استاندار قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آبی استان قروین انجام می‌شود که تهدیدی جدی برای کشاورزی استان است/به مناسبت فرارسیدن 28 صفر و شهادت حضرت امام رضا (ع) ویژه برنامه تلویزیونی طوبی از سیمای قزوین پخش می شود.
کد خبر: ۱۴۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷ 09 December 2015
استاندار قزوین اعلام کرد
بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آبی استان قروین
استاندار قزوین گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آبی استان قروین انجام می‌شود که تهدیدی جدی برای کشاورزی استان است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، فریدون همتی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع و نهاده‌های کشاورزی که در محل نمایشگاه‌های دائمی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 700 میلیون مترمکعب اضافه برداشت از منابع آبی استان قروین انجام می‌شود که تهدیدی جدی برای کشاورزی استان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: استان قزوین در حوزه کشاورزی از ظرفیت بسیار مطلوبی برخوردار است به طوری که یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: یکی از راهکارهای مهم در زمینه توسعه کشاورزی رونق صنایع تبدیلی بوده که با توجه به صنعتی بودن استان امری اساسی است که باید موردتوجه سرمایه‌گذاران و مدیران قرار بگیرد.

همتی با اشاره به اهمیت بکارگیری فناوری‌های نوین در صنایع تبدیلی گفت: استفاده از فناوری‌های جدید در صنایع تبدیلی که از جمله آن می‌توان به فرآورده‌های زیتون و انگور اشاره کرد، رونق اقتصادی و صادرات و همچنین افزایش درآمد بهره‌برداران استان را در پی دارد.

وی خاطرنشان کرد: انگور و کشمش از محصولات استراتژیک استان قزوین به شمار می‌رود که باید با تعامل دستگاه‌های اجرایی نسبت به برندسازی و معرفی این محصولات در بازارهای داخلی و خارجی اقدامات لازم انجام شود.

استاندار قزوین ادامه داد: از جمله اقداماتی که در اولویت برنامه‌ها قرار دارد می‌توان به تقویت بخش خصوصی در حوزه کشاورزی و مدیریت آب، تغییر الگوی کشت و تخصیص اعتبارات بودجه‌ای اشاره کرد.
***
مدیرعامل شرکت گاز قزوین خواستار شد
صرفه‌جویی در مصرف گاز در آستانه سرمای قزوین
مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین گفت: شهروندان این استان در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته و به نکات لازم از جمله پوشاندن دریچه‌های کولر و کاهش میزان مصرف وسایل گرمایشی در مصرف گاز طبیعی در منازل مسکونی توجه کافی داشته باشند.

فتحعلی نجفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام سوگواری ایام رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) به مردم شریف استان قزوین، گزارشی از مصرف گاز در این استان طی روزهای گذشته ارائه و اظهار کرد: در روزهای اخیر بیش از 33 میلیون متر مکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و مصرفی در نیروگاه شهید رجایی این استان مصرف شده است.

وی با بیان اینکه در طی سه روز گذشته که استان قزوین با ورود سامانه بارشی مواجه سرمای شدید بود بیش از 30 درصد افزایش مصرف نسبت به روزهای پیش از ورود جبهه‌ هوای سرد در استان را داشته که مقدار دقیق مصرف گاز 33 میلیون و 798 هزار مترمکعب در استان قزوین گزارش شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین توصیه کرد: شهروندان این استان در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته و به نکات لازم از جمله پوشاندن دریچه‌های کولر و کاهش میزان مصرف وسایل گرمایشی در مصرف گاز طبیعی در منازل مسکونی توجه کافی داشته باشند.

نجفی خاطرنشان کرد: کارکنان شرکت گاز استان قزوین در آمادگی کامل برای ارائه خدمات و فرآیند توزیع گاز را در فصول سرد سال جاری در سطح استان قزوین بوده و از مردم و شهروندان نیز در بهبود ارائه خدمات و عدم کاهش توزیع گاز به دیگر مناطق همکاری آنان را خواستار شد.
ویژه برنامه طوبی از سیمای قزوین پخش می شود
***
برنامه تلویزیونی طوبی از شبکه قزوین پخش می شود
به مناسبت فرارسیدن 28 صفر و شهادت حضرت امام رضا (ع) ویژه برنامه تلویزیونی طوبی از سیمای قزوین پخش می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی صدا وسیمای قزوین این ویژه برنامه با هدف تبیین جایگاه نبوت و نقش پیامبر در هدایت و سعادت بشریت، معرفی ابعاد شخصیتی حضرت امام حسن مجتبی و حضرت امام رضا علیهم السلام، تبیین سیره و روش ائمه هدی در طول حیات با برکت شان و نیز تشریح تاریخ زندگانی حضرت امام حسن مجتبی و حضرت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا علیهم السلام از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش می شود.

این برنامه شامل بخش های مختلفی است که گفتگوی کارشناسی، گزارش مردمی، نوحه خوانی و مرثیه سرایی، ارتباط تلفنی با گزارشگران در مشهد و انتقال حال و هوای معنوی حرم حضرت امام رضا علیه السلام به مخاطب از جمله مهم ترین بخش های آن است.

همچنین ویژه برنامه طوبی با رویکردی چند جانبه تاریخ زندگی حضرت امام حسن و امام رضا علیهم السلام در مدینه و طوس، اوضاع اجتماعی، سیاسی بنی امیه و بی عباس در زمان ائمه هدی و نیز ولایت عهدی حضرت رضا (ع)، نقش امام رضا در تبیین مذهب گهربار تشیع در شرق ایران و معرفی اصحاب آن حضرت در ایران را تشریح می کند.

ویژه برنامه تلویزیونی طوبی به تهیه کنندگی مهدی احمدی به مدت 60 دقیقه از امشب به مدت سه شب از شبکه استانی سیمای مرکز قزوین پخش می شود.
***
فرماندار تاکستان :
پذیرایی گرم مردم تاکستان از مسافران در راه مانده ستودنی است
فرماندار تاکستان گفت:اهالی مردم شهرستان ضمن پذیرایی گرم از مسافران درخواست میزبانی از مسافران گرفتار در برف در منزل مسکونی خود را داشتند که این کار ستودنی است.

ایرج حیدری فرماندار تاکستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از تاکستان عنوان کرد: بیش از 5هزار مسافر گرفتار شده برف در مساجد و حسینه های تاکستان اسکان اضطراری شدند و امکانات لازم از جمله فضای گرم و مناسب، پتو، جیره خشک و غذای گرم در اختیار مسافران در راه مانده قرار گرفت.

فرماندار تاکستان به اسکان و پذیرایی از مسافران گرفتار شده در برف طی دو روز گذشته در 27مسجد و حسینه اشاره کرد و افزود: پذیرایی از مهمان با توریع صبحانه،نهار و شام طی دو روز با کمک و یاری بسیجیان شهرستان توزیع شد و امکانات لازم رفاهی و گرمایشی در اختیار مسافران در راه مانده قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکستان در حالی پذیرایی بیش از 5هزار مسافر را شرایط کولاک شد که تمامی خدمات رفاهی به در راه مانده ها به صورت رایگان و بدون دریافت هیچ هزینه ای انجام شد.

فرماندار تاکستان با اشاره به یاری همه جانبه شهروندان تاکستانی افزود:طی دو روز کولاک و برف شدید هتل ها و مهمان پذیرهای تاکستان به صورت صلواتی خدمات به مسافران ارائه دادند.

حیدری به حضور پزشک در اسکان از مسافران اشاره و افزود: خدمات درمانی از قبیل ویزیت و ارائه دارو نیز به صورت رایگان از مسافران انجام گرفت.

وی گفت: استاندار قزوین ضمن بازید از اسکان مسافران اعلام رضایت کردند و از تمامی دستگاه های اجرایی تاکستان تقدیر نمودند.

وی گفت:مسئولان شهرستان با برنامه‌ریزی و تعیین وظایف به هر ارگان مسئول در مدیریت بحران توانستند به خوبی در امر تسهیل مشکلات مردم موفق شوند.

فرماندار تاکستان گفت: شهرداری تاکستان با تعطیل کردن کارهای خدماتی شهری به کمک در راه مانده ها شتافت و کمک شایانی به هموطنان کردند که جای تقدیر دارد از مردم و جوانان که به صورتی گروهی و داوطلبانه با لودر شخصی اقدام به بازگشایی مسیر سه راهی شامی شاپ کردند تقدیر می کنم.

نماینده عالی دولت ضمن تقدیر ویژه از شهروندان تاکستانی در یاری دستگاه های اجرایی طول بحران کولاک دو روز گذشته گفت: من دست مردم تاکستان را می بوسم که صمیمانهما را در یاری کردند و دست مسافران در راه مانده را گرفتند و حتی درخواست میزبانی از مسافران گرفتار در برف در منزل مسکونی خود را داشتند که از همه شهروندان تاکستانی تقدیر و تشکر می کنم.

فرماندار تاکستان در پایان ضمن تقدیر از تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان از ستاد بحران، سپاه و بسیج،نیروی انتظامی، شهرداری، هلال احمر به صورت ویژه از شهروندان تاکستانی تقدیر و قدردانی کرد.
***
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا
یک قطعه باکلان در دامن طبیت استان قزوین رهاسازی شد
قزوین - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بویین زهرا از رهاسازی یک قطعه باکلان به دامن طبیعت در این استان خبر داد.
یک قطعه باکلان در دامن طبیت استان قزوین رهاسازی شد
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، محمد ایران نژاد افزود: این پرنده در محل آبهای سد رودک در حوزه استحفاظی شهرستان بویین زهرا رهاسازی شد.
وی اظهارکرد: این پرنده که قادر به پرواز نبود پیشتر توسط یکی از اهالی شهرستان بویین زهرا زنده گیری و به این اداره انتقال یافته بود.
ایران نژاد تصریح کرد: با دو روز تیمار، نگهداری و تغذیه پرنده، وضعیت جسمی باکلان بهبود یافت و با رهاسازی در منطقه به دامن طبیعت برگشت.
باکلان یا آب قنبل پرندگان آبزی از شاخه طنابداران و راسته مرغ سقاسانان با جثه بزرگ، منقار کشیده و پر و بال تیره به نسبت کوتاه و با دمی بلند و پاهای پرده دار کامل بیشتر در مناطق حاره و نیمه حاره ای و در جزایر داخل دریا زندگی می کند و به صورت گروهی دیده می شود. 
باکلان ها روی ماسه های ساحلی و در سواحل رودخانه ها و تالاب ها به صورت گروهی تولید مثل و بطور عمده از ماهی ها و به ندرت از دوزیستان و سخت پوستان تغذیه می کنند.
این پرندگان آبزی در پرواز برخلاف غواص ها گردن خود را اندکی بالاتر از امتداد بدن نگه می دارند. 
آب قنبل ها چینه دان نداشته و به لحاظ حلیت حرام گوشت می باشند.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده بنام باشگل در شهرستان تاکستان با وسعت 25 هزار و 198 کیلومتر مربع و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار