استاندار همدان گفت: 150 میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۷۲۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 30 January 2016
استاندار همدان گفت: 150 میلیارد تومان تاکنون برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان هزینه شده است.

به گزارش فارس، محمدناصر نیکبخت در بازدید از درمانگاه شبانه‌روزی نور همدان بیمه سلامت را خدمت بی‌سابقه دولت تدبیر و امید خواند و اظهار کرد: دولت یازدهم در حالی نظام سلامت را اجرایی کرد که کشور با مشکلات بسیاری در حوزه بودجه و اعتبارات مواجه بود.

وی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان همدان 150 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: این اعتبارات در بخش‌های مختلف درمانی، جراحی، تجهیزات و ... هزینه شده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه این امکانات در شرایط تحریم و تنگناهای اعتباری فراهم شد، تصریح کرد: همدان مرکزیت غرب کشور را به ویژه در بخش بهداشتی و درمانی دارد و وضعیت پزشکی و کادر پزشکی بهتر از سایر استان‌های کشور است.

وی با بیان اینکه استان همدان در حال تبدیل شدن به قطب پزشکی است، ادامه داد: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و پزشکی استان همدان از سایر استان‌های کشور است.

نیکبخت با بیان اینکه طرح‌های بسیاری در حوزه پزشکی در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: بیمارستان اکباتان نیز به سیستم پزشکی اضافه خواهد شد که کافی نیست و برای توسعه به خدمات بیشتری نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز علوم اعصاب نیز با ابتکار پرفسور سمیعی و حمایت دانشگاه علوم پزشکی در حال پیگیری است، گفت: بستر برای تحقق گردشگری سلامت نیز فراهم شده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه گسترش مراکز درمانی خصوصی در استان ضروری است، اظهار کرد: شهرداری و شورای شهر برای بافت فرسوده در اطراف درمانگاه شبانه روزی نور فکری عاجل به عمل آورند و شرایطی نیز برای سرمایه‌گذاری در این بخش فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه از بخش خصوصی در حوزه درمان حمایت کنیم، افزود: همه امور جاری کشور به بخش خصوصی واگذار شود زیرا بدون بخش خصوصی توسعه صورت نمی‌گیرد و باید برای بخش خصوصی در حوزه درمان انگیزه ایجاد کنیم.

بیمه روستایی امکان استفاده از بخش خصوصی را ندارد

مدیر کلینیک شبانه‌روزی نور نیز در بازدید استاندار همدان با بیان اینکه این کلینیک متعلق به بخش خصوصی است، افزود: پنج نفر پزشک و یک نفر پزشک آزمایشگاه سهامدار این مجموعه هستند که تاکنون 8 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

محمد زارعی با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی با پنج یونیت ارائه می‌شود، تصریح کرد: داروخانه مجموعه نیز به صورت شبانه‌روزی با پنج نیرو به ارائه خدمات مشغول هستند و همواره سه نفر در داروخانه حضور دارند.

وی با تأکید بر اینکه در این مجموعه تعرفه بخش خصوصی دریافت نمی‌شود و تنها مقداری بیش از تعرفه دولتی بابت خدمات دریافت می‌شود، ادامه داد: با تمام سازمان‌ها قرارداد داریم و تخفیفات لازم را ارائه می‌دهیم.

مدیر کلینیک شبانه‌روزی نور با اشاره به اینکه به دنبال تبدیل این کلینیک به مرکز جراحی محدود هستیم، خاطر نشان کرد: این ساختمان در هفت طبقه به مساحت 2 هزار و 900 متر تعبیه شده که دو طبقه آخر که برای مرکز جراحی نامحدود در نظر گرفته شده در مرحله نازک‌کاری است.

وی با بیان اینکه تاکنون از 1.5 میلیارد تومان تسهیلات برای احداث این مجموعه استفاده کردیم، گفت: این کلینیک در منطقه پایین شهر واقع شده و افراد دارای درآمد متوسط رو به پایین هستند و تاکنون هیچ مراجعه‌کننده‌ای که مشکل مالی داشته بدون ویزیت از مرکز خارج نشده است.

زارعی با اشاره به اینکه طبقه ششم و هفتم این کلینیک برای بخش بستری و اتاق عمل در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: سه اتاق عمل و 15 تا 20 تخت برای این بخش‌ها در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اتمام طبقات ششم و هفتم مشکل چندانی ندارد و به زودی به پایان خواهد رسید، افزود: تنها مشکل کلینیک وجود بافت فرسوده در همسایگی این مجموعه است که تاکنون نیز سه بار سارقان به مجموعه وارد شدند.

مدیر کلینیک شبانه‌روزی نور تأکید کرد: از روستاهای اطراف واقع در جاده ملایر و تهران مراجعه‌کنندگان بسیاری به کلینیک داریم اما به دلیل نداشتن قرارداد با بیمه روستایی این افراد مجبورند با هزینه آزاد از خدمات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم شرایطی فراهم شود که امکان انعقاد قرارداد با بیمه روستایی فراهم شود تا بتوانیم به این قشر جامعه نیز خدمات ارائه دهیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار