مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: از جمعیت استان همدان 62 درصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر: ۱۷۳۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۶ 01 February 2016
مدیر کل بیمه سلامت استان همدان گفت: از جمعیت استان همدان 62 درصد زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش فارس،سعید فرجی  در همدان با بیان اینکه (صندوق بیمه سلامت) یکی از بزرگترین سازمان‌های بیمه‌گر سلامت به شمار می‌آید، اظهار کرد: این صندوق از حیث خدمتگذاری بالغ بر 62 درصد از جمعیت استان را زیر پوشش دارد و از این منظر بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه در آمار بیمه‌شدگان مشکلاتی وجود دارد و برخی از آنها دو نوع بیمه دارند و در این خصوص همپوشانی مطرح است، گفت:اگر آمار جمعیت زیر پوشش سازمان‌های پایه بیمه سلامت نظیر تأمین اجتماعی و سایر بیمه‌هایی که مستقل بیمه درمانی دارند، محاسبه شود تعداد بیمه‌شدگان بیش از آمار موجود خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات سازمان‌های بیمه‌گر موضوع همپوشانی بیمه‌هاست، افزود: این سازمان‌ها در قبال ارائه خدمات و دریافت حق بیمه در محاسبه هزینه‌ها و مطالبات موسسات به دلیل همپوشانی با آمار مخدوش شده مواجهند.

یک میلیون و 110 هزار نفر از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت

وی با بیان اینکه بالغ بر یک‌میلیون و 110 هزار نفر از جمعیت استان زیر پوشش اداره کل بیمه سلامت در چهار صندوق ثبت نام شده‌اند و خدمات دریافت می‌کنند، خاطرنشان کرد: یکی از این صندوق‌ها «صندوق کارکنان دولت» است که 140 هزار نفر آمار بیمه شده دارد که البته از سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان این صندوق کم می‌شود.

فرجی با اشاره به دلیل این موضوع افزود: افرادی به سن بلوغ رسیده و در سن 23 سالگی از سن تعهدات این بیمه خارج شده که ممکن است ادامه تحصیل ندهند و یا ادامه تحصیل بدهند و در سنین 25 سالگی از تعهدات بیمه پایه خارج شوند در حالی که قبلا ، شرایط بیمه آنها در این صندوق مهیا بود.

وی با بیان اینکه اکنون شرایط مطلوبی برای بیمه شدن عموم مردم لحاظ شده است، گفت: افراد از طریق «صندوق بیمه سلامت همگانی» که حق بیمه‌ای در قبال آن پرداخت نمی‌شود و تنها مبلغ ناچیزی برای صدور دفترچه باید پرداخت شود، می‌توانند بیمه شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه از سال گذشته افرادی که از «صندوق بیمه کارکنان دولت» خارج می شوند و دیگر تمایلی به ماندگاری در این صندوق ندارند، از طریق «بیمه سلامت همگانی» همچنان زیر پوشش بیمه‌ای ما هستند، افزود: خدمات ارائه شده تقریبا برابر بوده و تفاوتی نکرده است.

وی با اشاره به دیگر صندوقی که زیر نظر بیمه سلامت قرار دارد، گفت: «صندوق سایر اقشار» نیز دانشجویان، خانواده شهدا، جانبازان، اداراتی همچون بهزیستی و... را زیر پوشش خود دارد و به آنها خدمات ارائه می‌دهد.

ارائه بهترین خدمات درمانی از طریق "سیستم پزشک خانواده" و "سیستم ارجاع"

فرجی با بیان اینکه تمام افراد زیر پوشش «بیمه روستایی» زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، تصریح کرد: صندوق روستایی به دلیل رعایت سیستم ارجاع با با سایر بیمه‌ها تفاوت دارد.

وی بیان کرد: روستاییان ابتدا زیر نظر این بیمه به پزشک عمومی مراجعه کرده و درمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد:گاهی اوقات طبق تشخیص پزشک فرد بیمار به متخصص و یا فوق تخصص نیز ارجاع داده می‌شود.

وی با بیان اینکه بهترین راه فرد بیمه شده این است که در تشخیص بیماری به یک کارشناس آگاه مراجعه کند چراکه بالغ بر 60 تا 70 درصد مشکلات او را رفع خواهد شد، گفت: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شد، این کارشناس در نزدیکترین مکان زندگی فرد یعنی در روستا حضور دارد تا بتواند خدمات را به بهترین وجه ارائه دهد.

فرجی با بیان اینکه 30 تا 40 درصد افراد مراجعه‌کننده به کارشناس ممکن است به سیستم ارجاع نیاز داشته باشند ، افزود: این افراد با مراجعه به مراکز تخصصی سطح دو یا سه می‌توانند با با کمترین هزینه به خدمات برسند.

وی با بیان از طریق «سیستم پزشک خانواده» و «سیستم ارجاع» بهترین نوع خدمات درمانی با کمترین هزینه ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: این دو سیستم با کمترین امکانات بهترین خدمات را ارائه می‌دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار