مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همدان در پیگیری برنامه‌های عملیاتی بیمه جزء استان‌های برتر است.
کد خبر: ۱۷۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲ 03 February 2016
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همدان در پیگیری برنامه‌های عملیاتی بیمه جزء استان‌های برتر است.

به  گزارش فارس،سعید فرجی با اشاره به عملکرد اداره‌کل بیمه سلامت همدان، اظهار کرد: از سال گذشته با تشکیل صندوق بیمه سلامت همگانی و به تبع آن با اعلام فراخوان نسبت به بیمه شدن افراد به صورت رایگان در این نوع بیمه، حجم مراجعات مردم به اداره نیز بیشتر شده است.

وی گفت: با تشکیل این صندوق در کشور هدف این بوده است تا افرادی که از لحاظ مالی تمکن ندارند یا از روستا به شهر آمده‌اند با کمترین هزینه بیمه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه برآورد شده بود تعداد بیمه‌شدگان این صندوق 10 درصد جمعیت بیمه ‌شده کشور را در بر گیرد، خاطر نشان کرد: این تعداد بر اساس هم‌پوشانی که موجود است در نظر گرفته شده بود.

وی با بیان اینکه این تعداد بر اساس یک‌میلیون و 800 هزار نفر جمعیت استان می‌توانست 180 هزار نفر را زیر پوشش بیمه‌ای قرار دهد، گفت: اواسط اردیبهشت ماه سال گذشته این طرح آغاز شد و حدود 200 هزار نفر در صندوق ثبت‌‌نام کردند.

فرجی با بیان اینکه عده‌ای از افراد نیز مانده بودند که این اواخر تعداد بیمه‌شدگان صندوق در استان به 250 هزار نفر رسید، افزود: بر اساس بار مراجعات به این اداره باید گفت این آمار مربوط به کسانی است که یک بار مراجعه و دفترچه دریافت کرده بودند.

وی با بیان اینکه امسال نیز از 15 اردیبهشت ماه کسانی که حتی دفترچه دریافت کرده بودند مجدد باید مراجعه می‌کردند و دفترچه جدید می‌گرفتند، خاطر نشان کرد: حجم مراجعات آنها برای تمدید و تعویض دفترچه بر کار معمولی کارکنان این اداره اضافه شده بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه 10 تا 20 درصد جمعیت بیمه‌شده قبلاً در طول سال برای تمدید دفترچه به این اداره مراجعه می‌کردند، افزود: در سال گذشته و امسال نیز حدود 20 درصد جمعیت استان بیمه همگانی شده‌اند و این امر باعث شده است تا تقریباً دو برابر سال‌های گذشته صدور دفترچه داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه این موضوع در حالی است که به تعداد بیشتری، نیروی جدید اضافه نشده است، بیان کرد: برای رفع مشکل هم‌پوشانی بیمه‌ها نیاز به سیستم جامع بود تا بتواند همپوشانی را خارج کند و بر اساس یک شماره نظیر کد ملی فرد بتواند فقط یک دفترچه دریافت کند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدانبا بیان اینکه افرادی که از دو صندوق استفاده می‌کنند لازم است مسائل حقوقی، اداری و ثبت آن برای آنها مشخص شود، افزود: بر این اساس باید معلوم شود افراد تمایل به ادامه کدام بیمه را دارند.

وی با بیان اینکه انتقال اطلاعات از سیستم قبل به سامانه امید حجم ترافیکی سیستم مخابراتی و نرم‌افزاری اداره را افزایش داد، گفت: این امر باعث شد سرعت انجام صدور دفترچه با مشکلاتی مواجه شود و افرادی نیز برای دریافت دفترچه معطل شوند چراکه سیستم جوابگو نبود.

فرجی با اشاره به دیگر مشکلات و افزایش حجم مراجعات به اداره بیمه سلامت، گفت: در بحث صندوق بیمه روستایی که جمعیت حدود 700 هزار نفر در سطح استان را زیر پوشش قرار داده، اعلام شد دفترچه‌های خود را به‌روز کنند و این امر نیز 20 درصد بار مراجعات را افزایش داد.

وی با بیان اینکه این عوامل در مجموع باعث کند شدن صدور دفترچه شده بود که جلسات متعددی برای این منظور تشکیل شد، خاطر نشان کرد: با اقدامات کوتاه‌مدت و میان‌مدت نظیر اضافه شدن نیرو و سیستم و اضافه‌کاری برخی از کارکنان توانستیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه با تلاش همکاران و کمک برخی فرمانداران در شهرستان‌ها این فرآیند به مرحله ثباتی رسید تا بار مراجعات به حداقل برسد، گفت: مدیریت مجموعه فراتر از مدیریت اداره‌کل بود که انجام شد.

وی با بیان اینکه قبلاً برنامه عملیاتی روشنی در پیگیری امور نبود و امسال یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شد همین موضوع بود، افزود: برنامه‌ریزی عملیاتی و اجرایی کردن آن به خوبی در استان پیش رفته است.

فرجی با بیان اینکه متأسفانه این برنامه دیر آغاز شد، در فصل بهار برنامه‌ریزی صورت گرفت و از تیر ماه اجرایی شد، گفت: با اقدامات خوب توانستیم درصد بالایی از برنامه‌ها را به اجرا درآوریم.

وی با بیان اینکه همدان در سطح کشور جزء استان‌های برتر در اجرای این برنامه‌ها شناخته شده است، افزود: درصد اجرایی برنامه عملیاتی بیش از 96 درصد در استان بوده و این کم‌نظیر است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار