من می خواهم از این رسانه ها بپرسم ببینم چه کسی از شما خواسته است که از این اسامی حمایت کنید؟ چرا شما فکر می کنید مسائل داخلی ایران به شما مربوط است؟ مسائل داخلی به خود ما ارتباط دارد مگر در انتخابات های گذشته شما خاتمی را آوردید؟وی خطاب به شبکه های خارجی گفت: یادتان رفته شما چقدر میان مردم نفوذ منفی دارید؟سخنگوی حزب کارگزاران در ادامه سخنان خود با اشاره به نظرسنجی های انجام گرفته درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات و سهم هر کدام از لیست های انتخاباتی گفت: طبق نظرسنجی های انجام یافته در سطح کشور حدود 62 درصد مردم درانتخابات 7 اسفند شرکت می کنند و در این بین رای دهندگان به لیست اصول گرا ها حدود 18 درصد، به لیست اصلاح طلبان 22 درصد و به لیست حامیان دولت 32 درصد رای خواهند داد، همچنین لیست با اصلاح طلبان و لیست حامیان دولت بیش از 50 درصد رای خواهیم داشت.

 

بی‌بی سی غلط کرده برای مردم ما تعیین تکلیف کند

کاندیدای مورد حمایت جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان با محکوم کردن دخالت شبکه‌های خارجی در انتخابات 7 اسفند گفت: بی‌بی سی غلط می‌کند که برای ما تعیین تکلیف کند. آیت الله طبرسی امام جمعه شهرستان ساری و  کاندیدای مورد حمایت جامعه مدرسین در انتخابات خبرگان استان مازندارن در گفتگو با خبرگزاری فارس ضمن محکوم کردن دخالت شبکه‌های خارجی در انتخابات گفت: بی‌بی سی غلط می‌کند که برای مردم ما تعیین تکلیف کند که به حضرات آیات جنتی، مصباح و یزدی رای ندهید.وی ادامه داد : حضور حداکثری مردم در انتخابات 7 اسفند جواب دندان‌شکن به این یاوه گویان و دخالت‌های آنان خواهد بود.نماینده ولی فقیه دراستان مازندارن با تاکید بر اینکه مردم ما خوب می دانند که دشمنان به دنبال چه چیزی هستند اظهار داشت: عمل کردن و سرلوحه قرار دادن فرامین رهبرمعظم انقلاب و حمایت از جایگاه رفیع  ولایت فقیه، توطئه شیاطین و دشمنان را خنثی می‌کند.

 

واکنش حدادعادل به طرح موضوع رفع حصر

سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با بیان اینکه عده‌ای با شعار رفع حصر در پی بازگشت کسانی هستند که آرامش مردم را بر هم زدند، گفت:‌ ما فکر می‌کنیم برخی می‌خواهند بحث‌های سیاسی جانشین بحث‌های معیشتی شود.غلامعلی حدادعادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در پاسخ به این سؤال که برخی با شعارهایی همچون رفع حصر درصدد جمع‌آوری رای و سیاسی کردن فضای جامعه هستند، نظر شما در این زمینه چیست، اظهارداشت: کسانی که می‌خواهند از آنها رفع حصر شود مگر همان کسانی نبودند که آرامش را در این کشور به هم زدند؟ چطور هم شعار آرامش می‌دهند و هم دنبال رفع حصر هستند؟ و دوباره کسانی را که مخالف آرامش بودند می‌خواهند به صحنه بیاورند؟ این سوال ماست که با شعار آرامش نمی‌خواند.وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر اولویت بحث اقتصاد است، تصریح‌کرد: ما فکر می‌کنیم برخی می‌خواهند این نوع بحث‌های سیاسی جانشین بحث‌های معیشتی شود.

 

همسر رامین به رد صلاحیت‌اش اعتراض دارد

به گزارش نامه نیوز سوسن صفاوردی، همسر محمدعلی رامین با انتشار نامه ای به رهبر انقلاب  از رد صلاحیت خود از سوی شورای نگهبان برای شرکت در انتخابات مجلس اعتراض کرد. در بخشی از نامه او می‌خوانیم:به کدام اسلام باید ملتزم بود؟اسلامی که امیرالمومنین آن را فریاد می‌زد یا رفتاری که امروز با آن مواجه هستیم؟ جناب آقای علی مطهری در واکنشی نسبت به رد صلاحیت خودشان نامه ای به شورای محترم نگهبان نگاشتند که در آن به خوبی وجوه کیفی و حقوقی التزام عملی به اسلام را تشریح نمودند که امثال بنده نیز قطعا از آن مستثنی نیستیم. نتیجۀ عملی نامه ایشان تایید شدنشان شد و انشالله در ادامه نیز موفقیتشان با رای بسیار بالا در انتخابات خواهد بود؛ اما بنده در حالی این نامه را مینویسم که قطعا در انتخابات حضور نخواهم داشت و تنها به سبک سقراط یک گرافه به معنای کنش علنی یک شهروند در جهت خیر کل یک جامعه یا نظام مد نظر دارم.

 

انتشار جزئیات تهدید شدن لاریجانی توسط احمدی‌نزاد 

کاظم جلالی در گفت‌وگو با عصر ایران در خصوص اتفاقات یکشنبه سیاه مجلس در زمان احمدی‌نژاد گفت: آقای دكتر لاریجانی ذهن قوی‌ای دارد. ایشان نوار را نشنیده بود. من صبح به مجلس رفتم و آقای فروزنده که معاون رئیس‌جمهور بود به آقای دكتر لاریجانی توصیه کرد که شما کاری کنید که استیضاح در دستور کار مجلس قرار نگیرد.  آقای دكتر لاریجانی بیان کرد که استیضاح دست من نیست. البته باید بیان کنم که شب قبل از آن نیز جلسه‌ای میان آقای دكتر لاریجانی و آقای احمدی‌نژاد و چند وزیر اقتصادی و چند رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در زمینة کمک عیدانه‌ به ملت در آستانة عید 92 برگزار شد. در این جلسه تنشی ایجاد شد و فردا صبح نیز آقای فروزنده نزد آقای دكتر لاریجانی آمد تا استیضاح را پس بگیرند و وقتی با مقاومت آقای دكتر لاریجانی روبه‌رو شد بیان کرد که آقای احمدی‌نژاد تهدید کردند که موضوعي را رو خواهند کرد. ولی بعد شنیدیم که یک نواری را تحویل سمعی و بصری مجلس داده‌اند اما به همراه محافظ تا کسی نوار را نبیند و در زمان خودش استفاده شود. کم‌کم بیان شد که این نوار مربوط به برادر ایشان است. هر کس ذهنیت متفاوتي در اين خصوص داشت. تا اینکه آقای احمدی‌نژاد صحبت‌های خود را انجام دادند و بخشی از جلسه برای بعدازظهر ماند و طبیعتاً آقای دکتر لاریجانی از ظهر تا بعدازظهر برخی جمع‌بندی‌ها را داشتند و آمادگی ذهنی ایشان برای پاسخگویی معمولاً خوب است.

 

توصیه رسایی به هاشمی درباره لیست انتخاباتی

حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ گفت: با توجه به اینکه برخی کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان از فهرست مورد حمایت آقای هاشمی رفسنجانی اعلام برائت کرده‌اند باید بنرهای این فهرست از سطح شهر جمع‌آوری شد. وی با تأکید بر اینکه توزیع پوسترها و نصب بنرهای فهرستی که برخی اعضا از حضور در آن اعلام برائت کرده‌اند صحیح نیست، خاطرنشان کرد: وزیر کشور همانطور که قبلا اعلام کرده است دستور دهد این بنرها از سطح شهر جمع‌آوری شود. نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی باید فهرستی جدید با حضور نامزدهایی که از فهرست ایشان اعلام برائت نکرده‌اند برای انتخابات مجلس خبرگان ارائه دهد.

 

در لیست تایید شورای نگهبان دنبال نفوذی نباشید

حسین مرعشی به ایرنا گفت: اشکال کار از نظر من این است که لیستی را که شورای محترم نگهبان تایید کرده و از همه فیلترها رد شده است، دیگر نباید درون این لیست دنبال نفوذی بگردیم یا دنبال افرادی با عنوان انگلیسی یا امریکایی بگردیم؛ چون این لیست مورد تایید شورای نگهبان است. سخنگوی حزب کارگزاران با اشاره به مخالفت ها با نظر شورای نگهبان در تایید صلاحیت افراد گفت: کسانی که دارند به این لیست ایراد می گیرند یعنی شورای نگهبان را قبول ندارند، یعنی آقای حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان به تایید صلاحیت آقایان هاشمی رفسنجانی و محمدرضا عارف ایراد می گیرد، یعنی شورای نگبهان را قبول ندارد.

 

ادعای مشاور روحانی علیه اصلاح‌طلبان

مشاور روحانی معتقد است که جریان موسوم به اصلاح‌طلبی در سال ۸۸ و در آزمون پذیرش نتیجه انتخابات موفق عمل نکرده‌اند. حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در کانال تلگرامی‌اش نوشته است:‌ جریان موسوم به اصلاح طلبی در سال ۸۸ و در آزمون پذیرش نتایج انتخابات چندان موفق نبود.حالا نوبت جریان موسوم به اصول گرایی است که در آزمون پذیرش نتایج انتخابات ۹۴ میزان تحمل خود را نشان دهد. الف در این باره نوشته: آشنا دو موضوع را مورد اشاره قرار نمی دهد؛ اول اینکه آیا در انتخابات سال 92 اصولگرایان آزمون خود در پذیرش نتیجه انتخابات را پس نداده اند؟ و دوم اینکه آیا مشاور فرهنگی رییس جمهور به شکل قطعی از نتیجه ی انتخابات روز جمعه مطلع است؟

 

حسن آقا خودش نیامد بلکه آوردندش 

به گزارش فارس حجت‌الاسلام طائب در همایش بصیرت فاطمی‌، اقتدار علوی که با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان تهران در مجتمع فرهنگی 13 آبان (لانه جاسوسی سابق) برگزار شد، در زمینه رد صلاحیت سید حسن خمینی اظهار داشت: می‌گویند این مسئله هماهنگ شده بوده است در حالی که اینگونه نیست، من هم ثبت نام کردم ولی نتوانستم در آزمون شرکت کنم ولی صلاحیتم احراز نشد برای سید حسن به همین صورت بوده است، راه خدمت به جمهوری اسلامی که فقط مجلس خبرگان نیست. مسیرهای زیادی برای خدمت وجود دارد و راه خدمت باز است. البته معتقدم که حسن آقا خودش نیامد بلکه آوردندش و فقط او را آوردند تا از امام انتقام بگیرند. هاشمی مگر القاب حوزوی را نمی‌فهمد؟ نمی‌داند علامه یعنی چه؟ نمی داند حسن آقا کجا درس خوانده است؟ به هر حال به کسی که اهانت شد امام بود و اگر سید حسن خمینی تائید می‌شد عده‌ای موافق و مخالف بودند و اگر مخالفان چیزی می‌گفتند به امام برمی‌گشت.

 

دعوت به حضور در لیست هاشمی را نپذیرفتم

آیت‌الله سید هاشم حمیدی کاندیدای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی درباره لیست ارائه شده توسط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به تسنیم گفت: زمانی که می‌خواستند اسم بنده را د‌ر آن لیست بگذارند من مخالفت کردم و گفتم راضی نیستم و می‌خواهم مستقل وارد انتخابات شوم و نمی‌خواهم با کسانی که آبروی روحانیت را هم خود و هم فرزندانش برده است در یک لیست قرار بگیرم. حتی آنها حاضر شدند برخی هزینه‌های تبلیغاتی من را پرداخت کنند اما من راضی نشدم.

 

نان‌پختن نمادین یکی از کاندیداهای انتخابات

الف با انتشار تصویر زیر نوشته: از حواشی امروز تبلیغاتی انتخابات در شهر گنبدکاووس، حضور یکی از کاندیداهای انتخابات مجلس در یک نانوایی و پخت نان بود.

بازداشت یکی از مدیران نفتی/احتمال قطع تلگرام در آستانه انتخابات/واکنش حدادعادل به طرح موضوع رفع حصر/نظر احمدی‌نژاد درباره بشار اسد چه بود؟

 

مجلس ششم مظلوم است 

نماینده مشهد در مجلس ششم گفت: مجلس ششم مجلسی بود که در برابر فساد سکوت نکرد اما مجالس بعدی با سکوت خود در برابر فساد موجب شکل‌گیری بزرگ‌ترین اختلاس‌ها و فساد‌ها در طول تاریخ شدند. علی تاجرنیا در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به فضای انتخاباتی گفت: انتخابات همانند ماراتنی است که جبهه اصولگرایان در آن زود‌تر از زمان موعد شروع به دویدن کردند و پس از گذشت نیمی از زمان و در انتهای مسابقه، اصلاح‌طلبان امکان دویدن پیدا کرده‌اند و به نظر می‌آید شرایط عادلانه بودن آن رعایت نشده است. وی درباره اظهارات اصولگرایان درباره مجلس ششم گفت: باید بگویم فضاسازی‌های تبلیغاتی اصولگرایان است. مجلس ششم به صورت بسیار مظلومانه‌ای درطول ۱۶ سال گذشته مورد هجوم قرار گرفته و امکان دفاع از خود را نداشته و به غلط مجلسی افراطی معرفی شده است.

 

واکنش تند زائری به برخی اظهارات اصولگرایان

محمد رضا زائری در صفحه اینیستاگرام خود نوشت: قابل توجه رفقاي زيادي اصولگرا!... / انتخابات مجلس و خبرگان هميشه حساس و مهم است و اين دوره به دلايلي بيشتر از هميشه ، وبه همين دليل غربي ها به طور دقيق و با حساسيت زياد اين موضوع را رصد مي كنند و طبيعتا بين گزينه هاي مختلف موجود ناچار تمايل و رغبت خود را به گروهي خاص يا برخي اشخاص نشان مي دهند يا كراهت و بغض خود را نسبت به گروهي ديگر ابراز مي كنند . من هم به عنوان يك شهروند ايراني اگر احساس كنم دشمن از رأي آوردن كساني مثل آيت الله جنتي ، آيت الله مصباح و آيت الله يزدي ناخشنود است حتى وقتي هيچ تمايلي به اين آقايان ندارم اتفاقا به مصداق آيه قرآني "ولا يطؤون موطئا يغيظ الكفار إلا كتب لهم به عمل صالح" از سر عناد با استكبار جهاني و استعمار انگليسي با قصد قربت به اين بزرگواران رأي مي دهم ! و ممكن است در كنار آنان به برخي از ليست هاي ديگر هم رأي بدهم. معناي اين تقابل لزوما تقسيم بندي كانديداها به دوست و دشمن نيست و محكوم كردن برخي نامزدهاي انتخابات به نفوذي بودن خيلي نادرست و خطرناك است. دوستان عزيز اصولگرا ، همان طور كه رهبر انقلاب تصريح كرده اند رأي مردم در انتخابات به هركسي از نامزدها ، رأي به كليت نظام و مشروعيت جمهوري اسلامي است. يعني هر كسي كه شوراي نگهبان (عليرغم همه دلخوري هايمان از عملكرد شورا) تأييد كرده ،نامزد جمهوري اسلامي است نه نيروي دشمن ! ...بابا ، عقل هم خوب چيزي است ! فرض كنيد همين كساني كه شما داريد به عنوان نفوذي دشمن ذكر مي كنيد رأي بياورند ! مي دانيد معنايش چه خواهد بود ؟ آن وقت مي خواهيد بگوييد بي بي سي و اينتليجنت سرويس اينقدر در كشور ما نفوذ دارند كه آدم هايشان را به مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي بفرستند ؟ مي دانيد نتيجه طبيعي اين دوقطبي سازي وحشتناك چيست ؟ يادتان رفته كه رهبر انقلاب چندماه قبل صراحتا در باره پرهيز از فضاي دو قطبي چه هشداري دادند ؟ اختلافات سر جاي خود و سليقه ها و گرايش هاي سياسي ، اقتصادي و فرهنگي هم سر جاي خود ... اما بپذيريد كه همه نامزدهاي تأييد شده فعلي نامزد جمهوري اسلامي و در چارچوب گفتمان انقلاب هستند ،اما حالا با زاويه ديدهاي متنوع و متفاوتي كه اقتضاي تنوع طبيعي نظام مردم سالارانه است. تو را به خدا كمي هم به فكر فردا و پس فرداي اين كشور و اين انقلاب باشيد ! به خدا بعد از هفتم اسفند هم جمهوري اسلامي ايران هست! به پيغمبر بعد از هفتم اسفند هم قرار است در اين كشور زندگي كنيم! به امام حسين بعد از هفتم اسفند زندگي هست ، شقايق هست و خيلي چيزهاي ديگر هست! لطفا كمي ، فقط كمي عاقل باشيد.

 

نمی توان اصلاح طلبی را پیدا کرد که جایی را آتش زده باشد

به گزارش ایسنا، غلامحسین کرباسچی در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان، اظهار کرد: دانشگاهیان قشر روشنفکر هستند، اما تفاوت روشنفکری دانشجویی و روشنفکری حرفه ای، در این است که روشنفکری دانشجویی هیچ گاه فرد سیاسی محسوب نمی شود، اما روشنفکر حرفه ای همواره جزء افراد سیاسی محسوب می شود. دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: روشنفکری دانشجویی به دلیل اینکه همواره در راستای زمانه خود پیش رفته است و فریادهایش را براساس مشکلات زمانه می کشد، مؤثر و حتی جلوتر از روشنفکری حرفه ای قرار می گیرد. وی با بیان اینکه همه باید جلوی افراطی گری را بگیریم و این تفاوتی نمی کند که اصولگرا باشیم یا اصلاح طلب، ادامه داد: همه باید در خصوص منافع ملی صحبت کنیم و همه باید مقابل داعش بایستیم.دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به انتقادی که از او درخصوص اتفاقات پس از سال 88 پرسیده شده، گفت: شما نمی توانید یک انسان نشانه دار اصلاح طلب را پیدا کنید که بگوید چنین فردی جایی را آتش زده یا تیراندازی کرده است.

 

حمله به ستاد انتخاباتی با گاز اشک آور

افراد ناشناس با گاز اشک‌آور به ستاد یکی از کاندیداهای آمل حمله کردند.به گزارش باشگاه خبرنگاران، شب گذشته حوالی ساعت 24 افرادی ناشناس به ستاد یکی از کاندیدای شهرستان آمل حمله کردند.به گفته شاهدان عینی، افراد ناشناس با پرتاب گاز اشک‌آور به داخل ستاد از منطقه متواری شدند.این اقدام خشونت آمیز موجب وخامت حال جسمی سه تن از جانبازان حاضر در ستاد شد که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. ماموران انتظامی در ستاد محل حادثه حضور یافته و  پیگیری‌ها از مراجع قضایی در حال انجام است.

 

قلیان و پاراگلایدر شگرد کاندیدا ها برای رای گیری

به گزارش میزان، یکی از سایت های محلی نوشت: یکی از نامزدهای گمنام در تبلیغات خود ادعای نوادگی ستارخان را کرد. یک نامزد مجهول الاسم، با پخش شبنامه های ضد انقلابی و پوستری منقش به دست خونی جنجال آفرید. ساعتی پیش نیز مردم باغملک شاهد پرواز  پاراگلایدری در آسمان شهر بودند که مسیر مرکز  تا مناطق مختلف شهر را بصورت رفت و برگشت طی می کرد. این پاراگلایدرسوار که پوستر و کارتهای تبلیغاتی یکی از کاندیدای مجلس شورای اسلامی را در دست داشت بصورت پیوسته بر بام منازل ، کوچه  و خیابان ها فرو می ریخت.یکی از کاندیدا در جلسات انتخاباتی خود با استفاده از قلیان توانسته است بسیاری از میان‌سال‌های روستاها را دعوت و ستاد خود را رونق دهد تا بتواند آرای مستمعین را برای راه یا بی به مجلس جلب کند. در این جلسه که برای هر دو نفر یک قلیان سفارش داده‌شده بود بعد از اتمام جلسه یکی از متولیان امر زمان بعدی جلسه را با ‌صرف قلیان اعلام کرد.بسیاری از حاضرین که افراد دارای نفوذ در برخی از روستاها هستند را با وعده قلیان به سمت‌وسوی خود می‌کشانند تا در محفل گرم قلیان زمانی را برای ارائه برنامه های خود کسب کنند.

 

علت شرکت در انتخابات از دید یک اصلاح طلب

جعفر توفیقی فعال اصلاح طلب در همایش انتخاباتی اصلاح طلبان در دانشگاه امیر کبیر با تاکید بر حضور همه جانبه در پای صندوق های رای در انتخابات 7 اسفند اظهار داشت: امروز همه در کشور شعار دموکراسی و مردم سالاری سر می‌دهند اما بالاخره باید به سمت مردم سالاری برویم و رای دادن بزرگترین عامل تحقق مردم سالاری است.به گزارش فارس وزیر علوم دولت اصلاحات با بیان اینکه رای 7 اسفند 94 مکمل رای خرداد 92 است، گفت: اگر در انتخابات شرکت نکنیم، پروژه‌مان ناقص خواهد ماند.

 

پاسخ صریح مشاور روحانی به احمد توکلی

پس از نامه احمد توکلی به اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور درباره آمار بیکاری و شرایط اقتصادی کشور که در آن به اظهارات مشاور رئیس‌جمهور در امور اقتصادی نیز استناد شده بود، مسعود نیلی با توضیح آمار بیکاری و آمار اشتغال در دولت یازدهم، به احمد توکلی نامه‌ای نوشته است. به گزارش «الف»، در بخش از نامه مسعود نیلی و پاسخ احمد توکلی آمده است: نکته قابل توجه در برخورد با این گونه موارد آن است که وقتی در جایگاه یک سیاستمدار به تحلیل مسایل می‌پردازید اصول اخلاق و علم را فراموش نکنید. چون اگر این دو فراموش شود، حتی اگر به تعبیر متواضعانه شما، سیاستمدار «توفیق خدمت» را با رای مردم پیدا کرده باشد، اسب سیاست، سیاستمدار را به ناکجا آباد می‌برد. بیاد روزی افتادم که حتماً بخاطرتان هست، جنابعالی به من گفتید که شما کارشناسی و من سیاستمدار. امروز به خوبی متوجه می‌شوم که این تفکیکِ عنوان، دقیقاً با چه صفت یا صفاتی ما را متمایز می کند و دقیقاً این وجوه تمایز را به روشنی مشاهده می‌کنم. اما با تاسف بسیار. خدا را شاکرم که کارشناس مانده‌ام و سیاستمدار نشده‌ام.

 

نظر وزیر اطلاعات درباره نامزدهای انگلیسی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی روز دوشنبه در جمع نمازگزاران در مصلای قرچک افزود: نباید در جریان برگزاری انتخابات به دیگران تهمت زده و به آنان آسیب وارد کرد چرا که در شرع مقدس اسلام تهمت زدن به دیگران جایز نیست و بزرگترین ویژگی پیامبر اسلام(ص)، اخلاق مداری است. به گزارش ایرنا نامزد پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه افراد نباید برای تصدی مسئولیت های دنیوی دیگران را تخریب کنند، از نامزدهای انتخابات خواست برای پیروزی در این عرصه دیگران را انگلیسی خطاب نکنند.

 

پیش‌بینی قیمت 200 دلاری نفت!

محمدرضا مقدم معاون وزیر نفت در امور پژوهش و فناوری در پنجمین کنفرانس رویکردهای نوین در نگهداشت انرژی از پیش‌بینی‌ها برای رسیدن قیمت نفت تا 200 دلار در سال 2040 خبر داد و گفت: بر اساس پیش‌بینی انستیتوی اقتصاد ژاپن تا سال 2040 همچنان 78 درصد سبد انرژی مختص نفت، گاز و ذغال‌سنگ است که از این میزان 29 درصد مربوط به نفت، 24درصد گاز و 16 درصد مربوط به ذغال‌سنگ است.به گزارش ایلنا وی در این کنفرانس با بیان اینکه از سال 2009 قیمت نفت روند رو به رشدی داشته و در سال 2012 به بالاترین رقم رسیده بود اظهار داشت: در این سال (2012) قیمت نفت به 140 دلار نیز رسید اما از سال 2014 قیمت‌ها سقوط کرد.

 

گاف بزرگ کاردار انگلیس  در تهران

«نیکلاس هاپتون» کاردار تازه وارد انگلیسی ها در تهران در نخستین ماموریت خود با هدف هدایت و مدیریت سیاست های نرم لندن در قبال ایران دچار یک اشتباه محاسباتی بزرگ شد. چنانچه خبرنگار مهر کسب اطلاع کرده، «نیکلاس هاپتون» کاردار تازه وارد انگلیس در تهران به دلیل ارسال آدرس های غلط از شرایط داخلی ایران و گرای اشتباهی که به شبکه بی بی سی و دفتر نخست وزیری انگلیس داده است، مورد مواخذه شدید مقامات دولتی این کشور قرار گرفته و توبیخ شده است.بنابر این گزارش؛ همان گونه که پیش از این اشاره شد، یکی از اصلی ترین دلایل استقرار فوری و سریع کاردار انگلیس در تهران، تلاش برای هدایت استراتژی کلان انگلیس برای دخالت نرم در انتخابات اسفند ۹۴ بوده است. با این حال درایت مقام معظم رهبری و آگاهی ملت ایران، به عنوان سدی محکم در برابر این «خباثت»، منجر به شکست «روباه پیر» در این فاز از ماموریت خود در آستانه انتخابات شد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار