بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۷۱۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۹ 29 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان 
از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



طنز/ سحر قریشی: احمدی نژاد اینقدر اس ام اس فرستاد، بلاکش کردم!

طنز و کاریکاتور > طنز - "قریشی می گوید رحیم مشایی خیلی دنبال دیدار من و احمدی نژاد بود. حتی موبایل منو داده بود به احمدی نژاد. شاید باورتون نشه، ولی اینقدر احمدی نژاد بهم اس ام اس زد که شماره شو بلاک کردم..."

 

«بهاره افشاری در مصاحبه با رضا رشیدپور در برنامه دید در شب گفته: احمدی نژاد سه بار دعوتم کرد، نرفتم!»

جدای از اینکه باید دید احمدی نژاد در آن همه کار (از ساعت 5 صبح تا یک نیمه شب) با این خانم بازیگر چه کار داشته که سه بار دعوتش کرده و این بازیگر هم چطور سه بار به رییس جمهور مردمی و محبوب و میلیونی کشور «نه» گفته، تصور کنید، باقی بازیگران سینما نیز از آن دوران هشت ساله باشکوه هنر و هنرمند و رحیم مشایی بگویند.

سحر قریشی:

قریشی با اشاره به تصویر رحیم مشایی: این آقا رو می شناسم، نگبهان موزه سینماس، نه؟
رشید پور: خانم رییس دفتر احمدی نژاد بوده، حامی هنرمندان بویژه بازیگران.
قریشی: آهان شناختم! یادمه...خیلی دنبال دیدار من و احمدی نژاد بود. حتی موبایل منو داده بود به احمدی نژاد. شاید باورتون نشه، ولی اینقدر احمدی نژاد بهم اس ام اس زد که شماره شو بلاک کردم. بهاره در جریانه.
*
بهنوش بختیاری
من هر شب فالوور های جدیدم رو چک می کنم و به هر کدوم برسم جواب میدم، اما یکی از جالب ترین فالوور های من، دکتر احمدی نژاد بود. هر شب می اومد منو لایک می کرد. اینقدر پیگیر صفحه من بود که نگو. البته این آخری ها آن فالوور ش کردم دیگه از شور به درش کرده بود.
*
لیلا اوتادی
یکی از تلخ ترین دوران زندگی کاری من، دولت دوم احمدی نژاد بود، هر روز صبح قبل از ساعت 8، از یه شماره عجیب بهم زنگ می زد و می گفت "من احمدی نژاد هستم، خوشحال می شم در دفتر شما رو ببینم."
آقا من اصلا باور نمی کردم تا اینکه با موبایل خودش برام اس ام اس زد. جواب ندادم. بعد هر روز میس مینداخت و می نوشت من محمود احمدی نژاد هستم، رییس جمهور کشور. منم شماره شو سیو کردم، هر زمان زنگ میزد، رد میدادم که الان در جلسه م! خیلی خوش می گذشت البته یکی دو ماهی خیلی اذیت شدم ولی الان برام خاطره خوش مزه ای شده.
*
مریم کاویانی
به خاطر احمدی نژاد ایمیل م رو عوض کردم... روزی دو تا ایمیل داشتم که من احمدی نژاد هستم و برای میزبانی از شما در نهاد ریاست جمهوری در خدمتیم. من باورم نمی شد که...دیلیت می کردم. بعدها روزی 14 تا ایمیل دریافت می کردم. مجبور شدم گزارش اسپم بدم دیگه نبینم. یادم نمی ره اوایل ایمیلم دچار مشکل شد و بعد از یک هفته هم مجبور شدم کلا ایمیل جدید درست کنم.
*
شبنم قلی خانی
وقتی قرار شد برم استرالیا، تو صفحه فیس بوک، پیام هایی دریافت می کردم که کجا خانم قلی خانی؟ اگر مشکلی هست من می تونم حلش کنم، بعد هم شماره دفتر و موبایل و ...آخرش هم نوشته بود محمود احمدی نژاد.
اینقدر برام خنده دار و شگفت آور بود که فقط با شکلک جواب میدادم. بعدها بهم گفتن خودش بوده!
*
نیوشا ضیغمی
من در شبکه های مجازی حضور نداشتم و هر روز در محل کار شوهرم بودم. یادم هست سال 89 هر روز پیک موتوری می آمد و می گفت از نهاد ریاست جمهوری هستم و دعوت نامه احمدی نژاد رو براتون اوردم. نامه ها رو نگه داشتم، حدود 43 تا دعوت نامه با امضای احمدی نژاد. اواخر به پیک موتوری پول دادم گفتم، نیار نیست این همه راه بیای، نگهدار پیش خودت ولی بگو اوردم!

***
دفتر احمدی نژاد تکذیب کرد
با توجه به حضور فعال و همیشه در صحنه دفتر محمود احمدی نژاد، بعید نیست امروز - فردا مصاحبه خانم افشاری تکذیب شود؛ متن این تکذیبیه می تواند بدین شکل باشد

ملت شریف و عزیز ایران
بدینوسیله ضمن ابراز امیدواری برای بازگشت بهار، به استحضار می رساند مصاحبه آن خانم بازیگر کل یوم تکذیب می شود. خادم ملت ایران هیچگاه از هیچ بازیگری دعوتی نداشته و احیانا این خانم بازیگر تحت فشار استوانه های دروغین زر و زور و تزویر این مصاحبه را انجام داده است؛ آن هم در شرایطی که خادم ملت ایران، از حضور رییس جمهوری فرانسه روی فرش قرمز و دیدن آن صحنه دیدار پری روز روحانی در فرانسه، و بعد هم حضور در ایتالیا با آن همه اسکورت و شکوه و حلال، خیلی دلگیر و متاسف است. رییس جمهور ملت ایران باید در کشورهای خاکی حضور یابد نه استکباریون.

همه رسانه ها را به رعایت تقوا و دعا برای حضور دولت بهار دعوت می کنیم.
دفتر خادم دائمی ملت ایران
هشتم بهمن



سخنان مهم سیدحسن در مورد ردصلاحیتش

سید حسن خمینی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران و گروهی از روحانیون در جماران، اظهار داشت: حضور اینجانب در انتخابات خبرگان بر حسب وظیفه و بنا به دغدغه ای بود که نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد.

پایگاه خبری انتخاب: سید حسن خمینی ظهر امروز در دیدار جمعی از دانشجویان دانشگاههای تهران و گروهی از روحانیون در جماران، اظهار داشت: حضور اینجانب در انتخابات خبرگان بر حسب وظیفه و بنا به دغدغه ای بود که نسبت به آینده انقلاب و نظام اسلامی وجود دارد.

وی افزود: در این مسیر گروهها، اقشار مختلف و شخصیت های بزرگ حوزه و نظام از اینجانب دعوت کردند و پس از مشورت های مختلف، اینجانب تصمیم به شرکت در انتخابات گرفتم و در انتخابات ثبت نام کردم که این امر بر حسب گزارش های رسیده با اقبال بسیار شایسته و پر شور مردم عزیز ایران اسلامی رو به رو شد که بیش از هر چیز نشان از محبوبیت و مقبولیت امام عظیم الشأن دارد؛ اقبالی که نشان داد امام خمینی برای مردم ایران تنها یادآور گذشته پرافتخار ایشان نیست؛ بلکه با زندگی آنان و دیروز و فردای آنها هم پیوند خورده است.

یادگار امام سپس در خصوص روند بررسی صلاحیت داوطلبان خبرگان رهبری گفت: شورای نگهبان که مرجع احراز صلاحیت داوطلبان است، ابتدا به نوعی صاحبان دروس مطرح را دارای صلاحیت دانست و سپس تنها طریقه احراز را امتحان قرار دارد و پس از آن به گفته بزرگان آن شورا، پذیرفت که امتحان موضوعیت ندارد و امکان احراز از راههای دیگر هم ممکن است.

به نوشته جماران، سید حسن خمینی یادآور شد: در این میان، بزرگان و مراجع و اساتید عظیم الشأن نسبت به صلاحیت علمی این حقیر شهادت دادند و دهها ساعت نوارهای درس و چندین جلد کتاب نیز ضمیمه این پرونده شد که بر خلاف انتظار نتوانست احراز حضرت آقایان را باعث شود؛ احرازی که در سالها و دوره های قبل، از راههای به مراتب ساده تر برای دیگران حاصل شده بود و در همین دوره نیز برای برخی دیگر از عزیزان، از طریقه ای غیر از امتحان ممکن شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی شایعات، اظهار داشت: در روزهای گذشته شایعاتی مطرح شد که از اینجانب برای مصاحبه های علمی -جدای از امتحان معهود- دعوت شده است که لازم است به اطلاع عموم برسانم که این مطلب کاملا خلاف واقع است و هیچ گاه هیچ کس به هیچ نوع از اینجانب جهت مذاکره یا مصاحبه یا طریقه ای که به کشف علمیت بیانجامد دعوت نکرده است.

یادگار امام تصریح کرد: اینکه بعضی از حضرت آقایان محترم فقهای شورای نگهبان نتوانستند از شهادت علمای اعلام که بر بسیاری از ایشان سمت استادی دارند و اساتید معظم که قوام حوزه علمیه به آنهاست و از نوشته ها و کتاب های اینجانب، صلاحیت علمی را احراز کنند حداقل برای من و بسیاری دیگر جای تعجب دارد.

سید حسن خمینی همچنین در مورد امکان اعتراض در مهلت قانونی اعلام شده، افزود: بر حسب قانون امکان اعتراض وجود دارد، ولی جداً معتقدم که در این میان نکته نامعلوم و مبهمی وجود ندارد و بنده هم فردی ناشناخته نیستم که اعضای محترم با بررسی مجدد بتوانند هویت و یا سندی را به دست آورند، لذا تلقی اینجانب آن نیست که شکایت مسیری جدید را بگشاید و لذا بر آن باورم که اگر آقایان نتوانستند از شهادت مراجع و علما و درس ها و نوشته ها به احراز برسند، بعید است بتوانند در آینده نیز به چنین مهمی دست یابند؛ اما تنها با توجه به درخواست عمومی مردم و برخی بزرگان حوزه و سیاست به این امر اقدام می کنم.

یادگار امام در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بیت امام راحل برای همیشه خادم مردم خواهد ماند و «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم، نه یک کلمه بیش» را وجهه همت خود قرار داده و خواهد داد و چنین اتفاقاتی نباید در امید مردم نسبت به آینده درخشان نظام جمهوری اسلامی خللی ایجاد کند.

وی افزود: لازم است مردم عزیزمان همچون گذشته، نسبت به آینده حساس بوده و برای رسیدن به سعادت گام بردارند و با حضور پرشور خود در انتخابات هفتم اسفند، پایه های سعادت و بهروزی امروز و فردای جامعه مان را فراهم کنند؛ چرا که سعادت مردم جز با دست و حضور ایشان و عزم و اراده آنها ممکن نخواهد شد.

یادگار امام گفت: سید حسن خمینی تنها یک سرباز برای مردم و اندیشه و راه امام خمینی است و هر جا که باشد به این خدمت افتخار خواهد کرد و هرگز هیچ چیزی نخواهد توانست مانع از این افتخار گردد.

سید حسن خمینی سپس اظهار داشت: امیدوارم که همه به این مهم توجه داشته باشیم که هیچ رفتاری نباید این تلقی را ایجاد کند که رقابت در جمهوری اسلامی با سختی مواجه است و نهادهای دموکراتیک این نظام از جمله مجلس خبرگان که ثمره خون پاک شهیدان است، خدای نکرده با شائبه بسته بودن رقابت در درون خانواده انقلاب مواجه است.

وی افزود: ناگفته پیداست که بُعد مردمی بودن نظام همانند بُعد اسلامی بودن و دینی بودن آن از اهمیت ویژه برخوردار است و شرط اولیه تحقق آن، باز بودن امکان رقابت های غیر سازمان یافته است و امیدوارم این امر در انتخابات مجلس نیز خود را نشان دهد.

یادگار امام در پایان سخنان خود گفت: دست یکایک مراجع بزرگواری که اینجانب را مورد تفقّد قرار دادند می بوسم و از اساتید بزرگوارم کمال تشکر را دارم و نسبت به مردم عزیز ایران سر تعظیم فرود آورده و برای همیشه خود را خادم ایشان می دانم. همچنین لازم است از لطف و عنایت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و رسانه های مختلف مکتوب و مجازی تشکر کنم.


موضع دولت درباره اهانت به «معتمدآریا»

خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر این‌که "فاطمه معتمد‌آریا" هنرمندی برجسته و خوش‌نامی است، گفت: قطعا اقداماتی که توسط عناصر خودسر در کاشان نسبت به ایشان انجام شده را تایید نمی‌کنیم.

علی جنتی مبنی بر این‌که با توجه به اتفاقات پیش آمده و اعتراض‌های صورت گرفته پس از حضور معتمدآریا در کاشان، سیاست و واکنش دولت نسبت به این موضوع چیست؟ بیان کرد: در این باره سیاست دولت مشخص است و از هنرمندان حمایت می‌کند، به ویژه خانم فاطمه معتمدآریا که یک هنرمند کاملا شناخته شده، خوش‌نام و برجسته در کشور است و قطعا آنچه پیش آمده را تایید نمی‌کنیم اما به هرحال همه چیز دست دولت نیست.

عوامل دخالت‌کننده پر نفوذ و پرقدرت‌اند

وی گفت: مجموعه امکانات و اختیاراتی که دولت دارد، محدود است و خودش ضوابط اجرایی ندارد تا مستقیما با این افراد برخورد کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ما مسائلی از برخورد با هنرمندان و کنسرت‌هایی که برگزار می‌کنیم را شاهد هستیم تا برخورد با مراکز دیپلماتیک و آتش‌زدن سفارت عربستان که همه آن‌ها را محکوم کردند، اما با این حال عناصر خودسری بودند که اکنون هم بازداشت هستند.

جنتی که شامگاه 8 بهمن‌ماه پس از بازدید از سالن بازگشایی شده «قشقایی» و تماشای نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» در تئاتر شهر سخن می‌گفت خاطر نشان کرد: به هرحال سیاست دولت کاملا روشن است و همان حرکتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد به عنوان متولی امور فرهیختگان و هنرمندان انجام می‌دهیم، را دنبال می‌کنیم ضمن این‌که سعی می‌کنیم کمک‌هایی نیز داشته باشیم اما بعضی جاها دیگر در اختیار ما نیست و عواملی که دخالت می‌کنند پرنفوذ و پرقدرت هستند که با استفاده از پشتوانه‌های خود کار می‌کنند.

وی افزود: ما حتی در برخی شهرها امکان برگزاری یک کنسرت را هم نداریم هرچند سعی می‌کنیم آن را برگزار کنیم ، اما به هرحال مشکلات زیاد است.


حداقل و حداکثر عیدی آخر سال کارگران

خبرگزاری فارس: مجید آهنگریان نماینده کارفرمایان، با اشاره به میزان پرداخت عیدی کارگران در سال 94، اظهار داشت: طبق قانون هر ساله عیدی کارگران حداکثر 2 برابر پایه حقوق به شرط آنکه از 3 برابر حداقل دستمزد(712425 تومان) فراتر نباشد.

وی افزود: بر این اساس حداقل میزان عیدی دریافتی کارگران حداقل‌بگیر 1.424.850 تومان خواهد بود و حداکثر میزان عیدی برای سایر سطوح شغلی که از حداقل حقوق بیش‌تر دریافت ‌می‌کنند، 2.137.275 تومان خواهد بود.

این نماینده کارفرمایی با اشاره به اینکه برخی کارفرمایان به علت توانایی مالی کم و کاهش بار هزینه‌ای، عیدی را در 2 بخش مهر‌ماه و اسفندماه پرداخت می‌کنند، گفت: معمولا مابقی کافرمایان نیز به تناسب توانایی از ابتدای اسفند کل عیدی را به حساب کارگران خود واریز می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا عیدی هم مشمول پرداخت مالیات خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: طبق قانون مالیات پرداختی‌ها باید مشمول مالیات شوند به شرطی که مجموع درآمد سالانه از سقف معافیت مالیاتی(1.200.000 تومان) بیش‌تر نباشد.

آهنگریان گفت: عمده کارگران مشمول مالیات 10 درصدی در دریافتی‌های خود می‌شوند اما مابقی که حقوق‌ دریافتی‌شان از 1.200.000 تومان کم‌تر است، معاف از مالیات هستند.

این نماینده کارفرمایی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه عیدی پایان با چه شرایط و ضوابطی به کارگران پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: آن دسته از کارگرانی که به طور کامل در یک‌سال مشغول کار باشند و مرخصی بدون حقوق دریافت نکرده باشند، عیدی را کامل دریافت می‌کنند.

وی افزود: کارگرانی هم از مرخصی بدون حقوق استفاده کرده‌اند که این افراد به نسبت ماه‌های اشتغال به کار در یک‌سال(12 ماه) عیدی دریافت می‌کنند.

نماینده کارفرمایان همچنان تأکید کرد: به عنوان مثال اگر کارگری از نیمه سال استخدام شده و آغاز به کار کند تنها به تناسب تعداد ماه‌های اشتغال به کار عیدی می‌گیرند.


کنایه شفیع به عادل فردوسی پور و 90

ورزش > مدیریت ورزش - مجری ورزش و مردم می گوید احتمالا عادل و گزارشگرش کودک افغانی را برای مسی پیدا کرده اند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ یکی از سوژه های هفته گذشته فوتبال اروپا، تلاش مسی برای پیدا کردن کودکی بود که به خاطر فقر، نتوانسته بود لباس او را بخرد و در عوض، پلاستیکی به تن کرده بود که پشت آن نام مسی دیده می شد. امروز در بخشی از برنامه شفیع به این عکس و پیدا شدن آن کودک اشاره شد که بهرام شفیع با کنایه در این باره گفت: «فکر کنم این بچه را عادل و 90 پیدا کرده اند چون گزارشگر به افغانستان می فرستادند تا گزارش تهیه کنند.» او اشاره داشت به سفر گزارشگر 90 به این کشور و تهیه گزارش فوتبالی.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۹
عالی بود
چند صفحه از سایت رو دیدم
کارتون عالیه
طراحی سایت هم خیلی جالبه
موفق باشید..
سری بما هم بزنید..
آگهی90
http://Agahi90.ir
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۰
مسئولان سازمان تامین اجتماعی لطف کرده اعلام کنند عیدی مستمری بگیران ده سال شصت سال بازنشسته ها چقدر خواهد بود

با تشکر دستگردی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار